Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمتی، عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد: هیات رئیسه مجلس در تلاش است تا جلسات صحن را در هفته‌ آینده به صورت حضوری برگزار کند.

 

به گزارش حبرنگار پارلمانی پول نیوز؛ بهروز نعمتی با اشاره به نامه انتقادی برخی نمایندگان و ادعای عدم برگزاری جلسات علنی مجلس در شرایط کرونایی، گفت: هیات رئیسه مجلس چندین جلسه برگزار کرد و در همه جلسات، موضوع برگزاری صحن علنی مطرح شد و تصمیم گرفتیم جلسات را تشکیل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بار اول آقای نمکی نامه ای نوشتند جلسات تشکیل نشود، ما باز اصرارکردیم صحن تشکیل شود که نهایتا هیات رئیسه جلسه ای حضوری با وزیر بهداشت  و رئیس مجلس تشکیل داد که در نهایت دکتر نمکی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا تاکید کرد که صحن علنی بنا به ملاحظات پزشکی تشکیل نشود.

وی تاکید کرد:  این موضوع در جلسه بعدی هیات رئیسه مطرح و تصمیم بر این شد که در حال حاضر با توجه به شرایط و با وجوداینکه امکانات لازم مهیا نیست جلسات را با استفاده از فناوری دیجیتالی برگزار کنیم. بر همین اساس تصمیم گرفته شد که جلسات صحن با استفاده از این امکان برگزار شود، بار اول حدود 97 نفر از نمایندگان در مجلس غیر حضوری شرکت کردند و این روش ایراداتی داشت که بر طرف شد.

نعمتی با بیان اینکه مجددا یعنی حدود 10 روز پیش هیات رئیسه تشکیل جلسه داد، گفت: دوباره اصرار کردیم که روز 10 فروردین صحن جلسه حضوری داشته باشد، تقسیم کاری بین اعضای هیات رئیسه صورت گرفت به نحوی که هر عضو هیات رئیسه تعدادی از نمایندگان را برای حضور در جلسه روز دهم فروردین مطلع کند، بنده مسئولیت اطلاع رسانی به نمایندگان سه استان را بر عهده داشتم که در واقع ۳۵ نماینده را مطلع کردم، سایر اعضای هیات رئیسه هم به نمایندگان دیگر خبر دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: در جلسه هیات رئیسه پروتکل هشت ماده ای مطرح شد تا تمهیدات بهداشتی صورت گیرد، صندلی ها را مشخص کردیم. از جایگاه تماشاچیان برای حضور نمایندگان استفاده شده بود، صندلی ها یک در میان و  به شکل مخالف لحاظ شد تا نمایندگان کنار هم یا پشت سر هم نباشند. با این حال دکتر نمکی به عنوان مسئول ستاد کرونا مجدد نامه ای را نوشتند که در رسانه ها و صدا و سیما منعکس شد و به مجلس ارسال کردند که مجددا با تشکیل جلسات مخالفت صریح کردند.

 

بیشتر بخواید:

تکذیب برگزاری جلسه علنی دیجیتالی/ تعطیلی مجلس همچنان ادامه دارد   از اقرار رئیس ۱۲ ساله به تنقیح قانون تا تصویب قوانین بی خاصیت !!

 

وی ادامه داد: به دنبال این مسئله جلسه غیر علنی با استفاده از فناوری دیجیتالی برگزار شد که حدود ۱۵۰ نفر از نمایندگان در این جلسه شرکت کردند و متاسفانه تعدادی دیگر در این جلسه حضور پیدا نکردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: به این امر قانع نشدیم، هیات رئیسه مجدد تشکیل جلسه داد و بنا شد که ۱۹ و ۲۰فروردین یعنی سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسات صحن برگزار شود. 

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت: هیات رئیسه در این زمینه بالغ بر هشت جلسه داشته تا بتوان به هر ترتیبی که شده جلسات صحن  برگزار شود تا مجلس بتواند بر شرایط کشور نظارت بیشتری داشته باشد . حتی در جلسه دهم فروردین قرار بود وزرای بهداشت و درمان و کشور  در صحن حضور داشته باشند اما ستاد ملی مبارزه با کرونا این اجازه را نداده بود. 

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه هیات رئیسه خود را موظف می داند ترتیبی اتخاذ کند تا جلسات صحن برگزار شود، افزود: همچنین در جلسات هیات رئیسه پیشنهاد دادم که صحن در محلی دیگر از جمله سالن شهید افراسیابی یا سالن شهید شیرودی و یا سالن شهدای هفتم تیر با همه تمهیدات برگزار شود، اما جمع بندی این شد که  امکانات لازم در این محل ها وجود ندارد و جلسه در ساختمان بهارستان برگزار شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روزهای اول شیوع ویروس کویید 19، شماری از نمایندگان مشکوک به کرونا بودند یا کرونا داشتند و در نهایت ابتلای 23 نفر قطعی اعلام شد، البته علاوه بر این تعداد، مطلع شدیم 4 نماینده دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده اند. با وجود چنین شرایط و ابتلای نمایندگان به بیماری، هیات رئیسه در تلاش است که جلسات صحن در هفته آینده حضورا برگزار شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بهروز نعمتی هیات رییسه صحن علنی نماینده مجلس هیات رئیسه مجلس عضو هیات رئیسه برگزار شود جلسات صحن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، کارگاه آموزشی نمایندگان فرماندار، ناظران، کاربران سامانه و سایر عوامل هیئت اجرایی برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در سالن همایش‌های شهرداری قائمشهر با حضور مسئولین شهرستانی و فرمانداری برگزار شد.

در این دوره آموزشی با توجه به تغییرات عمده‌ای که در قانون انتخابات صورت گرفته، نمایندگان فرماندار، کاربران رایانه، اعضای شعب ثابت و سیار عوامل اجرایی انتخابات، با آخرین قوانین و مقررات آشنا شدند.

در این کارگاه، تأکید شد که محوریت و مدیریت شعبات با نمایندگان فرماندار است و تمامی عوامل برگزار کننده انتخابات باید بی‌طرفی کامل خود را مدنظر قرار دهند.

در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور، بر اساس ماده ۱۳ قانون انتخابات که به همه مدیران ابلاغ شده، نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات ادارات باید در اختیار عوامل اجرایی انتخابات قرار گیرد.

مردم، انقلاب را متعلق به خود می‌دانند و برای نام نویسی به عنوان عوامل اجرایی حضور فعالی داشتند.

لازم به ذکر است مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۳ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور از جمله شهرستان قائمشهر برگزار خواهد شد.

نامزدها، علی کشوری، کمال علیپور، مصطفی معلمی و عمران عباسی بعنوان ۴ نامزد راه‌یافته به مرحله دوم در کارزار انتخاباتی حوزه‌های یادشده با هم به رقابت خواهند پرداخت.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228451 برچسب‌ها ایسکانیوز انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد