Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@16:34:32 GMT

قیمت نفت دیگر کفاف هزینه‌ استخراج آن را نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۳۸۴

قیمت نفت دیگر کفاف هزینه‌ استخراج آن را نمی‌دهد

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی هشدار داد که بحران جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سراسر زنجیره تامین جهانی نفت ملموس خواهد شد و در سایر بخش‌های انرژی انعکاس پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، قیمت‌های نفت از زمان شیوع ویروس کرونا که مصرف جهانی سوخت را به میزان چشمگیری کاهش داده و همچنین به دلیل شوک عرضه پس از پایان توافق محدودیت عرضه تولیدکنندگان اوپک و روسیه، سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت خام در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با ۷۰ درصد کاهش، بزرگترین سقوط سه ماهه در تاریخ را رقم زد و در مارس حدود ۵۵ درصد کاهش داشت که کاهش ماهانه کم سابقه‌ای بود. قیمت‌ها دوشنبه هفته جاری به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۰۲ سقوط کردند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، قیمت حدود پنج میلیون بشکه نفت که روزانه در جهان تولید می‌شود کفاف هزینه‌های استخراج را نمی‌دهد.

قیمت نفت برای تولیدکنندگان غرب کانادا تک رقمی شده و قیمت‌های منفی در بخش‌هایی از آمریکای شمالی برای برخی از گرید‌های نفتی دیگر مشاهده می‌شود.

تولیدکنندگان نفت با کاهش عمده هزینه روی تولید جدید، به این وضعیت واکنش نشان داده اند و کاهش اولیه هزینه‌ها از ۲۰ تا ۳۵ درصد نسبت به هزینه‌ای که برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود، متغیر بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش از این برآورد کرده بود که درآمد برخی از کشور‌های تولیدکننده نفت در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۵۰ تا ۸۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد، اما با توجه به گستردگی میزان شوک تقاضا، کاهش درآمد ممکن است بسیار بالاتر باشد.

بسیاری از غول‌های نفتی وضعیت دارایی‌های خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و ممکن است موج دیگری از تعطیلی پالایشگاه در راه باشد.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی نسبت به تبعات ریزش قیمت نفت روی سایر بخش‌های انرژی هشدار داد و خاطرنشان کرد یک دوره طولانی قیمت‌های پایین نفت ممکن است روی چشم انداز گذر به انرژی‌های پاک مانند گاز طبیعی تاثیر بگذارد. نفت ۲۵ دلار در هر بشکه باعث خواهد شد برخی از صادرکنندگان گاز نتوانند هزینه‌های عملیاتی خود را پوشش دهند. وضعیت قیمت‌ها در بازار محموله‌های تک گاز هم تعریف چندانی ندارد و هیچ امیدی فراهم نمی‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت نفت نفت آژانس بین المللی انرژی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده

مصطفی رجبی مشهدی به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد که برای کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، وی بیان کرد: برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند، پیش بینی شده تا از ٢ بامداد تا ٩ صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

رجبی مشهدی افزود: به استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هشدار می‌دهیم که اگر کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینر‌هایی که از این طریق کشف شود، ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه کاربردی «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود