Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت پایان‌نامه و رساله‌های تحصیلات تکمیلی در مسیر تبدیل شدن به کسب و کار با حمایت پارک علم و فناوری در سال ۹۹ با قوت در دانشگاه تهران ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کارآفرینی یکی از اولویت‌های دانشگاه‌ تهران است و در این زمینه طرح‌های مختلفی از جمله طرح‌ رویش و شکوفایی، شبکه فن‌آوری دانشگاه، مراکز نوآوری، آموزش‌های آزاد، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره، دوره‌های دو وجهی و دوره‌های کهاد تاکنون در این دانشگاه به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره اقدامات انجام شده در زمینه کارآفرینی در سال ۹۸ در این دانشگاه، از پیگیری جدی برنامه‌های مربوط به کارآفرینی در سال ۹۹ خبر داد.

وی اظهارداشت: یکی از اولویت‌های مد نظر دانشگاه، افزایش کارآفرینی است که پارک علم و فناوری از جمله بخش‌های موثر دانشگاهی برای تعامل دانشگاه و جامعه محسوب می‌شود تا با کمک این امکان، دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها به کسب‌و‌کار تبدیل شده و کاربردی شوند.

به گفته نیلی، از این رو، در سال ۹۸ برنامه‌های مربوط برای هدایت بیشتر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی در مسیر تبدیل شدن به کسب‌و‌کار با حمایت پارک علم و فناوری پیگیری شد.

*توسعه ۲ برابری فضاهای قابل استفاده برای پارک علم و فناوری

رئیس دانشگاه تهران افزود: در نتیجه این برنامه‌ها توسعه فضاهای مختص به پارک علم و فناوری هم در دستور کار جدی قرار گرفت و فضای قابل استفاده به بیش از ۱۸ هزار مترمربع افزایش یافت و ۳۵ هزار مترمربع فضا هم در حال ساخت است.

وی گفت: از ۸۰ هسته حمایت شد و در سال ۹۹ از هسته‌های بیشتری در جهت ایجاد کسب‌وکار و کارآفرینی حمایت خواهد شد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه فناوری علم پارک علم و فناوری سال ۹۹ کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر

دانشجویان و کارکنان فعال دانشگاه سیدنی استرالیا یک اردوگاه همبستگی با مردم غزه راه‌اندازی کردند که شامل تظاهرات دانشجویی، چادر زدن و سخنرانی پیرامون فلسطین در محوطه دانشگاه است.

به گزارش الجزیره، این اردوی دانشجویی با بنر‌های بزرگی حاوی نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» و «از رودخانه تا دریا» مزین شده بود.

گفته می‌شود این اردو با سخنرانی یک فعال دانشجویی در مورد جنگ غزه آغاز شده و در آن دانشجویان از مدیریت دانشگاه درخواست کردند که هر گونه رابطه با اسرائیل را قطع کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشجویان از چندین دانشگاه مختلف استرالیا در این اردوگاه حضور داشتند. 

این اردو در حالی در محوطه دانشگاه سیدنی برگزار شده که طی هفته گذشته، در آمریکا نیز اعتراضات دانشجویی پیرامون جنگ غزه افزایش یافته است. در حال حاضر تعدادی اردوگاه در دانشگاه کلمبیا، ییل و نیویورک برقرار است و پلیس برای دستگیری تظاهرکنندگان به محوطه چندین دانشگاه فراخوانده شده است.  خواسته دانشجویان در این تظاهرات برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، پایان دادن به تامین نظامی رژیم صهیونیستی و قطع رابطه با شرکت‌هایی است که تسلیحات جنگ را تامین می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • ببینید | کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر