Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی فشار حداکثری ایالات متحده بر جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته و همچنین تداوم آن به عنوان مهمترین چالش کشور در سال ۹۹ گفت: معتقد هستم که فشار حداکثری تاثیر خود را بر کشور اعمال کرده است و امروز نیز با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم نمونه‌های آن را کاملا حس می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این نمونه‌ها می‌توان به درخواست وام پنج میلیارد دلاری تهران از صندوق بین‌المللی پول و نامه رئیس‌جمهور به سران کشورهای جهان برای کمک به تهران در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد. 

وی ادامه داد: د این میان نباید فراموش کنیم که تحریم‌های ایالات متحده یکجانبه بوده و ارتباطی با سازمان ملل ندارد و از اختیارات خاص شخص رئیس‌جمهور آمریکا است. ما باید در مسیر مفاهیم اصلی دیپلماسی که به معنای داد و ستد کردن است حرکت کنیم تا فضا برای کاهش تنش و به تبع آن کاهش تحریم‌ها مهیا شود. 

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه امروز حتی با توجه به ورود کشور به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی امکان اعطای کمک مالی از سوی صندوق بین‌المللی پول و به طول کلی کمک‌های بین‌المللی با مشکل مواجه می‌شود، گفت: آنچه وزارت امور خارجه در خصوص سنگ اندازی آمریکا در مسیر کانال مالی ایران  سوئیس که راهی برای خرید دارو در نظر گرفته شده بود نیز مطرح می‌کند ناشی از این است که وقتی ما لوایح FATF را نمی‌پذیریم معلوم است که سوئیفت که یک نهاد غیردولتی است به سمت ما بسته شده و در نتیجه قادر به انتقال پول برای خرید اقلام مورد نیاز نیستیم و در انزوای سیاسی قرار گرفته‌ایم و قطعا در آینده شرایط بدتری خواهیم داشت. 

بیگدلی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبانماه سال جاری و تاثیرات متقابل این انتخابات و ایران بر یکدیگر گفت: در انتخابات آمریکا، جمهوری خواهان از یک حد نصاب آرایی بصورت سنتی برخوردار هستند و دلیل آن نیز این است که اعضای این جمعیت دربسته با چند عامل شامل مسائل اقتصادی، وابستگی‌های مذهبی دینی و سیاسی به یکدیگر متصل می‌شوند و تمام لابی‌های قدرتمند صهیونیست نیز حامی جمهوری خواهان هستند. نگاه جمهوری خواهان برخلاف دموکرات‌ها به داخل آمریکا است و خیلی مباحث سیاست خارجی حتی مساله ایران برایشان در تصمیم‌گیری‌ها اهمیتی ندارد و آنها به دنبال افتخارآفرینی آمریکا هستند تا همیشه در راس هرم قدرت قرار بگیرد. 

وی افزود: البته مساله کرونا و کاهش ارزش سهام در این کشور و همچنین موفقیت‌های جو بایدن، نامزد حزب دموکرات می‌تواند بر انتخابات ایالات متحده تاثیر بگذارد که البته تا این زمان همچنان پیشتازی با دونالد ترامپ است و انتخاب مجدد او قطعا مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده و فشار را بیشتر می‌کند. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی بیگدلی ویروس کرونا فشار حداکثری آمریکا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ظهره‌وند عضو فهرست صبح ایران در گفتگویی، با بیان اینکه جبهه صبح ایران از متن جامعه جوان ظاهر شده است و بنده آنها را بسیار فعال دیده‌ام، گفت: دبیر کل این تشکیلات یک جوان است و تیمی هم که جمع شده‌اند افراد جوان و تحصیلکرده‌ای هستند و به خوبی مسائل را حوزه‌بندی کرده‌اند و کارهای تحقیقاتی خوبی انجام می‌دهند ضمن آنکه به مطالبات مردم هم توجه دارند و سعی می‌کنند مطالبه‌گری را فعال کنند از این رو افتخار می‌کنم که نامزد این فهرست هستم.

بنابر روایت ایرنا، وی با بیان اینکه بنده علاوه بر صبح ایران در فهرست اُمنا هم بودم از ارائه فهرست صبح ایران و اُمنا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: به غیر از این دو تشکل جبهه ایران اسلامی و وفاداران به انقلاب اسلامی هم فهرست خواهند داد.

عضو فهرست صبح ایران در پاسخ به این پرسش که آیا این ۴ تشکل در مرحله دوم انتخابات لیست مشترک می‌دهند؟ گفت: لیست واحد نمی‌دهند اما اشتراکات آنها به هم نزدیک است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898705

دیگر خبرها

  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس