Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی گفت: اغلب افرادی که ایمنی بدن‌شان قوی است به بهبودی کامل می‌رسند منتهی در مقابل افرادی که دارای پیش زمینه بیماری مزمن هستند مثل بیمارانی که دچار بیماری دیابت و فشار خون بوده و ریسک مرگ و میرشان بسیار زیاد است، کارشان به بیمارستان می‌کشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دکتر محمدرضا زاهدپور انارکی، فوق تخصص بیماری‌های ریوی، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در رابطه با تهدید ویروس کرونا بر بیماران ریوی مطرح کرد: بیماری‌های مزمن ریوی بیشتر از سایرین در معرض خطر قرار دارند انواع بیماری‌های ریوی شامل بیماری‌های مانند آسم، برونشیت مزمن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا، به‌خصوص بیمارانی که بیماری مزمن ریوی دارند را به دلیل اینکه ذخیره عملکرده ریوی‌شان شدیدا کاهش پیدا کرده، میزان مرگ و میرشان نسبت به سایرین بیشتر است.

او تصریح کرد: در رابطه با بیمارانی که بیماری آسم دارند این ویروس باعث تشدید آسم می‌شود و بیماران آسمی باید مرتبا داروهای آسمی را استفاده کنند و نباید  آن را قطع کنند و احتمال دارد میزان استفاده آن‌ها از داروها افزایش پیدا کند. در نهایت  با  رعایت نکردن و خودمراقبتی، این بیماران نیازمند به تهویه مکانیکی می‌شوند و باید در ICU پذیرش شوند.

 زاهدپور انارکی در رابطه با تعداد مراجعه کنندگان ریوی که مبتلا به کرونا شدند بیان کرد: با توجه به این که مراجعه کنندگانی، اسفندماه به مطب می‌آمدند موارد مشکوکی در آن‌ها مشاهده شد و تعداد زیادی از این مریض‌ها در کنار هم در مطب باعث یک ازدحام غیر کنترل می‌شد در نتیجه برای جلوگیری بر رشد افزایشی این بیماری مطب را در هفته دوم تعطیل کردیم.

این فوق تخصصی بیماری‌های ریوی در ادامه اذعان داشت: هیچ اقدامی مفیدتر از قرنطینه و فاصله گرفتن نیست. موارد مشکوک را با انجام تست مشخص می‌کنند و بیماریابی انجام می‌شود. مسئله مهم انجام تست و بیماریابی است و بعد از شناسایی فرد مبتلا این موارد توصیه به قرنطینه کنند. در واقع این سیکل با انجام قرنطینه ادامه پیدا نکند.

او خطاب به بیماران خاص و ریوی تاکید کرد: از منزل خارج نشوند. با افراد مریض تماس نداشته باشند اغلب افرادی که ایمنی بدن‌شان قوی است به بهبودی کامل می‌رسند منتهی در مقابل افرادی که دارای پیش زمینه بیماری مزمن هستند، مثل بیمارانی که دچار بیماری دیابت و فشار خون هستند و ریسک مرگ و میرشان بسیار زیاد است، کارشان به بیمارستان می‌کشد با این حال بنده معتقدم اغلب بیماران می‌توانند با درمان‌های حمایتی در همان قرنطینه خانگی بهبود یابند. بیماران ریوی و دیابتی خطر بیشتری تهدیدشان می‌کند چراکه بیماران ریوی در آن‌ها دفاع موضعی پائین‌تر است و بیماران دیابتی مستعدتر به عفونت‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیابت ریه کرونا کرونا در ایران بیماری های ریوی بیماران ریوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، روز دوشنبه در نشست خبری گفت: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵ هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شاکله بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 6098116 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • 5 تصمیم مهم برای بیماران خاص
  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم