Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@05:18:34 GMT

قدردانی از کادر درمانی با ماندن در خانه

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۶۶۴

قدردانی از کادر درمانی با ماندن در خانه

هر شهروند ایران می‌تواند برای قدردانی از تلاش و ایثارگری‌های کادر درمانی، با ماندن در خانه سهم خود را در این زمینه و مبارزه با شیوع کرونا به شکل مطلوب ادا کند.

یکی از رهکارهای مناسب برای قدردانی از تلاش و ایثارگری‌های شبانه‌روزی کادر درمانی، خودداری از انجام سفرهای غیرضروی، اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، خود مراقبتی و ماندن در خانه است و مردم می‌توانند با رعایت این اصول، گام مهمی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که بیماری کرونا تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده است، مردم باید با خودمراقبتی و خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ و پرچمعیت، کمک کادر درمانی باشند تا هرچه زودتر شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.

نتیجه حضور مردم در مکان‌های پرتردد از جمله حضور در طبیعت در روز سیزدهم فروردین، هدر دادن زحمات کادر درمانی است که برای سلامتی ما تلاش می‌کنند.

در این راستا معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه از اعمال محدویت‌های شدید در روز طبیعت خبر داد و گفت: مردم روز ۱۳ فروردین باید در خانه بمانند.

علی رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود به تمام تفرجگاه‌ها و بوستان‌های این شهرستان تا اطلاع بعدی ممنوع است و خودروهایی که به قصد سیزده‌ به‌در بخواهند از شهر خارج شوند، توقیف، جریمه و به توقفگاه منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: تصمیم‌ها و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا برای حفظ سلامت مردم است و بر همین اساس هرگونه سرپیچی از قانون به منزله رعایت نکردن حقوق شهروندی بوده و با متخلفین برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی گفت: همیاری و تعاملی که این روزها در مسیر مقابله با ویروس کرونا بین شهروندان و مسوولان شهرستان شکل گرفته، ستودنی است و قدردان این تعهد، نوع دوستی و مسوولیت‌پذیری هستیم.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه از زحمات و تلاش های خیران، سازمان‌ها و موسسات مردم نهاد، گروه‌های جهادی، بازاریان و اصناف و تمام کسانی که در این روزهای سخت در کنار کادر پزشکی و درمانی از هیچ تلاشی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا دریغ نکردند قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود در سایه همدلی و همبستگی هرچه زودتر شاهد ریشه‌کنی این ویروس باشیم.

رستمی همچنین با قدردانی از کادر بهداشت و درمان شهرستان که در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند، از مردم خواست ضمن ارج نهادن به تلاش پزشکان و پرستان، برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، در خانه بمانند.

وی افزود: بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، ظلم به پرستاران، پزشکان و سایر مردم است و در این راستا با تمام کسانی که به محدودیت ها و ممنوعیت‌های وضع شده بی توجهی می‌کنند و سلامت خود و دیگران را به خطر می اندازند، طبق قانون برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که به این بیماری دچار شده‌اند بیشترین مراودات و ارتباطات را داشته و به دستورالعمل های بهداشتی کمتر توجه کردند بنابراین ماندن در خانه، کمترین انتظار مسوولان از شهروندان است.

 فاصله‌گذاری اجتماعی راهکار موثر در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا

رییس دانشگاه عوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز ماندن در خانه و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را راهکار موثر برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: مردم می‌توانند با ماندن در خانه به ویژه در روز سیزده‌ فروردین علاوه بر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، کمک شایانی به بخش بهداشت و درمان کشور نمایند.

سعیدرضا قنبری‌زاده افزود: مشارکت و همراهی مردم با مسوولان و عمل به توصیه‌های بهداشتی نیز یکی از راهکارهای مهم و موثر در ریشه‌کنی این بیماری است.

وی ادامه داد: در شرایطی که پزشکان و پرستاران شبانه روز در تلاش هستند سلامتی را به مردم هدیه دهند، شهروندان نیز باید به پاس زحمات کادر درمانی، خودمراقبتی و ماندن در خانه را جدی بگیرند

وی گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اقدامی موثر برای کنترل بیماری کروناست و در صورت رعایت نکات بهداشتی و خودداری مردم از حضور در مراکز شلوغ و پرچمعیت، شاهد ریشه‌کنی این ویروس خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: مرکز اورژانس و مراقبت‌های ویژه ذوالفقاری و بیمارستان آموزشی - درمانی ۹ دی تربت‌حیدریه با ۲۰۰ تخت آماده پذیرش بیماران حاد تنفسی است اما در صورتی که مردم هشدارها را جدی  نگیرند با مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

وی ابراز امیدواری کرد مردم با رعایت نکات بهداشتی، ماندن در خانه و اجرای کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

وی ادامه داد: سامانه خود کنترلی توسط وزارت بهداشت به منظور غربالگری و شناسایی بیماران مشکوک به کووید ۱۹ به آدرس salamat.gov.ir ایجاد شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه، فرم های مربوطه را تکمیل و راهنمایی لازم را برای مقابله با بیماری کرونا دریافت کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قدردانی کادر درمانی ماندن در خانه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی ماندن در خانه بیماری کرونا ریشه کنی تربت حیدریه کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر چهارشنبه در آئین گشایش کلینیک ویژه بیمارستان امام حسین (ع) گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا ضمن توجه به مقوله سلامت در جامعه از مجاهدت تلاشگران و فعالان عرصه سلامت قدردانی شود.

استاندار البرز مطرح کرد: سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این حوزه ایثارگری‌های بسیاری داشتیم و همچنان نیز ادامه دارد. شهدای زیادی نیز در راه حفظ سلامت مردم جان خویش را نثار کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) توسط یک بنیاد خیریه ساخته شده است. خیران و واقفان در استان البرز بسیار فعال هستند و در حوزه ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها فعالیت‌های درخشانی داشته‌اند.

عبداللهی با اشاره به اینکه موضوع خیریه و وقف از گذشته در کشور ما مرسوم بوده و وقف و خیرات چشمه‌ای همیشه جاری است، بیان کرد: البرز از نظر زیرساخت‌های درمانی ضعیف است اما طی این چند سال اقدامات خوبی انجام شد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: تا پایان دولت سیزدهم یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های استان افزوده خواهد شد. در حال حاضر مجموع تخت‌های دولتی و خصوصی استان ۳ هزار و ۲۰۰ تخت است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به سلامت و توسعه تخت‌های بیمارستانی شده است. امیدوارم بتوانیم تعداد تخت‌های بیشتری را با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت تا پایان این دولت به بهره برداری برسانیم.

عبداللهی در پایان اظهار کرد: در خصوص کادر درمان و پرسنل پزشکی و پرستاری برنامه ریزی هایی را انجام داده‌ایم تا کادر درمان را تقویت کنیم و بتوانیم تعداد نیروهای بیشتری را جذب کنیم.

کد خبر 6087991

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن