Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های تعریف شده بندری و دریایی استان در سال ۹۹ را تشریح کرد.

عفیفی پور گفت: افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن و افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قرارداد‌های کانتینری و غیرکانتینری اهم چشم انداز‌های در نظر گرفته شده برای بنادر هرمزگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: راهبری و نظارت بر پروژه‌های سرمایه گذاری بخش نفتی و غیرنفتی مجتمع بندری شهیدرجایی، اجرای فاز۲ پروژه طرح توسعه بندر خمیر، تکمیل خطوط انتقال مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی با هدف افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن، راهبری و نظارت بر پروژه‌های سرمایه گذاری بخش غیر نفتی-کانتینری مجتمع بندری شهیدرجایی با هدف افزایش ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی بخشی از برنامه‌های تعریف شده در سال جدید است.

عفیفی پور گفت: تعمیرات اساسی و زیرآبی اسکله فلزی شناور بندرگاه شهیدحقانی، شهید ذاکری قشم و همچنین ساخت و نصب اسکله‌های فلزی شناور مبادی گردشگری (بنادر دوربنی و دهخدای قشم) به منظور حفظ ظرفیت پایانه‌های مسافری دریایی از دیگر اهدافی است که در راستای تحقق آن در سال جدید گام بر خواهیم داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قرارداد‌های کانتینری و غیرکانتینری، مطالعات شبکه گازرسانی مجتمع بندری شهیدرجایی با هدف افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی، ارتقاء سطح آماده به کاری تجهیزات مخابراتی با اجرای حکم فعالیت‌های نگهداری و پیشگیرانه، حفظ سطح آماده به کاری تجهیزات دریایی، اجرای پروژه احداث و راهبری خطوط مشترک انتقال فراورده‌های نفتی کریدور A بندر خلیج فارس از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در سال جدید است.

عفیفی پور گفت: احداث سازه هدایت سیلاب شمال بندر شهیدرجایی و اراضی ۲۴۰۰هکتاری، احداث تقاطع غیرهمسطح به اراضی پشتیبانی این بندر، تهیه و اجرای قرارداد ایجاد ترمینال حمل و انتقال کالا و کانتینر از محوطه‌های عملیاتی به اسکله‌های تخلیه و بارگیری کالا بخش دیگری از برنامه‌های تببین شده است.

او افزود: علاوه بر موارد ذکر شده، افزایش بهره وری پورت اپراتور‌های کانتینری از طریق بهینه سازی تعداد تجهیزات مورد نیاز، تعمیرات اساسی پنج دستگاه پل داخلی و جاده‌های پیرامونی آن در مجتمع بندری شهیدرجایی، اجرای کانال هدایت آب‌های سطحی تقاطع غیر همسطح ورودی شرقی بندر شهیدرجایی، اجرای خور شرقی بندر شهیدرجایی، اجرای مسیر vts جزیره فارور با هدف ارتقاء توان عملیاتی بنادر از طریق رشد نرم‌های عملیاتی طی سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ارتقاء خدمات جستجو و نجات دریایی، راه اندازی مرکز آزمون‌های دریانوردی غرب استان هرمزگان، ثبت۱۰۰۰ فروند قایق صیادی و تفریحی (گردشگری یا شخصی) بی هویت در اداره کل بنادر و دریانوردی با هدف ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت کشور و ناوگان تحت پرچم، اجرای درمانگاه جدید بندر شهیدرجایی و پروژه اطفاء حریق حقانی و هرمز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در سال ۹۹ است.

عفیفی پور افزود: همچنین اجرای ساختمان پدافند غیرعامل و نظارت بندر خلیج فارس با هدف ارتقاء سطح ایمنی بندری، طراحی، خرید، نصب و راه اندازی سیستم XRAY در بندر شهیدرجایی و ابوموسی، تعمیر و نگهداری و خرید قطعات شناور گشت گارد با هدف ارتقاء سطح امنیت بندری برای اجرا در سال ۱۳۹۹ هدف گذاری شده است.

او گفت: ارزیابی چالش‌های پیشرو در اجرای الزامات کاهش انتشار سولفور Sox از ترافیک شناور‌های مشمول کنوانسیون به بندر شهیدرجایی با هدف ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناور‌ها و تاسیسات بندری، اجرای دستورالعمل‌های طراحی و ساخت سازه‌های ساحلی، اقدامات حقوقی مقابله‌ای در خصوص ساخت و ساز‌های دریایی بدون مجوز با هدف ارتقاء مدیریت و نظارت بر سواحل کشور، افزایش و توسعه زیرساخت‌ها و سامانه‌های الکترونیکی و اجرای برنامه‌های هوشمندسازی در بندر شهیدرجایی، اجرای مکانیزه فرایند‌های قانونی انجام معاملات و انعقاد قرارداد‌های لازم با هدف توسعه زیرساخت‌ها آخرین بخش از برنامه‌ها و اهداف تعریف شده به منظور اجرا در سال ۹۹ است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی بندر شهید رجایی بنادر هرمزگان مجتمع بندری شهیدرجایی بنادر و دریانوردی هدف ارتقاء سطح سرمایه گذاری بخش بندر شهیدرجایی عفیفی پور برنامه ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس افزود: امروز قدرت و عظمت بازدارندگی نیرو‌های مسلح به فرماندهی فرمانده کل قوا، نقش اصلی را برای پیشبرد اهداف دارد.

وی گفت: پس از ۴۰ سال وقتی جوانان با انرژی و ایمان در مسیر ارتقای نیرو‌های مسلح گام بر می‌دارند، انسان احساس عزت و افتخار می‌کند.

رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به تحریم ها‌ی ظالمانه، امکانات و توانایی‌های نیروی دریایی سپاه پیشرفته است و دشمن انگشت به دهان مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای گفت: امروز مسائل ما به هم پیوسته است و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی، دفاعی و فردی برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد.

وی افزود: قوه قضاییه همه‌ی امکانات خود را برای حمایت و پشتیبانی در جهت رفع موانع از سر راه اهداف نیرو‌های مسلح به کار می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه بررسی بازدید‌های سفر قبلی تا امروز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی‌ها خوب بوده ولی همچنان نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک