Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@08:15:36 GMT

آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوی است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۱۱۳۴

آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوی است

کاظمی، مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آمار سزارین در این استان از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا شیوا کاظمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: میزان سزارین در استان کرمانشاه به ۴۶ درصد رسیده که نسبت به سال‌های قبل همچنان روندی کاهشی دارد به گونه‌ای که این میزان در سال ۹۳ طرح ۵۴ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس شاخص مادران شکم اولی یا سزارین نخست زا میزان سزارین در استان کرمانشاه ۳۸ درصد است که باید تلاش شود به ۳۵ درصد کاهش یابد.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: استان کرمانشاه از نظر میزان سزارین از میانگین کشور که ۵۰ درصد بوده، کمتر است.

کاظمی با بیان اینکه بدون زیر سوال بردن آزدای عمل، هر مادری می‌تواند آگاهانه انتخاب کند چه روش زایمانی مؤثرتر است، گفت: به منظور خوشایند سازی زایمان طبیعی اتاق‌های تک نفره در بیمارستان‌ها تعبیه شده همچنین کلاس‌های آموزشی برای مادران باردار برگزار می‌شود.

میزان تولد نوزادان پسر بیشتر از نوزادان دختر است

این مسئول عنوان کرد: در استان کرمانشاه تعداد متولدین پسر بین سه تا چهار درصد از دختر بیشتر است اما بقای عمر نوزادان پسر تا پایان پنج سالگی کمتر است همچنین بیشتر موالید در فصل زمستان از اواخر آذر تا بهمن ماه رخ می‌دهد.

وی گفت: در شهر کرمانشاه تمام بیمارستان‌های خصوصی، دانشگاهی و دولتی به تجهیزات مورد نیاز زایمان طبیعی مجهز هستند و بیمارستان‌های امام رضا و معتضدی به عنوان بیمارستان‌های دانشگاهی اتاق‌های تک نفره و امکان زایمان در آب دارند.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین علاوه بر امکان استفاده از ماما همراه، باقی بیمارستان‌های کرمانشاه از نظر زایمان بی درد امکانات را فراهم کرده‌اند و در سطح شهرستان‌ها نیز بیمارستان‌ها بلوک‌های زایمان با اتاق تک نفره هستند.

این مسئول ادامه داد: انجام زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان انجام می‌شود در حالی که سزارین هزینه بردار است.

کاظمی تصریح کرد: زایمان طبیعی برای سلامت طولانی مدت زنان حائز اهمیت است بنابراین مادران نباید با تفکر یک بار بچه دار شدن که البته با هیچ اصول اجتماعی همخوانی ندارد و ممکن است بارداری ناخواسته هم رخ دهد، سزارین را انتخاب کنند زیرا عوارض آن طولانی مدت است.

وی افزود: ممکن است مادر پس از چند بار سزارین به دلیل چسبندگی رحم مجبور به برداشتن رحم شود بنابراین سزارین تهدیدی برای سلامت مادران است هرچند ممکن است زایمان طبیعی هم عوارضی داشته باشد اما شدت و تعداد آن کمتر از سزارین است و در این میان زایمان در آب نیز درد کمتری نسبت به زایمان طبیعی به دنبال دارد.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: تکریم مادر باردار به طور جدی مورد تاکید است و با کادر درمانی که با مادران باردار رفتار خوبی نداشته باشند برخورد خواهد شد همچنین برای کادر درمانی مرتبط با مادران باردار کلاس‌های روانشناسی نحوه ارتباط در محیط‌های پر تنش اجتماعی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کرمانشاه زایمان طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است