Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبانگاه چهارشنبه ایرنا، محمدجواد فدائی در این پیام آورده است، جهان چندی درگیر ویروس کرونا شده و امروزه بیماری کرونا به بیماری عالم‌گیر تبدیل شده است.

در ادامه پیام استاندار کرمان آمده است، بیماری کرونا نیز در کشور و استان ما شیوع پیدا کرده و متاسفانه تعدادی از هموطنان و هم استانی ها در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و به خانواده متوفیان تسلیت عرض می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از این پیام می‌خوانیم، با شیوع این بیماری، مردم و دولت با کمک یکدیگر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را آغاز کردند و شاهد ایثارگری های پزشکان و کادر درمانی در مقابله با این بیماری بوده و هستیم و از همه آنها سپاسگزاری می کنم.

در این پیام هچنین آمده است، مردم استان کرمان نیز همکاری بسیار خوبی با  دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان داشتند و متعهدانه اصول توصیه شده و بویژه طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس رعایت کردند.

استاندار کرمان می افزاید، ویروس کرونا تجمعات را تعطیل کرد و آیین های مذهبی و ملی را تحت تاثیر قرارداده است و ۱۳ بدر یکی از آیین های کهن ایرانیان است که مردم با حضور در طبیعت و تفرجگاه ها آن را در طول تاریخ زنده نگه داشتند، اما امسال مردم خوب استان کرمان سیزده بدر را متفاوت برگزار کردند و با درخانه ماندن، نرفتن به طبیعت، تفرجگاهها و مناطق گردشگری، قدمی بزرگ در راه مقابله با بیماری کرونا و کاهش زنجیره انتقال برداشتند.

فدائی در بخش پایانی پیام خود اینگونه آورده است، "اینجانب صمیمانه از مردم بزرگوار استان کرمان برای پایبندی متعهدانه و مسئولانه به درخواست های پزشکان و کادر درمانی، حافظان سلامت و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و همکاری با نیروهای مستقر در ۷۰ نقطه ورودی و خروجی در استان کرمان تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزوده است، ان‌ شاالله همه در کنار هم  با اراده، مصمم و عمل به توصیه های حافظان سلامت و ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا بزودی بر این بیماری فایق آییم."

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری استان کرمان خانواده دانشگاه علوم پزشکی گردشگری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بیماری کرونا استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

 سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: با شروع فصل گرما، بیماری تب کریمه کنگو شیوع پیدا کرده که لازم است شهروندان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون چهار نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است، بنابراین انتظار می رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا چهار درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

در پی اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع، میزان ابتلا در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است. همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت موجب از بین رفتن آن می شود.

تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، به‌سرعت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، بیماری تب کریمه کنگو (CCHF)، نخستین بار در سال ۱۳۷۸ به‌طور رسمی و قطعی در کشور تایید و شناسایی شد. از جمله روش‌های انتقال ویروس CCHF را می‌توان به گزش انسان توسط کنه آلوده، تماس انسان با ترشحات و خون حیوان آلوده و تماس فردی با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان