Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به مطرح شدن مباحثی مبنی بر عدم برگزاری جلسات مجلس و عدم فعالیت نمایندگان در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: اولا آقای لاریجانی به عنوان رئیس نهاد قانون‌گذاری در جلسات سران سه قوه حضور داشته و از طرف مجلس و به نمایندگی از وکلای ملت در تصمیمات مختلف از جمله مربوط به مقابله با ویروس کرونا، شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: از طرف دیگر نمایندگان در مجامع استانی با استانداران در ارتباط بوده و در جریان آخرین وضعیت حوزه‌های انتخابیه از نظر شیوع ویروس هستند و همچنین رئیس و برخی از اعضای کمیسیون بهداشت نیز به نمایندگی از پارلمان در جلسات ستاد مقابله با کرونا شرکت کرده و در جریان اقدامات ستاد هستند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: در حال حاضر هم فقط جلسات علنی مجلس برگزار نمی‌شود، اما نمایندگان و نهاد قانون‌گذاری اقدامات و وظایف خود را تعطیل نکرده است و دیوان محاسبات و همچنین کارکنان مجلس و مرکز پژوهش‌ها فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

عباسی یادآور شد: آخرین جلسه علنی مجلس در روز ۵ اسفند برگزار شد. در همان زمان دکتر نمکی رئیس ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا، پس از اینکه تست کرونای برخی از نمایندگان مثبت شده بود، در نامه‌ای به رئیس مجلس خواست که با توجه به شرایط موجود جلسات علنی مجلس برگزار نشود.

وی ادامه داد: پس از تصمیم‌گیری درباره عدم برگزاری جلسات علنی پارلمان نمایندگان فقط توانستند جلسات هیئت رئیسه و کمیسیون تلفیق بودجه را برگزار کنند. همچنین یک جلسه نیز با کمیسیون بهداشت و برخی از وزرا درباره بررسی میزان و ضعیت شیوع این ویروس، برگزار کردیم.

نماینده مردم رودسر در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین پس از درخواست ستاد مقابله با کرونا به منظور عدم برگزاری جلسات علنی، هیئت رئیسه تصمیم گرفت که به منظور بررسی موضوعات جاری و تبادل نظر نمایندگان جلسات مجلس به صورت مجازی برگزار شود که تاکنون ۳ جلسه به این ترتیب برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه وکلای ملت نسبت به موضوع شیوع ویروس و وظایف خود در قبال مردم بی‌تفاوت نیستند، گفت:در حال حاضر نیز در تمام حوزه‌های انتخابیه با استانداران و با مسئولان دیگر در ارتباط هستند و گزارشات لازم را به هیئت رئیسه ارسال می‌کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، تصریح کرد: مجلس و نمایندگان وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را دارند. بنابراین تصمیمات اجرایی در موضوع مقابله با کرونا بر عهده دولت و ستاد مقابله با این ویروس است و مجلس در رابطه با تصمیمات درباره مقابله با کرونا اتخاذ می‌شود اختیار قانونی ندارند و همه این اقدامات در حیطه وظایف دولت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجلس کرونا تعطیلی مجلس مقابله با کرونا هیئت رئیسه رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟