Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@05:27:41 GMT

قرنطینه کامل کانون ظهور کرونا در استرالیا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۹۸۱۱

قرنطینه کامل کانون ظهور کرونا در استرالیا

افزایش روز افزون قربانیان ایالت نیو ساوت ولز، مرکز ظهور ویروس کرونا در کشور استرالیا، دولت را به سمت اعمال قوانین سختگیرانه‌تری بر مردم سوق داد؛ از سی و یکم مارس به بعد هر فردی که بدون دلیل موجه از خانه بیرون برود زندانی می‌شود یا مورد مجازات جدی قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه در روزهای اخیر نرخ ابتلای مردم استرالیا به ویروس کرونا نسبت به قبل کم‌تر شده است اما برای دولت این به این معنی نیست که شیوع کووید -۱۹ در کشور کنترل شده است؛ همچنان احتمال افزایش گسترش کرونا ویروس به واسطه تماس افراد با یکدیگر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل دولت استرالیا تصمیم گرفت علاوه بر تداوم بخشیدن به محدودیت‌های سابق، به منظور مهار کامل کووید -۱۹ قوانین سفت و سخت جدیدی بر مردم کشور، به خصوص ساکنان ایالت نیو ساوت بلز، اعمال کند.

در قوانین جدیدی که دولت تنظیم کرده است، گرد هم آمدن بیش از دو نفر در خیابان‌ها و سایر مکان‌های عمومی ممنوع شده است و تمام پارک‌ها و مراکز ورزشی تا پایان دوره قرنطینه تعطیل شده است. علاوه بر این، مردم تنها به دلایل خاصی نظیر مراجعه به مراکز درمانی، تهیه مواد خوراکی و انجام فعالیت‌های بدنی با حفظ فاصله یک متری از سایر افراد مجاز به ترک خانه‌های خود هستند و در غیر این صورت با مجازات‌های قانونی مواجه خواهند شد. هر گونه نافرمانی از قوانین اعمال شده منجر به ۶ ماه حبس یا جریمه نقدی به مبلغ ۱۱ هزار دلار برای شخص متخلف خواهد شد.

پیش از وضع قوانین جدید مردم بوندای بیچ، ناحیه‌ای در نیو ساوت ولز استرالیا، بدون توجه به شیوع ویروس کرونا و نادیده گرفتن قانون فاصله اجتماعی برای گذراندان اوقات فراغت در سواحل سیدنی جمع می‌شدند و به تفریح و سرگرمی با یکدیگر می‌پرداختند. به همین منظور مقامات رسمی سیدنی، پایتخت استرالیا، به پرسنل درمانی دستور دادند تمام مردم منطقه را مورد آزمایش قرار دهند. پس از اینکه نتایج آزمایشات مشخص شد، افراد مبتلا به ویروس کرونا به مدت دو هفته در بیمارستان‌های پایتخت استرالیا تحت مراقبت قرار گرفتند و به آن‌ها دستور داده شد پس از مرخص شدن از بیمارستان نیز برای مدتی خود را در خانه قرنطینه کنند تا از انتقال احتمالی ویروس به سایر مردم خودداری شود. پس از گذشت چند روز مشخص شد که ویروس کرونا را یک جهانگرد، که برای شنا به سواحل بوندای بیچ رفته بود و از وجود بیماری در خود نیز خبر نداشت، به سایر مردم منتقل کرده بود.

گزارشات حاکی است که در چند روز اخیر سرعت شیوع ویروس کرونا در کشور استرالیا کاهش یافته است که کارشناسان استدلال کرده‌اند که افزایش انجام آزمایشات کووید -۱۹ در میان مردم مهم‌ترین عامل در کاهش افراد مبتلا بوده است هرچند استرالیا در پایان هفته با کمبود نیرو در مراکز درمانی مواجه بوده است.

کارکنان کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف در سراسر کشور استرالیا نیز مانند سایر کشورها در زمان شیوع ویروس کرونا، به خاطر از دست دادن شغل خود بحران‌های اقتصادی شدیدی را متحمل شده‌اند. البته بسیاری از مدیران و کارخانه‌ها به طور داوطلبانه متعهد شده‌اند بخش اعظمی از حقوق کارکنان خود را در زمان قرنطینه به حساب آن‌ها واریز کنند تا از فشار روحی کارکنان بکاهند. نخست وزیر استرالیا نیز از اعطا یارانه به افرادی که با از دست دادن شغل خود از منبع دیگری برای تأمین ملزومات خود و خانواده‌شان برخوردار نیستند، خبر داد.

کد خبر 417107

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا درمان کرونا استرالیا شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: امیرعلی مهرابی در رشته لکوکیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم، و سهمیه شرکت در مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط کشور عمان را دریافت کردند.

وی افزود: مسابقات کشوری دانش‌آموزی لکوکاپ ایران دو روز پیش، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این رویداد هزار گروه برتر حوزه رباتیک از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ با هم رقابت کردند.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در خاورمیانه است که هر سال در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود.

این رویداد پژوهشی با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان رقابت کنند.

مسابقات جهانی مسقط آذر ۱۴۰۳ در کشور عمان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم