Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:10:32 GMT

چند خبر از شکارچیان غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۷۸۲۳

چند خبر از شکارچیان غیرمجاز

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه در ایام نوروز پایش مناطق تحت مدیریت استان توسط محیط بانان بصورت شبانه روز انجام شد که در همین راستا تخلفاتی از سوی شکارچیان غیرمجاز ثبت و ضبط شد.

روح اله شاه حسینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب گفت : در طی پایش مناطق تحت مدیریت شهرستان در ایام نوروز توسط محیط بانان این اداره، موفق شدیم ۴ اکیپ قبل از شروع به شکار را دستگیر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از تعدادی دیگر از متخلفین شکار و صید، دو قطعه کبوتر، دو قطعه تیهو، یک قطعه کبک، یک مورد صید غیرمجاز ماهی و یک مورد نیز صید غیرمجاز سهره طلایی کشف و ضبط شدند.

شاه حسینی گفت: برای این متخلفین پرونده تخلف محیط زیستی تشکیل و آنان جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب گفت: پایش مناطق تحت مدیریت شهرستان همواره در دستور کار محیط بانان این اداره قرار داشته و همکاران ما بصورت ۲۴ ساعته در حال گشت و کنترل این مناطق هستند. وی افزود: با متخلفین شکار و صید بصورت قاطع و قانونی برخورد خواهیم کرد و اجازه سوءاستفاده را به افراد سودجو نخواهیم داد

دستگیری سه گروه شکارچی متخلف در ایام نوروز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه از دستگیری سه گروه شکارچی متخلف در ایام نوروز توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خبر داد.

وحید گودینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه از دستگیری سه گروه شکارچی متخلف و کشف ادوات شکار و صید از آنان خبر داد.

گودینی گفت: در پی پایش و گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت شهرستان صحنه، محیط بانان این اداره موفق به دستگیری ۳ اکیپ شکارچی متخلف و کشف و ضبط ۲ قطعه کبک وحشی، ۲ قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار و صید از آنان شدند.

او افزود: برای این متخلفین پرونده تخلف زیست محیطی تشکیل و آنان جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست صحنه گفت: پایش مناطق بصورت شبانه روز توسط محیط بانان در حال انجام است و در صورت مشاهده تخلف توسط افراد سودجو قطعاً با آنان برخورد قاطع و قانونی بعمل خواهیم آورد

با تلاش محیط بانان شهرستان دالاهو شکارچی متخلف گراز وحشی به دام افتاد

اصغر آغاز رئیس اداره حفاظت محیط زیست دالاهو گفت: در پی گزارش واصله از سوی دوستداران محیط زیست مبنی بر شکار، خرید و نگهداری حیوانات وحشی، محیط بانان این اداره به همراه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با اخذ حکم ورود به منزل از مقام قضایی موفق به کشف و ضبط لاشه یک رأس گراز وحشی، یک سر خرگوش، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی، ۱۰ عدد فشنگ، ۳ حلقه دام زنده گیری و سایر ادوات شکار و صید از وی شدند.

آغاز افزود: پرونده تخلف محیط زیستی برای فرد خاطی تشکیل و وی جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو ضمن تشکر از همیاران و دوستداران محیط زیست از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند

شکارچی متخلف سابقه دار در ارتفاعات شاهو دستگیر شد

ناصح باباخانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر در خصوص دستگیری شکارچی سابقه دار روانسر گفت: در پی گزارش واصله از سوی همیاران و دوستداران محیط زیست به مأمورین یگان حفاظت شهرستان مبنی بر حضور یک نفر شکارچی در ارتفاعات شاهو، محیط بانان این اداره بلافاصله به محل اعزام که پس از تلاش فراوان موفق به دستگیری یک نفر شکارچی و کشف یک قطعه کبک از وی شدند.

او افزود: متأسفانه این شکارچی در سال قبل نیز اقدام به شکار یک رأس بزکوهی کرده بود که پس از دستگیری توسط محیط بانان و تشکیل پرونده قضایی برای وی، مجدداً بار دیگر در دام محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست روانسر گرفتار شد.

باباخانی گفت: پرونده قضایی برای این متخلف تشکیل و وی جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر ضمن تشکر از همیاران و دوستداران طبیعت روانسر گفت: علیرغم اینکه دید و بازید‌ها در مناطق تحت مدیریت شهرستان بدلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است، ولی پایش و گشت و کنترل مناطق به منظور حفاظت و حراست از انفال خدادادی در دستور کار محیط بانان این اداره قرار دارد .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست پایش زیست محیطی شکارچی متخلف صید ماهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مناطق تحت مدیریت شهرستان توسط محیط بانان ایام نوروز شکارچی متخلف پایش مناطق شکار و صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد