Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@16:44:08 GMT

درباره قیمت نفت با اوپک و واشنگتن رایزنی می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۰۶۰۵

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته -چهارشنبه- در جلسه دولت تصریح کرد که وضعیت بازار نفت را به همراه شرکای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و آمریکا بررسی می‌کند.

پوتین بر لزوم یافتن راه‌حل برای انعطاف‌پذیری بازار نفت تاکید کرد 

وی گفت: «سقوط قیمت صادرات اصلی ما بزرگ و جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در کشور و در سطح بین‌المللی با شرکای خود در اوپک وضعیت را بررسی می‌کنیم، چنانچه اخیرا نیز این موضوع را با آمریکا بررسی کردیم.»

پوتین گفت که کاهش قیمت نفت برای آمریکایی‌ها نیز نگران‌کننده است، زیرا دوام اقتصادی برای تولید نفت شرکت شل حدود ۴۰ دلار در هر بشکه تخمین زده می‌شود و بنابراین، این یک آزمایش دشوار برای اقتصاد آمریکا نیز تلقی می‌شود.

وی گفت: «وضعیت فعلی همه را نگران کرده است و مصرف‌کنندگان نیز باید نگران باشند، زیرا اگر کمبود بودجه برای این بخش وجود داشته باشد و فعالیت میادین جدید متوقف شود، جهش قیمت بعدا اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و کسی این موضوع را نمی‌خواهد.»

پوتین در ادامه افزود: «بنابراین ما باید به همراه تولیدکنندگان اصلی و مصرف‌کنندگان راهکارهایی را بیابیم که وضعیت بازار را به طور کلی منعطف‌‌تر کند.»

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اوپک قیمت نفت ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند

به گزارش خبرآنلاین روسیه، امروز (دوشنبه) پس از آنچه به گفته وزیر دفاع این کشور، تهدیدات تحریک‌آمیز مقامات غربی خوانده شده است، اعلام کرد که قصد دارد رزمایشی با استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی انجام بدهد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت دفاع روسیه گفت که این رزمایش به دستور «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه انجام می‌شود و در آن آمادگی نیروها و توانمندی‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای اجرای ماموریت‌های رزمی سنجیده می‌شود.

به نقل از ایسنا وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این رزمایش شامل تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات غیراستراتژیک به منظور استفاده از آن‌ها خواهد بود. یگان‌های موشکی منطقه نظامی جنوب و نیروی دریایی نیز در آن شرکت خواهند کرد.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، «طی این نشست، برخی تدابیر به منظور تمرین آماده‌سازی استفاد از تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک استفاده خواهد شد.»

روسیه بزرگ‌ترین زرادخانه تسلیحات هسته‌ای را دارد.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد که این رزمایش با هدف تامین امنیت ارضی و استقلال روسیه را «در پاسخ به اظهارات و تهدیدات تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه» انجام می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903441

دیگر خبرها

  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • وقتی روبات دروازه بان توپ ستارگان فوتبال را مهار می کند ولی از پوتین گل می خورد / فان
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت