Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ابوالقاسمی با ارائه گزارشی از برگزاری مسابقه قرآنی امید در فضای مجازی که در تعطیلات کرونایی قبل از سال ۹۹ برگزار شد، به خبرنگار معارف ایرنا گفت: برگزاری چنین مسابقاتی نباید به عنوان یک سرگرمی باشد بلکه باید رشد و آموزش در آن باشد. به همین دلیل تلاش داریم تا در مسابقات بعدی از شرکت کنندگان بخواهیم تلاوتی ماندگار و اصیل یکی از قاریان ممتاز جهان اسلام را تقلید کرده و ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری مسابقه امید در فضای مجازی انگیزه ای برای سایر فعالان قرآنی شد؛ به گونه ای که در چندین استان مسابقات قرآنی در فضای مجازی شکل گرفت و برخی از افراد به صورت خودجوش در سطح شهرستان چنین مسابقاتی را ترتیب دادند. اگرچه در مسابقه امید بانوان حضور نداشتند، برخی خانم ها در شهرستان ها فعال شدند و شاهد برگزاری مسابقاتی در شهرهای استان خوزستان بودیم.

طی یک ماه گذشته شاهد برگزاری جلسات قرآنی در فضای مجازی بودیم به گونه ای که برخی اساتید در خانه های خود کلاس گذاشته و از طریق فضای مجازی برای شاگردان خود به تدریس می پرداختند. در مسابقه امید از کودک شش ساله تا پیرمرد ۶۶ ساله حضور داشت و گستره خوبی در کشورداشت و حتی برخی افراد از کشورهایی مانند عراق و افغانستان در این مسابقه شرکت کردند.

وی با اشاره به هزینه ۱۱ میلیون تومانی برای جوایز این مسابقه که تقریبا نیمی از آن توسط افراد نیکوکار پرداخت شد، افزود: من برای هر یک از شرکت کنندگان این مسابقه که ۵۸۰ نفر بودند، دستورالعمل یک خطی نوشتم که کار سنگینی بود. چون باید هر یک از فایل ها را گوش می کردم و یک نکته برای هر قاری می گفتم یا می نوشتم.  

این داور بین المللی قرآن افزود: در مرحله نیمه نهایی از داوری برخی اساتید همچون غلامرضا شاه میوه، صالح اطهری فر و محمدرضا پورزرگری استفاده کردیم و در مرحله نهایی آرای مردمی را نیز دخالت دادیم که رشدی برای مردم از نظر شنیدن تلاوت قرآن محسوب می شد.  

وی با بیان این که بیش از ۸۰ ساعت به بررسی تلاوت های شرکت کنندگان پرداخته، ادامه داد: گروه آموزشی قرآنی امید را با حضور هزار و ۲۴۰ نفر در فضای مجازی تشکیل دادیم و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، به طور منظم به سوالات اعضای گروه پاسخ می دهیم و اعضاء نیز به راحتی به پاسخ های خود دسترسی پیدا می کنند. همانگونه که در مسابقه امید قول داده بودم، با برخی از برگزیدگان این مسابقه به صورت مستمر جلسات آموزشی در فضای مجازی دارم که جزو تعهد یک ساله بنده است.

 ممکن است در آینده به شکل های مختلف و با هدف گذاری های بهتری جلو برویم. چون معتقدیم برگزاری مسابقه نباید فقط به عنوان یک سرگرمی مطرح شود.

مسابقه قرآنی امید  از ۱۲ اسفند با ثبت نام علاقه مندان آغاز شد و طی دو هفته درحدود ۶۰۰ شرکت کننده تلاوت های خود را از طریق فضای مجازی ارسال کردند که برخی شرکت کنندگان از کشورهایی مانند آلمان، ترکیه، استرالیا و عراق بودند. در مرحله اول ۶۶ نفر از برگزیدگان جایزه صد هزار تومانی دریافت کردند و در مرحله نیمه نهایی و نهایی که از داوری اساتید بین المللی استفاده شد، ۳۳ تلاوت به عنوان بهترین تلاوت ها شناخته شد و در مرحله نهایی که با نظرات مردمی همراه بود، شش نفر جوایزی معادل ۷۰۰ هزار تومان دریافت کردند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا قرآن کریم فضای مجازی پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرآن کریم فضای مجازی ویروس کرونا قرآن کریم فضای مجازی برگزاری مسابقه فضای مجازی شرکت کنندگان مسابقه امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود

چندی پیش بود که عکسی جعلی از احسان علیخانی، مجری سابق تلویزیون در در فضای مجازی منتشر شد و حکایت از تغییرات باورنکردنی او داشت. بعد از بازتاب عکس دستکاری شده او در رسانه‌ها علیخانی با انتشار یک عکس سلفی نوشت: وسط این اوضاع و احوال عکس ادیت می‌کنند و هنرمندانه پخش می‌کنند. کلی پیج و خبرگزاری هم منتشر می‌کنند و منم باید جواب کلی آدم را بدهم، که نه بابا من نیستم!

از ۱۴ دی ۱۴۰۱ که ترانه علیدوستی با قرار وثیقه آزاد شد، دیگر کمتر مثل سابق با جنجال سر زبان‌ها بود، تا اینکه این اواخر نادره حکیم الهی، مادر ترانه علیدوستی بدون اینکه نامی از بیماری دخترش ببرد، گفت که ترانه به بیماری سختی مبتلا شده، که اکنون حالش خوب است. او بدون اینکه نامی از بیماری ببرد، گفت: منشا بیماری دخترش مشخص نیست.

چند روز بعد تصاویری از ترانه علیدوستی و ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد، که مشخص شد این تصاویر متعلق به بستری شدن الناز شاکردوست است، که چند سال پیش سر صحنه فیلمبرداری دچار حادثه شده بود. 

چندی پیش پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرام خود عکسی از چهره تکیده بهرام بیضایی منتشر کرد و ضمن گلایه همیشگی‌اش نوشت: از دیروز عکس استاد بهرام بیضایی را در فضای مجازی دیدم، بسیار نگران شدم؛ دلم نمی‌خواست این عکس را منتشر کنم. ولی امروز استاد عزیز و بزرگوار آقای پرویز جاهد، منتقد و نویسنده در اینستاگرامش پستی درباره بیماری استاد بیضایی منتشر کرد و نوشت استاد بیضایی گرفتار هیولای وحشتناکی شده و با آن می‌جنگد، تا آن را شکست دهد.

در مقابل، حمید امجد هنرمند تئاتر و سینما و از دوستان نزدیک بهرام بیضایی واکنش تندی به خبرسازی‌های جعلی داد و آن را نتیجه شلوغ بازی ژورنالیستی و خبرسازی جعلی دانست و با طعنه نوشت: در حال حاضر، استاد بیضایی با آمادگی و روحیه‌ای بهتر از قبل تمرین‌های نمایش خود را از سر گرفته‌اند. به جای دست به دست کردن اخبار نادرست می‌شود منتظر تماشای اجرای نمایش تازه استاد بود.

بر اساس ماده ۱۶، قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد، یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. اگر تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، متهم به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۷، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سید رضا نقی‌نژاد اورنگ، کارشناس و منتقد سینما در واکنش به خبرسازی‌های جعلی که چند وقت یکبار یقه هنرمندان را می‌گیرد، گفت: متاسفانه بعضی از شبه هنرمندان و شبه بازیگران برای اینکه توی چشم باشند، برای خودشان شایعه درست می‌کنند، یا به افرادی پول می‌دهند تا برایشان اینکار را کند. وقتی خبر منفی درباره آنها منتشر شد، ناگهان سر زبان‌ها می‌افتند. چون آنها نمی‌توانند با هنرشان دیده شوند، دست به دامن اخبار جعلی می‌شوند.

اورنگ ادامه داد: بعضی از فعالان فضای مجازی به دنبال خوراک می‌گردنند. آنها وقتی می‌بینند خوراکی ندارند، از صدا، تصویر و فیلم افراد سوء استفاده می‌کنند. افراد باید به حریم یکدیگر احترام بگذارند. اگر بنا به کنترل فضای مجازی است، باید نظارت‌ها شدید باشد تا دیگر شاهد این سوء استفاده‌ها نباشیم. وقتی ناگهان در فضای مجازی اعلام می‌شود که فلان شخص فوت کرده یا در بیمارستان بستری است و بلافاصله تکذیب می‌شود، با جان مردم بازی می‌کند. الان فضای مجازی به گونه‌ای شده که آدم‌ها فکر می‌کنند هر کاری می‌توانند انجام دهند و دیده نمی‌شوند. 

به گفته این کارشناس سینما، وقتی یک خبرنگار مطلبی را می‌نویسد، همه نهاد‌ها به سراغش می‌روند و شکایت می‌کنند. چرا برای بی‌سامانی فضای مجازی کاری نمی‌شود؟ حتماً باید سوء استفاده رخ دهد؟ ما باید به دنبال پیشگیری باشیم. از طرفی، استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید