Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:33:40 GMT

بررسی تبعات اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۶۱۷۶

بررسی تبعات اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از بررسی تبعات اقتصادی کرونا و راهکارهای "جهش تولید" وحمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «حمیدرضا فولادگر» در تشریح پنجمین نشست کمیسیون متبوعش، به حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، اتاق‌های بازرگانی و اصناف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با بیان اینکه در نشست امروز تبعات اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در نشست امروز کمیسیون گزارش مرکز پژوهش ها، دیدگاه بخش خصوصی، دولتی و نمایندگان مجلس درباره تبعات اقتصادی کرونا به سمع و نظر حاضران رسید.

وی اظهار کرد: در نشست امروز مقرر شد برای رفع آثار اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید دستگاه‌های دولتی هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته و از جزیره‌ای عمل کردن و موازی کاری بپرهیزند. همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اعلام کردند آمادگی همکاری با دولت در این زمینه را دارد.

نباید برای حمایت از کسب و کارها تنها به تعویق اقساط بانکی اکتفا کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تصمیمات کمیسیون متبوعش برای کاهش آثار اقتصادی کرونا، اضافه کرد: نمی توان برای حمایت از کسب و کارها تنها به تعویق اقساط بانکی اکتفا کرد، بلکه باید در حوزه‌های بانکی، بیمه و کسب و کار اقدامات لازم انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمک به خانواده ها باید هدفمند باشد به این معنا که افرادی که کمک‌های مالی دریافت می‌کنند، مشخص باشند، اضافه کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات مناسب به کارگران رسمی، باید بسته های حمایتی مناسبی برای کارگران روزمزد و افرادی که دارای قرارداد رسمی نیستند، پیش‌بینی شود.

ضرورت صدور سریع مجوز برای کسب و کارها

فولادگر بیان کرد: دولت باید علاوه بر حمایت مالی، با اقداماتی مانند صدور سریع مجوز برای کسب و کارها و  حذف موانع در جریان تصمیم گیری ها از کسب و کارها حمایت کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اشاره به دومین دستور کار کمیسیون متبوعش، گفت: دومین دستور کار کمیسیون بررسی راهکارهای جهش تولید بود؛ ‎استراتژی صنعتی باید هرچه زودتر ابلاغ و امور بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و فضای کسب و کار اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه مناسبی برای خودکفایی در مواد غذایی داشته باشد، اضافه کرد: رونق مسکن می‌تواند موجب اشتغالزایی شود.

ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری کشور جهت تحقق جهش تولید شناسایی شود

فولادگر با بیان اینکه برای تحقق "جهش تولید" باید ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری کشور شناسایی شود، ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد گزارش وزارت اقتصاد و دارایی تا شنبه هفته آینده آماده ‌شود. همچنین بخش برنامه‌ریزی، تولیدی و بازرگانی وزارت صمت هماهنگ با یکدیگر عمل کند و اتاق‌های بازرگانی و اصناف نیز نظرات خود درباره تبعات اقتصادی کرونا و جهش تولید را تکمیل کرده و به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ارائه کنند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس نیز باید گزارش آثار اقتصادی کرونا را تکمیل کرده و نظرات خود درباره جهش تولید را به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ارائه کند، افزود: کمیسیون ویژه هفته آینده 2 جلسه برگزار خواهد کرد و گزارش اولیه مربوط به آثار اقتصادی کرونا و جهش تولید را ارائه می‌کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمیدرضا فولادگر فولادگر مجلس شورای اسلامی مجلس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اقتصادی کرونا و راهکارهای تبعات اقتصادی کرونا راهکارهای جهش تولید آثار اقتصادی کرونا کمیسیون متبوعش کسب و کارها نشست امروز مرکز پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق