Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مجلس يازدهم گفت:شروع شفافیت باید از خود مجلس باشد، یعنی نماینده مسائل مربوط به خود را شفاف‌سازی کند و زمانی که این اقدام صورت بگیرد، می‌توانداین مطالبه را از دولت نیز داشته باشد. مصطفی طاهری منتخب مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه زنجان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،  پیرامون عملکرد مجلس دهم شورای اسلامی، اظهار داشت: مهم‌ترین آسیب مجلس دهم این است که ریشه‌یابی از مشکلات اقتصادی نداشته و بیشتر درگیر مسائل حاشیه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صد‌ها مشکل از قبیل خانه‌های خالی در شهر‌ها، عدم پرداخت مالیات توسط بخشی از جامعه پزشکی و وکلا را در کشور داریم و هرروز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود؛ مشکلات نه‌تنها کاهش پیدا نمی‌کند بلکه سیر صعودی دارد، زیرا ریشه‌ای به حل مسائل نپرداخته‌ایم.

وی ادامه داد: ریشه‌های مشکلات موجود در کشور یکسان است. اگر برای حل به سراغ معلول‌ها برویم و از علت‌ها در مسائل غافل شویم، موفقیتی در برطرف سازی چالش‌های پیش رو نخواهیم داشت. صرفاً توجه به شاخ برگ‌های مسائل، نمی‌تواند کارگشا باشد.

منتخب مجلس یازدهم در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس، گفت: شروع شفافیت باید از خود مجلس باشد، یعنی نماینده مسائل مربوط به خود را شفاف‌سازی کند و زمانی که این اقدام صورت بگیرد، می‌تواند این مطالبه را از بقیه نمایندگان ملت نیز داشته باشد. یک نماینده باید آرا و اموال خود را به‌صورت شفاف به اطلاع عموم مردم برساند و در گام بعدی نیز، این مطالبه را از دولت داشته باشد.

طاهری تأکید کرد: قوه قضائیه در بحث شفافیت، اول از خود شروع کرد و بعد با ممارست بیشتری به بحث مبارزه با فساد پرداخت. شفافیت قدم کلیدی است که نباید با سطحی‌نگری در آن، این اصل را به حاشیه ببریم. برخی مقوله شفافیت را در شفافیت آرا خلاصه می‌کنند اما این فقط یک‌صدم این موضوع است و ابعاد وسیع دیگری نیز دارد.

وی در خصوص دریافت مالیات از جامعه پزشکان، بیان داشت: گروهی می‌گویند که باید از پزشکان مالیات‌بگیریم و بنده نیز با اصل این موضوع مشکلی ندارم اما مسائلی در خصوص آن مطرح می‌شود؛ باید بررسی شود که آیا ما از جامعه پزشکان بانک اطلاعاتی داریم و به میزان درآمد آن‌ها واقف هستیم؛ اگر یک بانک اطلاعاتی جامع در دسترس نداشته باشیم، هر فعالیتی که در این زمینه بخواهیم انجام دهیم، ناقص می‌ماند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه FATF جز ضرر دستاوردی برای کشور ندارد، گفت: بنده به‌شدت FATF و لوایح آن مخالف هستم و مطالعات عمیقی در این حوزه داشته‌ام. معاهده FATF غیرعادلانه است و تمام دستاورد‌های کشور را به فنا می‌دهد. این معاهده آسیب جدى به مردم و کشور تحمیل می‌رساند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس برجام رئیسی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است

«علی‌اکبر علیزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: از آنجایی که مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌ها مجاز به قانون‌گذاری است و در جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی دارد، مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تشکیل مجلسی قوی می‌شود.

وی افزود: نباید اینگونه تصور شود که مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اهمیتی ندارد؛ مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده است، بسیار اهمیت دارد. نماینده‌ای که با پشتوانه رأی بالا راهی مجلس شود، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای خواهد بود که پشتوانه رأی بالایی نداشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، مجلسی قوی به وجود می‌آید و اگر مجلس قوی و با پشتوانه رأی بالا باشد، دولت‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه در ریلی که مجلس می‌گذارد، حرکت کنند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت بالایی خواهد داشت و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

منتخب مردم دامغان در مجلس دوازدهم ادامه داد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده است و از آنجایی که این افراد قطعاً تأثیر زیادی بر مجلس آینده خواهند داشت، بر این اساس نباید کسی تصور کند که دور دوم انتخابات مجلس فاقد اهمیت است.

وی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر است چراکه آیت الله مدرس هم یک نماینده بود و بر این اساس حتی یک نماینده روی مجلس تأثیر دارد و نباید دور دوم انتخابات مجلس کم اهمیت جلوه داده شود؛ برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز باید رسانه‌ها به ویژه صداوسیما امکان تبلیغات برابر را برای داوطلبان دور دوم انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اهمیت دور دوم انتخابات به خوبی برای مردم تبیین شود تا مردم در حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند. تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علیزاده اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت مردم در عرصه‌هایی مانند انتخابات اهمیت زیادی دارد و امیدواریم مردم مشارکت بالایی در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084386 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید