Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:45:00 GMT

کاهش تماس‌ها با اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۸۵۵۱

کاهش تماس‌ها با اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تماس‌ها به اورژانس اجتماعی در این مدت که مردم در خانه نشینی بسر می برند کاهش داشته و بیشتر تماس‌ها در خصوص نگرانی‌ها درباره بیماری کرونا است.

غلامحسین حقدادی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: در این روزهای خانه نشینی خانواده‌ها فرصت بیشتری دارند که در کنار یکدیگر باشند بنابراین ما باید قدر این لحظات را بیشتر بدانیم، البته احساس می‌کنم همین‌گونه بوده است؛ زیرا تماس‌ها به اورژانس اجتماعی در این مدت کاهش داشته و بیشتر تماس‌ها در خصوص نگرانی‌ها  درباره بیماری کروناست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: امیدواریم این روند کاهش تماس به اورژانس اجتماعی ادامه داشته باشد و اینکه این روند ادامه دارد یا خیر، بستگی به مدت زمان دوران بحران کرونا و آثارش دارد. اگر مردم همکاری لازم را داشته باشند و در خانه بمانند تا روند انتقال کاهش پیدا کند این شرایط زودتر تمام خواهد شد و تاثیر سنگین اجتماعی و اقتصادی کمتری خواهیم داشت.

حقدادی بیان کرد: در صورتی که این بحران طولانی شود  تاثیرات جدی برای همه ما پیش خواهد آمد، از جمله اینکه با مشکلات شدید خانوادگی و شرایط بد اقتصادی برای بعضی از خانواده‌ها مواجه خواهیم شد.

 معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از خانواده‌هایی که درخواست طلاق داشتند، خواسته‌ایم که طلاق خود را به تعویق بیندازند و تقریبا صددرصد افراد در این دوران تقاضای مشاوره طلاق  خود را مطرح نکرده‌اند و تماس‌هایی هم که گرفته می‌شود تماس‌های جدی‌تر از گذشته نیست.

حقدادی بیان کرد: اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تمهیداتی را برای بعد از بهبود این بحران در نظر خواهد گرفت تا در آینده که شرایط طبیعی شد طوری پیش رویم که تراکم کاری نداشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه «قضاوت در خصوص اینکه در آینده چه پیش خواهد آمد ممکن نیست» ادامه داد: عوارض اقتصادی و اجتماعی این‌گونه بحران‌ها بستگی به طول مدت آن دارد که طولانی شدن آن منجر به شکل‌گیری مسائلی مانند بزهکاری، دزدی، آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی می‌شود.  این مسائل برای همه جوامع ممکن است پیش بیاید و تنها مختص ایران نیست. همکاری مردم منجر می‌شود تا همه چیز زودتر به روال عادی بازگردد و خسارت‌های مالی کمتر و جبران آن راحت‌تر باشد.

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه «در دوران خانه نشینی  مشکل و مسائل حادی که منجر به تقاضای طلاق شود به وجود نمی‌آید»، تصریح کرد: بیشتر اختلافات از قبل وجود داشته و این دوران باعث تشدید آن می‌شود. طبیعتا وقتی افراد در کنار یکدیگر هستند ارتباط کلامی بیشتری بین آنها وجود دارد، این از طرفی برای بعضی خانواده‌ها که ارتباط خوبی با یکدیگر نداشتند، باعث بهبود روابط آنها شده  و از طرف دیگر برای بعضی خانواده‌ها درگیری، انتظارات و برداشت‌های متفاوتی ایجاد کرده که منجر به اختلاف می‌شود.

حقدادی اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده باز هم اورژانس اجتماعی با تمام قوا در حال فعالیت است و هیچ چیز باعث کم‌کاری آن‌ها نشده است. برای افرادی که ممکن است در هر شرایطی جانشان در خطر باشد آماده باش هستیم. در حال حاضر خوشبختانه مسائل و موارد حاد مانند کودک‌آزاری، همسرآزاری، خودکشی و... کاهش داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اورژانس اجتماعی خانواده ها تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات پرونده کلاهبرداری اظهار داشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده صدمیلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است.

وی تصریح کرد: مجرمان با استفاده از ترفند‌های زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کد‌های مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر ۴ عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌نمایند قطعا کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتور‌های تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس‌ها نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۸۴ فقره تصادف طی۴۸ساعت گذشته در استان/۱۷۴نفر مصدوم شدند