Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد ملی مبارزه با کرونا در معاونت علمی ریاست جمهوری چگونگی شیوع ویروس کرونا تا خرداد ماه را در پنج سناریو پیش‌بینی کرد.

ستاد ملی مبارزه با کرونا در معاونت علمی ریاست جمهوری چگونگی شیوع ویروس کرونا در ایران را تا خرداد ماه در پنج سناریو مورد بررسی قرار داده است که هر کدام از این سناریوها تعداد کشته‌شدگان را با اعداد متفاوتی تخمین می‌زند اما آنچه در این پیش‌بینی‌ها قطعی است، درگیری جدی ایران با ویروس کرونا تا خرداد ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان در صفحه شخصی خود این سناریوها را بدین شرح بیان کرده است.

سناریوی اول: بدون هیچ مداخله ای از سوی دولت که می تواند باعث رشد نمایی تعداد مبتلایان و همچنین تعداد مرگ و میر به حدود 111 هزار نفر برسد.

سناریوی دوم: صرفا اطلاع رسانی و آگاهی عمومی نسبت به موضوع باز هم رشد نمایی مرگ و میر 33 هزار نفری را نشان می دهد.

سناریوی سوم: مداخله حداقلی دولت که عمدتا از طریق آموزش و اطلاع رسانی نرخ مرگ و میر تا 17600 نفر است.

سناریوی چهارم: مداخله متوسط دولت شامل فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی و رویدادهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعات مذهبی و مدارس، دانشگاه‌ها و محدودیت جابه‌جایی و تردد افراد کاهش مرگ و میر را به 11 هزار نفر رسانده است.

سناریوی پنجم: مداخله سطح بالا و شدید دولت که شامل اقدامات سناریو چهارم و مداخلاتی سخت تر مانند ممانعت از جابهجایی‌های درون شهری و برون شهری، قرنطینه شهرها و ایزوله کردن افراد مشکوک است که می توان نرخ رشد را به شدت کاهش داد و به حدود 7700 نفر رساند.

 

تسنیم

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HkJ برچسب ها: کرونا ، ایران ، پیش بینی ، جانباختگان

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا ایران پیش بینی جانباختگان تا خرداد ماه مرگ و میر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب

به گزارش جام جم آنلاین، تفرقه‌افکنان با تکیه بر ترویج سبک زندگی غربی در فضای مجازی، حساب ویژه‌ای را بر نسل نوجوان ایرانی باز کرده‌اند تا با استفاده از آن، جامعه را دچار اختلاف و شبهه افکنی کنند.   اوج این تلاشها در اغتشاسات سال ۱۴۰۱ و با پروپاگاندا بر روی یک دروغ رسانه‌ای رقم خورد و با فروکش کردن این التهابات، آنها دوباره دست به کار شده‌اند تا از حجاب، یک موضوع اختلاف برانگیز بسازند.   در فاز جدید اختلاف افکنی، تمرکز بر روی نخبگان و سیاستگذاران در ایران است تا آنها درباره شیوه‌های ترویج حجاب دچار اختلاف شده و از این رهگذر، فرصتی برای درگیری داخلی مهیا شود.   دشمنان ایران که در جریان منازعات اخیر نظامی، سبلی محکمی از کشورمان خورده‌اند، حالا امیدوارند با این اختلافات، از داخل به ایران ضربه زده و دوباره جنگی ترکیبی علیه کشور به راه بیندازند.   سناریوی تبدیل حجاب به موضوعی اختلافی، از دهه شصت تاکنون ادامه داشته است، اما جالب اینجاست، آنها که در سالهای آغازین انقلاب با رفتارهای تند و بی قاعده، التهابات در این موضوع را دامن می زدند، امروز مدعی آزادی پوشش شده و ادعا می‌کنند که حجاب از ضروریات دین نیست!   تندروهای دیروز، امروز نیز از سوی دیگری به تندروی روی آورده و همچنان در زمین اختلاف افکنی بازی می‌کنند.   این درحالیست که در تمام جهان، قانون فصل الخطاب اجماع نخبگان است و هر کسی تلاش کند زمینه را برای قانون شکنی فراهم کند، با اخطار دیگر نخبگان مواجه خواهد شد.   در زمینه حجاب نیز قوانین صریحی وجود دارد که از نخبگان و مجریان قانون انتژار می‌رود بند بند آن را به درستی اجرا کرده و ضمن پرهیز از رفتارهای غیرقانونی در زمینه حجاب، اجازه ندهند رسانه‌های غربی موج تازه دوقطبی سازی در کشور را کلید بزنند.   در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به خوبی معلوم شد که دود هرگونه ناآرامی خیابانی به چشم مردم می‌رود و هر تلاشی برای تکرار این دست شبهات اختلافی، خیانت به کشور و مستلزم ورود دستگاه قضایی است.

دیگر خبرها

  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد