Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداران مناطق مختلف پایتخت روز پنجشنبه با انتشار اخباری از حضور نداشتن شهروندان در بوستان ها در روز طبیعت، از آنان قدردانی کردند.  

«رسول کشت پور» شهردار منطقه ۲ تهران در این خصوص از مشارکت شهروندان در پیوستن به پویش «سیزده در خانه» قدردانی کرد و گفت: امسال که برخلاف سال‌های گذشته، در بهار طبیعت ویروس کرونا  مهمان ناخوانده‌ جهان شده است و براهمیت «در خانه ماندن»  و لغو آداب و رسوم ها به عنوان راهکار موثر در حذف زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: خوشبختانه در روز طبیعت، شهروندان فهیم تهرانی با ماندن در منازل و پرهیز از حضور در بوستان ها، مدیران و مسولان را در تقویت سلامت جامعه همراهی کردند.

این مسئول  با اشاره به اعمال محدودیت تردد در بوستان های منطقه گفت: در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور فاصله گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، محدودیت  تردد در بوستان هاو تفرجگاه های  منطقه در روزهای گذشته اجرایی و همزمان با روز طبیعت این محدودیت ها ادامه داشت.

همچنین «محمد محمددوست» شهردار منطقه ۴ تهران از مشارکت معنادار شهروندان در پویش در خانه میمانیم در روز سیزده بدر تشکر کرد و اظهار داشت:‌ امروز مدیریت شهری مفتخر است که ساکنان پایتخت در روز طبیعت همکاری بسیار خوبی با شهرداری تهران داشته و در خانه مانده اند.

وی افزود: با توجه به وسعت و جمعیت قابل توجه منطقه چهار و وجود بوستان های بزرگ جنگلی و فرامنطقه ای، پیش بینی  های لازم جهت جلوگیری از ورود شهروندان شده بود که خوشبختانه شهروندان مشارکت بسیار خوبی در این خصوص داشتند.

شهردار منطقه چهار ضمن قدردانی از شهروندان فهیم منطقه وهمچنین تشکر از زحمات پلیس، بسیج، شورایاران، ستاد بحران، آتش نشانی  و اورژانس، مراکز بهداشت ودرمان و تمامی دست اندرکاران  اظهار امیدواری کرد این مشارکت و همراهی تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا همچنان تداوم داشته باشد.

 همچنین «حسن رحمانی» شهردار منطقه۲۱ تهران از اهتمام شهروندان فهیم منطقه در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد و گفت: در سطح منطقه شاهد اهتمام شهروندان فهیم منطقه۲۱ در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بودیم و مردم با خانه نشینی و پرهیز از بیرون رفتن در یکی از روزهای سنتی تقویم‌، یک روز ماندگار را رقم زدند.
 
وی، از حضور و اقدامات پرسنل پرتلاش نیروی انتظامی و پلیس راهور در سطح بوستان های منطقه تقدیر کرد و افزود: از ساعات اولیه روز طبیعت شاهد حضور و تلاش همکاران حوزه خدمات شهری، یگان حفاظت و بحران و آماده باش نواحی سه گانه منطقه بودیم که نسبت به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدامات بایسته را انجام دادند و به سهم خود از تلاش همه همکاران تشکر و قدردانی می نمایم.

رحمانی با تشکر از همراهی مردم در اجرای هر چه بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در بوستان‌های سطح منطقه، افزود: امیدواریم با احساس مسئولیت خوبی که مردم نسبت به سلامت خود و دیگران دارند، شاهد ادامه این روند و ریشه کنی هر چه زودتر این ویروس منحوس باشیم.
شهر تهران دارای ۲۲ منطقه است؛ بوستان جنگلی سرخه حصار، بوستان گل یاس، ‌ بوستان نهج البلاغه در تهران هر ساله در روز طبیعت شاهد حضور جمعیت زیادی از شهروندان بوده است؛ ‌ شهروندان تهرانی امسال روز طبیعت را در خانه ها ماندند تا قطع کننده زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرداری تهران شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران شهر تهران طرح فاصله گذاری اجتماعی شهروندان فهیم شهردار منطقه بوستان ها روز طبیعت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز

طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند از جلوی در منازل از شهرک رشدیه و شهرک زعفرانیه تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، در این طرح که از شامگاه _دوشنبه سوم اردیبهشت_ آغاز شده است، پسماندهای شهری تفکیک و به صورت شبانه و خانه به خانه از جلوی در منازل جمع‌آوری می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه پنج تبریز با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، چاپ و توزیع تراکت، برقراری ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و توجیه اصناف و کسبه محل، این طرح را از شهرک آزمایشی آغاز کرد.

در طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند به صورت شبانه و خانه به خانه، شهروندان پس از نصب اپلیکیشن behroob.ir پسماندهای قابل فروش را تفکیک و آدرس خود را در سامانه برای فروش بارگذاری می‌کنند، سپس پسماندهای غیرقابل فروش را بعد از تفکیک در منزل خود قرار می‌دهند.

ساعت جمع‌آوری پسماندها ۹ شب تعیین شده و لازم است شهروندان در این ساعت پسماندهای خود را برای جمع‌آوری در مقابل در منزل خود قرار دهند. هادی بدری، معاون خدمات شهری شهرداری تبریز کاهش ترافیک و کاهش آلودگی محیط زیست را مهمترین دستاورد این طرح اعلام کرد و از شهروندان خواست تا در این خصوص با همکاران شهرداری همکاری کنند.

شهرداری منطقه ۲ پایلوت جمع آوری شبانه زباله

موسی علیپور، شهردار منطقه دو تبریز اظهار کرد: این طرح از ناحیه یک منطقه دو تبریز به صورت پایلوت کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به مزایای این طرح از خدمات‌رسانی بهتر در راستای رفاه حال شهروندان دانست و تاکید کرد: جلوگیری از ایجاد ترافیک در معابر به هنگام تخلیه باکس‌ها به ویژه ممانعت از ترافیک در مسیرهای اصلی، جلوگیری از استهلاک خودروهای جمع آوری زباله، اتلاف سوخت، انرژی و زمان از دیگر مزیت‌های این طرح محسوب می‌شود.

شهردار منطقه دو تبریز با تاکید بر اینکه شهروندان با هدف رعایت زمان بیرون گذاشتن زباله‌ها و در راستای اجرای مفید این طرح، از آن‌ها درخواست می‌شود با کارگران تلاشگر حوزه خدمات شهری همکاری کنند.

کد خبر 747137

دیگر خبرها

  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت