Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:27:14 GMT

شکست کرونا با همدلی و کمک به خانواده های آسیب پذیر

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۶۱۰۶

شکست کرونا با همدلی و کمک به خانواده های آسیب پذیر

پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف و به خصوص ایران، همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تحت‌تاثیر قرار گرفته اند. البته آثار منفی شیوع این ویروس در بخش‌های اقتصادی بیشتر از دیگر قسمت ها مشهود است و از نظر کارشناسان این موضوع به دلیل درگیری مردم برای تامین نیازهای اساسی،است. در این دوران پزشکان توصیه می کنند که برای قطع شیوع کرونا از خانه بیرون نیایید و همین عاملی شده تا برخی از کسب و کارها تعطیل شوند و بسیاری از افراد به خصوص افراد کم درآمد با آسیب های زیادی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این موضوع اختلال بسیار جدی در مدیریت کشور نیز ایجاد کرده است. این ویروس می‌تواند درد مضاعفی بر تحولات اجتماعی باشد زیرا بخش زیادی از اقتصاد ایران وابسته به خدمات است، بنابراین به طور قطع تلاطمی که ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده، می‌تواند روی مشاغل تاثیر جدی داشته باشد. بخش اشتغال مربوط به خدمات بوده که اینک بخش‌های خدماتی به شدت تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا هستند و اجرای محدودیت‌ها تاثیر بسیار عمیقی روی اقتصاد دارد.

برخی مشاغل آزاد همچون کارگران روزمزد و دستفروشان از جمله کسب و کارهای آسیب دیده تحت تاثیر کرونا هستند که البته این کسب و کارها جزو مشاغل غیر رسمی به شمار می روند. از همین رو تأمین نیازمندی‌های اساسی مردم، حمایت مالی از اقشار آسیب دیده از تعلیق کسب و کارهای اقتصادی که به شکل قانونی حمایت نمی شوند و از پوشش بیمه ای برخوردار نیستند در این شرایط بحرانی نیازمند ساماندهی است.

با گسترش این بیماری شاهد سیل گسترده جهادگرانی هستیم که توانستند به صورت حضوری یا با راه اندزی پویش های مختلف و با استفاده از ظرفیت کمک های مردمی به سرعت خود را سازماندهی کرده و بخشی از بار مبارزه با کرونا را بر عهده بگیرند. پاکسازی و ضدعفونی اماکن عمومی، تهیه بسته های بهداشتی برای خانواده های محروم و... برای کمک به شبکه درمانی کشور و تقویت روحیه بیماران و ایجاد کارگاه های محلی برای تولید ماسک و محلول های ضدعفونی بخشی از این فعالیت های جهادی است. در همین راستا راه اندازی پویش «شناسایی و کمک به آسیب دیدگان کرونا یا شوک» در شبکه اجتماعی تلگرام از این  دست کمپین ها به شمار می رود. این پویش متشکل از جمعی جوانان فعال در چند شهر مختلف ایران از جمله تهران، اصفهان، اراک و قم است که تلاش می کنند باری از دوش خانواده هایی بردارند که این روزها افزون بر شرایط بد اقتصادی کشور به خاطر شیوع کرونا و قرنطینه و خلوتی شهرها امکان کسب روزی را هم از دست داده اند.

پویش شوک در مرامنامه خود آورده است: بر خود وظیفه و تکلیف می داند که اولا به شناسایی دقیق خانواده های نیازمند کمک و شرح وضیعت آنها در اطلاع رسانی بپردازد. ثانیا کمک های جمع آوری شده را در نهایت امانت و تدابیر به دست خانواده های معرفی شده برساند تا بتواند اندکی از سختی های این روزهای آنها را به سهم خود بکاهد. هدف آنها یاری آسیب پذیران است؛ آنهایی که قرنطینه کرونا معیشت شان را کساد و سفره شان را کوچکتر از قبل کرده است. این جمله «با توکل بر خدا و الهام از بندگان صالح و خیراندیش او در طول تاریخ بتوانیم این وظیفه را به سهم خود ادا کنیم.» شعار فعالان این پویش اجتماعی است.

همراهی و همدلی مردم و مسئولین این روزها برای مبارزه با ویروس کرونا نوید این را می دهد که همگان با افزایش تاب آوری بزودی کرونا را شکست می دهند. در این روزهای سخت ویژگی های افراد تاب آور از جمله احساس ارزشمندی، مهارت حل مساله، مهارت های اجتماعی، خوش بینی و همدلی را در میان ایرانیان می توان مشاهده کرد؛ آنجایی که آنها با راه اندازی پویش های مختلف اعتقاد راسخ به این دارند که آینده می تواند بهتر و بهتر باشد را در جامعه تزریق می کنند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک قم اصفهان تلگرام همدلی پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک قم اصفهان تلگرام همدلی ویروس کرونا اراک قم اصفهان تلگرام همدلی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع