Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:02:58 GMT

بستن مساجد ناشی از رویکرد «حذف خدا از زندگی بشر» است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۷۷۶۴

بستن مساجد ناشی از رویکرد «حذف خدا از زندگی بشر» است

حجت الاسلام زمانی از بسته شدن مساجد به خاطر مقابله با کرونا گلایه کرد و ضمن تاکید بر اجرای دستورالعمل ها در عین حال این نوع مدیریت را ناشی از تفکری دانست که - به تعبیر وی - « خدا را از زندگی بشر حذف کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام «رضا عزت زمانی» با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، از بسته شدن مساجد بخاطر مقابله با کرونا گلایه کرد و ضمن تاکید بر اجرای دستورالعمل ها در عین حال این نوع مدیریت را ناشی از تفکری دانست که - به تعبیر وی - « خدا را از زندگی بشر حذف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان تبلیغات استان قم در این متن آورده است: امروز با خون دل و غمی جانکاه، پیشنهاد تعطیلی نماز جماعت مسجدی را دادم که با رعایت تمام ضوابط و امورات بهداشتی و چارچوب های ابلاغیه سلامت مساجد در ایام کرونا ، اقامه شعائر می کرد.

 

همه ما تابع دستورات کلان نظام برای غلبه بر مسائل و مشکلات پیش روی انقلاب هستیم.

 

می دانیم که این روزها هم خواهد گذشت و حرم و هیأت و مسجد، پر شور تر از گذشته به زندگی ما باز خواهد گشت.

 

اما آنچه می نویسم روایتی از قصه پر غصه نظام کارشناسی و تصمیم گیری در این کشور است (خیلی هم ربطی به دولت و تفکر سیاسی خاصی ندارد!! ) که هرچند تصمیم گیرانش لباس روحانیت هم دارند و یقه هم می بندد و گاهی پیشانی های پینه بسته دارند اما ذهن و دل و دست تصمیم سازشان گرفتار مغز افزاری است که « خدا را از زندگی بشر حذف کرده است.»

 

نظام کارشناسی که سلامت جسمی و حتی معیشتی را( البته از نوع سخیف و فضاحت بارش) می بیند اما سلامت روحی و معنوی و اتصالش به مبداء لایزال را نه

 

نه می بیند و نه می فهمد....

 

علمای اسلام به داد اسلام برسید...

 

نه اینکه بازار و درس تعطیل کنید و به خیابان بریزید.

 

نه اینکه جلوی درب بسته مصلی نماز جمعه سرخود اقامه کنید!!!

 

نه اینکه جلوی حرم، درب بشکنید و سینه چاک دهید!!! بلکه حرف امام جامعه را که از ما مطالبه کرد تا نظامات صحیح اداره کشور مبتنی بر دین و کارشناسی دینی است را بسازیم تا نظام اسلامی مجبور نباشد گردن خود را جلوی تفکرات دیگران کج کند.

 

فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا(فرقان/۵۲)

 

پ.ن.

 

۱.اولین خطاب این وجیزه، من بی مقدار هستم که به درگاهش پناه می برم از عذاب الهی بابت همه کوتاهی ها

 

۲.تفألی به قرآن زدم.صفحه ۱۰۳ / سوره نساء / آیه ۱۵۵

 

فَبِما نَقْضِهِمْ میثاقَهُمْ وَ کُفْرِهِمْ بِآیاتِ اللهِ‌ وَ قَتْلِهِمُ الْأَنْبِیاءَ بِغَیْرِ حَقٍّ وَ قَوْلِهِمْ قُلُوبُنا غُلْفٌ بَلْ طَبَعَ اللهُ‌ عَلَیْها بِکُفْرِهِمْ فَلا یُؤْمِنُونَ إِلاَّ قَلیلاً

 

.....

 

تا آخر این صفحه قرآن را بخوانید، به نظرم شرح حال امروز ماست...

 

 

 

بنا براین گزارش به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در کشور در راستای به حداقل رساندن اجتماع های عمومی، بستن اعتاب مقدس از جمله حرم رضوی، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و سایر مراکز اجتماع را لازم دانست که با مخالفت هایی توسط برخی افراد مواجه شد که منجر به هتک حرمت عده ای به حرم حضرت معصومه(س) و شکستن یکی از درهای ورودی این آستان مقدس برای حضور در حرم شد. این رفتار با انتقادهای فراوانی نیز مواجه شد. همچنین با تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، اقامه نماز جمعه از سه هفته قبل تا کنون به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در مراکز استان ها و اکثر شهرستان ها لغو شد.

 

درخصوص برگزاری نمازجماعت در مساجد قم اما مسوولان مربوطه در استان اعلام کردند که تصمیم بر عهده متولیان هر مسجد گذاشته شده است تا بر اساس شرایط بهداشتی و امکانات مسجد اقدام کنند، امری که باعث شد طی روزهای اخیر گزارش هایی در خصوص برگزاری نمازجماعت در بسیاری از مساجد شهر قم منتشر شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز دوازدهم فروردین ماه ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا مساجد نماز زندگی بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز تاسف نسبت به تصمیم اخیر کابینه اسرائیل برای بستن دفتر اسرائیل گفت:«آزادی بیان یکی از حقوق اساسی بشر است.»

وی در ادامه افزود:«ما از اسرائیل می‌خواهیم که در تصمیم خود برای بستن دفتر الجزیره تجدیدنظر کند.»

دیده‌بان حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام اخیر اسرائیل، اتخاذ این تصمیم را به معنای اعمال محدودیت‌های شدیدتر بر شریان گزارش‌های ارسالی از نوار غزه دانست. این نهاد بین‌المللی نیز لزوم رسانه‌های آزاد و مستقل را برای تضمین شفافیت و پاسخگویی ضروری می‌داند.

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن دفاتر الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و خواستار حمایت جهانی از رسانه‌ها شد.

در ادامه این بیانیه آمده است:«اتخاذ تصمیم برای بستن دفاتر الجزیره نشانه‌ای از قصد اشغالگران برای ادامه کشتار مردم فلسطین بدون شاهد و مدرک است.» در پایان سندیکای روزنامه نگاران فلسطین از سازمان ملل خواست تا برای حمایت از نهادهای رسانه‌ای در فلسطین مداخله کند.

ماه گذشته میلادی شلومی کلوهی وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هدایت تصویب لایحه‌ای را بر عهده داشت که براساس آن فعالیت شبکه الجزیره به صورت موقت (چهل‌وپنچ روز) متوقف و در صورت لزوم تجهیزات این شبکه مصادره می‌شد.

اکنون با افزایش زمزمه‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در رفح، کابینه رژیم صهیونیستی رای به تعطیلی دفاتر این شبکه و مصادره اموال آن داده است.

کد خبر 6097540 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق