Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت به منظور بررسی آثار شیوع بیماری کرونا تاکید کرد که مبارزه با فقر هم مثل مبارزه با کرونا مهم است و باید همزمان به هر دو جبهه مبارزه با کرونا و فقر توجه شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی همچنین میزان ذخایر کالاهای اساسی کشور را بسیار امیدوارکننده خواند و اظهارداشت: در تامین ارز نیازمندی های بخش سلامت و کالاهای اساسی، تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری مردم در مبارزه با بیماری کرونا و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: کرونا مساله ای نیست که بگوییم در فلان روز تمام می شود، باید همگان پروتکل ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت را مراعات کنند.

متن سخنان دکتر روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز باید از ملت هوشیار سراسر کشورمان سپاسگزاری و تشکر کنم برای اینکه دیروز که روز طبیعت و "سیزده به در" بود، کاملاً به پروتکل‌ها توجه و آنها را مراعات کردند. همین مراعات و همکاری اساس کاری است که امروز پیش رو داریم تا به نقطه با ثباتی ان‌شاء الله دست پیدا کنیم. همه این تلاش‌ها برای این است که تعداد موارد ابتلای منجر به فوت در کشور کاهش پیدا کند و خانواده‌های داغدار کمتری را شاهد باشیم و مردم بتوانند سلامت خودشان را در روزهای آینده شاهد باشند و بتوانیم کار، فعالیت و تلاش را با سلامت مردم توأم کنیم.

جلسه امروز، جلسه اقتصادی در رابطه با شرایطی بود که امروز داریم. تأمین نیازمندی‌های کشور، هم برای بخش سلامت مردم و مقابله با کرونا و هم تأمین کالاهای اساسی و هم نیازمندی‌هایی که تا پایان سال 99 باید مورد توجه ما باشد.

گزارش مفصلی را وزارتخانه‌های کشاورزی و صمت از شرایط ذخایر کالاهای اساسی در ماه‌های آینده ارائه کردند که گزارش بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای بود. جداول روزانه هم همین را نشان می‌دهد که بحمدالله در ماه‌های آینده مشکلی پیش روی کشور نیست ولی باید برای سال 99 تصمیمات لازم درباره نیازمندی‌هایی که داریم و نحوه تأمین این نیازمندی‌ها، اتخاذ شود.

بانک مرکزی هم گزارش خوبی از شرایط ارزی کشور و شرایطی که برای تأمین ارز در قدم اول برای بخش سلامت، نیازمندی‌های دارویی و پزشکی و در بخش دوم برای کالاهای اساسی در پیش داریم ارائه داد.

بحمدالله مشکلی برای تأمین ارز تا پایان سال، با روندی که پیش‌بینی کردیم نخواهیم داشت و طراحی انجام گرفته برای اینکه چگونه بتوانیم تأمین کالا به موقع داشته باشیم و ذخایر هم همیشه به طور ثابت در اختیار باشد.

بخش اول بحث راجع به کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی بود که تا پایان سال 99 چگونه تأمین شود، چه منابعی در اختیار داریم و چه اقداماتی در این زمینه باید انجام بگیرد؟

خبر تکمیل می شود...

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسن روحانى کالاهای اساسی تا پایان سال نیازمندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان