Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از رویترز، «جهاد ازعور» مدیر دپارتمان خاورمیانه و آسیای مرکزی در صندوق بین المللی پول در یک نشست آنلاین گفت: این نهاد در حال مذاکره با مقام‌های ایرانی است تا از نیازهای ایران و اقدامات لازم برای به جریان افتادن، آگاه شود.
پیشتر نیز یک سخنگوی صندوق بین المللی پول گفته بود: ما با مقام‌های ایرانی مذاکراتی را داشته‌ایم تا درخواست آنها به صندوق برای استفاده از کمک مالی اضطراری در مقابله با کرونا را بهتر درک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه با توجه به گسترش ویروس کرونا و همزمان ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران که به ویژه موجب اختلال در تامین دارو و درمان مبتلایان به کرونا شده است، پاسخ صندوق بین المللی پول چیست؟ آیا صندوق در طرف درست خواهد ایستاد؟، افزود: گفت وگوهای میان دوطرف در روزها و هفته‌های آینده پیگیری خواهد شد.
این سخنگو در پاسخ به این سئوال که آیا جدول زمانی مشخصی برای نتیجه مذاکرات متصور است، تکرار کرد که گفت وگوها همچنان ادامه دارد.

رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اواسط اسفندماه اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا طی نامه‌ای به رییس صندوق بین المللی پول خواستار استفاده از حق ایران برای بهره‌مندی از ۵ میلیارد دلار تسهیلات سریع از آن صندوق شده است.


«عبدالناصر همتی» با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان برای ارائه پشتیبانی‌های مالی در قالب کمک‌های اضطرای به میزان ۵۰ میلیارد دلار، در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود افزود: پیرو این اعلام و برای بهره‌مندی از این حق ایران، روز جمعه ۱۶ اسفند ماه، نامه ای به خانم کریستالینا گئورگیوا رئیس صندوق بین المللی پول نوشته و اعلام کردم؛ براساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء از جمله ایران و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و ضرورت تداوم پر قدرت اقدامات پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی آن، با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق، خواستار بهره مندی از تسهیلات تأمین مالی سریع (RFI) در حدود ۵ میلیارد دلار می‌باشیم.
رییس بانک مرکزی ایران اظهار داشت که واکنش جامعه جهانی و صندوق بین المللی پول می‌تواند معیار خوبی، برای ارزیابی ادعاهای آنها در کمک به کنترل این ویروس و کاهش آلام مردم آسیب دیده باشد.


وی افزود: امیدوارم صندوق بین المللی پول به این مسئولیت خود در حوزه وظایفش بسرعت عمل کند. همزمان بانک مرکزی ایران از همه ابزارهای ممکن خود، بمانند قبل، برای پشتیبانی از هموطنان عزیز و غلبه بر مشکلات استفاده خواهد کرد.
همزمان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صندوق بین المللی پول درخواست کرد تا با توجه به شرایط ویژه ایران در مبارزه با کرونا، ایران را از طریق ابزار سریع مالی مورد پشتیبانی قرار دهد.
«محمد جواد ظریف» در توییتی ابراز امیدواری کرد که این سازمان و هیات مدیره آن به وظایف صندوق پایبند باشند، «در طرف درست بایستند و مسئولانه عمل کنند».
 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اینستاگرام صندوق بین المللی پول وام ایران صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است

 علی فکری امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند