Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس آغاز روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای این طرح دام‌های سنگین تمامی مراکز پرورش دام صنعتی و سنتی (روستایی) این شهرستان شامل ۲۵ هزار راس دام مایه‌کوبی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مرحله از مایه‌کوبی به صورت رایگان انجام نمی‌شود، افزود: هزینه مایه‌کوبی هر راس دام سنگین ۵۰ هزار ریال تعیین شده است که این مبلغ باید هنگام مایه‌کوبی توسط دامدار پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  بیان کرد: مایه‌کوبی هر واحد دامداری باید با یک سرسوزن انجام شود و در صورت مشهود بودن هر نوع بیماری در هر دام، سرسوزن پس از مایه‌کوبی تعویض می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی مهاباد از دامداران خواست تا برای اجرای موفق این طرح با گروه‌های مایه‌کوبی همکاری لازم را داشته باشند تا از ابتلای دام‌ها به این بیماری جلوگیری و در این مدت نیز از وارد کردن دام تازه به مجموعه دامداری خودداری کنند.

«آغاز» همچنین از دامداران خواست از هرگونه جابجایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای و ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری خودداری کنند و درصورت مشاهده هرگونه بیماری دامی با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

بیماری تب برفکی یک بیماری مخصوص دام بوده که احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است، ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم بیماری تب برفکی است.

کاهش شیر در دام‌ها، کاهش تولید فرآورده‌های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان از جمله خسارت‌های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.
واکسیناسیون تب برفکی اهمیت زیادی در تغذیه و سیستم ایمنی بدن دام‌ها دارد و تب برفکی یک بیماری عفونی و به شدت واگیردار دامی است که باید از شیوع و بروز آن در بین دام‌ها به وسیله مایه‌کوبی جلوگیری کرد.

شهرستان مهاباد دارای بیش از ۲۵۰ هزار راس دام است که از این تعداد ۲۳۰ هزار راس دام سبک و ۲۳ هزار راس دام سنگین است.

برچسب‌ها مهاباد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور تب برفکی مهاباد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور تب برفکی هزار راس دام مایه کوبی تب برفکی دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229345 برچسب‌ها یمن

دیگر خبرها

  • خط‌و‌نشان ستاره رئال برای بایرن با ویدئوی کوبی برایانت
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • انتقاد تند مدیر سپاهان/ کمیته انضباطی به تخلفات سنگین هواداران پرسپولیس رسیدگی کند
  • «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک