Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@19:22:56 GMT

آمریکا ارسال تجهیزات پزشکی به متحدانش را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۱۱۴۶

خرداد: در پی شیوع ویروس کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی، آمریکا دیگر این اقلام را در اختیار متحدان خود قرار نمی دهد.
به گزارش خرداد ،ایلنا به نقل از تارنمای شبکه خبری سی ان ان، به علت افزایش آمار مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا و کمبود تجهیزات حفاظت فردی در آمریکا، دولت ترامپ دیگر این اقلام را به متحدان خود ارسال نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه در کنگره نوشت که از جمعه گذشته ارسال تجهیزات پزشکی به خارج از این کشور متوقف شده و در عوض درخواست شده تا این لوازم در داخل آمریکا توزیع شود.
دونالد ترامپ دیروز  ضمن رد این خبر گفت : خودمان کلی نیاز داریم. واضح است که زیاده از حد به خارج نمی فرستیم.
به گزارش سی ان ان، آمریکا از کشورهای دیگر خواسته تا اجناسی از ضدعفونی کننده دست گرفته تا دستگاه تنفس مصنوعی را به این کشور اهدا کرده یا بفروشند. وزارت امور خارجه آمریکا  فهرستی از ۲۵ قلم کالا در اختیار دیپلمات های آمریکایی قرار داده تا از کشورهای میزبان سفارتخانه های آمریکا تهیه شود.
کره جنوبی نیز اعلام کرده که ترامپ شخصا از مون جائه این همتای کره ای خود درخواست تجهیزات پزشکی کرده است.
ساعاتی پیش و چند روز پس از تماس تلفنی ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، یک هواپیمای باری این کشور با محموله ای از اقلام پزشکی در نیویورک بر زمین نشست.
با جهانگیر شدن بیماری کووید ۱۹، نزدیک به ۲۱۷ هزار تن در آمریکا به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از ۵ هزار تن جان باخته اند. . نزدیک به ۹ هزار آمریکایی نیز ۱۹ بهبود یافته اند. کارشناسان بر این باورند که با اتخاذ تدابیر سختگیرانه احتمال دارد ظرف ماههای آتی بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست بدهند. برچسب ها: آمریکا ، تجهیزات پزشکی

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا تجهیزات پزشکی تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه

تصویبنامه هیات وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ 1403/02/02 هیات وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال 1403» طی نامه شماره 18978 در تاریخ 1403/02/08 توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

برهمین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پرشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات  وملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار/رژیمی، فراورده های متابولیک/ غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آنها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال 1403 در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، درصورتی که ارز خود را دریافت ننموده اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال 1402 بابت تامین ارز اقلام سلامت محور می باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره 4 ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تعیین میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی