Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@03:08:07 GMT

انتشار همشهری در زمانه کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۷۲۵۸

انتشار همشهری در زمانه کرونا

مهران کرمی، مدیر مسئول همشهری: شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ برای تاریخ مطبوعات ایران روزی منحصربه‌فرد و اندوه‌بار خواهد بود. روزی که چرخ مطبوعات ایران برای نخستین بار از زمان آمدن این حرفه به کشور پس از ۱۷۰ سال از حرکت ایستاد. مطبوعات ایران در این ۱۷۰ سال سختی‌ها و تحولات فروانی همچون انقلاب مشروطیت، جنگ جهانی اول و دوم و اشغال کشور به دست قوای متفقین، کودتای ۲۸ مرداد، انقلاب اسلامی، جنگ، سازندگی، اصلاحات و حوادث سال‌های پس‌از آن را از سرگذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌هایی که برای نشریات کاغذی تجربیات تلخ و شیرین فراوانی داشت ولی هیچ‌کدام نتوانستند مطبوعات را از تک‌ و تا بیندازند. در همه این ۱۷۰ سال محدودیت‌ها و تنگناهای سیاسی برای مطبوعات وجود داشت اما این انقلاب دیجیتالی و سربرآوردن رسانه‌ها و شبه‌رسانه‌های دنیای مجازی بود که با گسترش استفاده از فن‌آوری هوشمند موبایلی، رسانه‌های مکتوب را به گردابی بی‌برگشت کشاند. گران‌جانی مطبوعات ایران تا همین چند هفته پیش و جهانگیر شدن ویروس کرونا به مقاومت در برابر فشارها ادامه داشت و مطبوعات با وجود چالش‌های فراوان کاغذ و چاپ و مشکلات اقتصادی به زندگی خود ادامه می‌دادند. 

کرونا با مطبوعات ایران و همچنین برخی از دیگر کشورها کاری کرد که تا پیش از آن هیچ جنگ و انقلاب اجتماعی و سیاسی و دیجیتالی نکرده بود تا بدانجا که از کیهان تا شرق و از جوان تا همشهری را به یک سرنوشت دچار کرد. این سرنوشت اگر چه توقیف موقت است و مطبوعات در این سال‌ها و دهه‌ها توقیف موقت کم ندیده است اما این بار همچون خود کرونا، خودی و غیر خودی و مسئول و معمولی نکرد و همه را به یک حکم راند. 

به هر حال اگر چه هیچ روزنامه و روزنامه‌نگاری از بسته‌شدن روزنامه و نشریه‌اش خشنود نمی‌شود ولی از آنجا که به شکست کشاندن ویروس مرگبار کرونا نیازمند گسستن زنجیره انتقال است و انتشار کاغذ به دست خواننده نیز می‌توانست در این گسست وقفه ایجاد کند ما مطبوعاتی‌ها به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا گردن نهادیم و تا زمانی که مسئولان امر پایان اپیدمی کرونا را اعلام کنند در کنار آنان به مخاطبان خود با حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی به تلاش پی‌گیر برای روشنگری و اطلاع‌رسانی در حوزه‌های دیگر همچون آنلاین، ویدیوکست و پادکست و حضور در فضای مجازی ادامه خواهیم داد.

مخاطبان همشهری همچنان می‌توانند اخبار و فعالیت‌های خبرنگاران همشهری را از طریق دامنه های زیر پی‌گیری کنند:

۱) همشهری آنلاین که به طور مرتب اخبار و گزارش‌های خبرنگاران همشهری را در اختیار خوانندگان عزیز می‌گذارد.
(hamshahrionline.ir) و (https://t.me/hamshahrionlinenews)

۲) همشهری تی‌وی که فایل‌های صوتی و تصویری تولید شده را منتشر می‌کند.
(https://t.me/Hamshahri_TV)

۳) وب‌سایت روزنامه همشهری:
newspaper.hamshahrionline.ir

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری روزنامه همشهری آنلاین موسسه همشهری مطبوعات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اتفاقات عجیب در فوتبال ایران | شما بخندید، ما ادامه می‌دهیم!

به گزارش همشهری‌آنلاین، یکی از پدیده‌های جالب فوتبال ایران این است که یک خطای بزرگ اتفاق می‌افتد، مدتی سروصدا به پا می‌شود، مردم جوک‌هایشان را می‌سازند، اما در نهایت با فروکش‌کردن حواشی، اصل موضوع پابرجا باقی می‌ماند. مثلا یادتان هست چقدر به پاداش ۲۰‌هزار دلاری اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال اعتراض کردیم و با آن جوک ساختیم؟ آخرش چه شد؟ چند نفرشان پول را برگرداندند؟

اصلا کسی به‌طور جدی وارد موضوع شد که چرا شما اینطور باید در امانت خیانت کنید؟ حالا داستان خداداد افشاریان و پسرش هم همین است؛ همان شازده‌پسری که روی آنتن تلویزیون مشخص شد شناسنامه‌اش را درست کوچک کرده! حالا خبر رسیده استاد با همین شرایط با ۷‌بار حضور به‌عنوان داور وسط، از رکوردداران قضاوت در لیگ یک است. شما بخندید، آنها ادامه می‌دهند!

کد خبر 846581 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۶ اردیبهشت
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس
  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • ادامه اتفاقات عجیب در فوتبال ایران | شما بخندید، ما ادامه می‌دهیم!
  • انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»