Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار «رمضان شریف» در تشریح جدیدترین اقدامات و خدمات سپاه و بسیج در کمک به ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری اظهار داشت: طی روزهای اخیر علاوه بر ادامه اقدامات گذشته که تحت راهبری فرمانده کل سپاه و قرارگاه پدافند زیستی سپاه و بسیج انجام پذیرفته است، شاهد افزوده شدن ظرفیت‌های جدید برای مقابله جدی‌تر با کرونا هستیم و در این راستا افزایش تخت‌های بستری و نیز مراقبت‌های ویژه ICU در بیمارستان‌های سپاه در سراسر کشور به ویژه در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) و همچنین تکمیل و آماده به کار شدن نقاهتگاه ۱۰۰۰ تختی این بیمارستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ظرفیت ۷۰۰ تختی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) که ۵۰۰ تخت آن اختصاص به بیماران کرونایی دارد، هم اکنون پس از ترخیص تعداد قابل توجهی از این بیماران حدود ۲۰۰ تخت آن در اختیار بیماران مبتلا به کرونا است و تخت‌های مراقبت‌های ویژه این مرکز درمانی نیز با دستور ویژه فرمانده کل سپاه به ۱۰۰ تخت افزایش پیدا کرده و این بیمارستان و سایر بیمارستان‌های سپاه در مراکز استان‌ها از آمادگی لازم برای ارائه خدمات درمانی در شرایط پیش رو به ویژه احتمالات مربوط به موج جدید مبتلایان برخوردار هستند.

سردار شریف با اشاره به ادامه رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت در سراسر کشور خاطر نشان کرد: قرارگاه های ۱۰ گانه نیروی زمینی در مناطق ماموریتی این نیرو در استان‌های کشور در روزهای اخیر وارد مراحل جدید شده اند و با فراگیری خود تقریبا کلیه مراکز استان‌ها و ۳ هزار نقطه هدف گذاری شده حداقل یک نوبت تحت تاثیر تلاش‌ها و برنامه‌های ضد عفونی توسط یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه و بسیج قرار گرفتند که خرسندی و اظهار رضایت مردم  و متولیان حوزه بهداشت و درمان کشور را در پی داشته است.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: تهیه و توزیع مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش بین محلات و مردم با جدیت ادامه دارد و کارگاه های تولیدی جدیدی به شبکه تولید این گونه اقلام در بسیج افزوده شده است و تعداد زیادی از کارگاه‌های مردمی و فعال در این عرصه نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته اند و ظرفیت تولید ماسک هم اکنون از ۳ میلیون عدد در روز عبور کرده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه، مدیریت دقیق فرآیندهای نظارتی و کنترلی بر اقدامات مربوط به تولید و توزیع اقلام بهداشتی و عملیات پاکسازی محیطی و... به ویژه خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را از توصیه‌های ابلاغی سرلشکر سلامی به مسئولین حوزه بهداشت و درمان و قرارگاه‌های فرعی زیستی و شبکه مقابله با کرونا در سپاه و بسیج دانست.

وی گفت: علاوه بر این گونه اقدامات میدانی و ملموس، نقش‌آفرینی بسیج جامعه پزشکی و آحاد بسیجیان عزیز در اجرای طرح بسیج ملی غربالگری در مشارکت با ستاد ملی مدیریت و پیشگیری و مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و درمان از گام‌های راهبردی سپاه برای کمک به فرایند های مبارزه با این بیماری است. این همت جهادی و بسیج ملی تاکنون نزدیک به ۷۰ میلیون نفر در کشور را تحت پوشش قرار داده است که  پیامدهای آن در پیشگیری از بیماری کرونا و مدیریت فرایندهای مراقبتی و درمانی فراتر از تصورات پیش بینی‌ها خواهد بود.

سردار شریف با اشاره به فعالیت‌های مستمر و شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و بخش‌های تحقیقات و پژوهش‌های سپاه و بسیج برای دستیابی به دستاوردهای جدید و توسعه توانمندی‌ها برای تشخیص، پیگیری، مراقبت و درمان بیماری کرونا گفت: به فضل الهی در چند روز آینده از دستاوردهای جدید بهداشتی و درمانی سپاه در کمک‌های موثر در این فرایند رونمایی خواهیم کرد.

سخنگوی سپاه کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های فعال در روند نظارت و کنترل اماکن، مراکز فروش، ترمینال های مسافری، ترددها و اعمال طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را از دیگر اقدامات جاری سپاه و بسیج محسوب و افزود: فعالیت‌های اطلاعاتی برای شناسایی اماکن انباشت و احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، گران‌فروشی و کم‌فروشی همچنان با کمک موثر هموطنان توسط سازمان اطلاعات سپاه و بسیج ادامه دارد.

وی بیمارستان‌های صحرایی و سیار سپاه را آماده خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی دانست و گفت: نیروی زمینی سپاه ۹ بیمارستان سیار را آماده مأموریت داشته است که تاکنون ۴ بیمارستان به شهرهای بابل، گرگان، کاشان و قم اعزام و بیمارستان شهید صدوقی نیز در تهران مستقر شده است.

سخنگوی سپاه در خصوص ظرفیت‌های بیمارستان‌های ثابت نیروی زمینی سپاه یادآور شد: این بیمارستان ها  حدود ۱۷۰۰ تخت بستری دارد که دو سوم آنها در اختیار بیماران کرونایی است و تاکنون ۴۷۱ بیمار را تحت بستری داشته اند که از این تعداد ۲۲۹ نفر ترخیص شده اند.

سردار شریف، بیمارستان شهید صدوقی را به عنوان بزرگترین بیمارستان صحرایی غرب آسیا معرفی و تصریح کرد: این بیمارستان با ۵۰۰ تخت بستری و ۳۰ تخت مراقبت‌های ویژه آماده خدمت در زنجیره اقدامات درمانی اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت است.

وی در ادامه گفت:بکارگیری ۱۸ سامانه جراحی سیار حیات بخش و نیز اعزام ۱۸ دستگاه خودرو واکنش سریع بهداشت و نیز اعزام تنها سامانه سی تی اسکن سیار کشور در صحنه کمک به هموطنان برای مقابله با کرونا را از دیگر خدمات تنها نیروی زمینی سپاه در این روزها است که بر آن تأمین ۱۰۰۰ نیروی تخصصی مورد نیاز مراکز درمانی کشور را نیز باید اضافه کرد.

سخنگوی سپاه، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و همچنین بیمارستان فوق تخصصی بقیه الله الاعظم (عج) را  از مجموعه های کلان فعال در مقابله با کرونا معرفی و افزود: بیمارستان بقیه الله از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴ هزار مراجعه کننده داشته است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۰ بیمار قطعی و مشکوک به کرونا را بستری کرده است  و بیش از ۲۰۰۰ نفر آنان ترخیص شده اند.

سردار شریف اقدامات کادر درمانی بیمارستان های سپاه در رویارویی با کرونا را مبتنی بر مطالعات علمی و پژوهش های پزشکی و منطبق با پروتکل ها و استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توصیف و با اشاره به فعالیت جنبی آن در این راستا خبر داد: خط تولید ماسک N۹۵ به عنوان مناسب ترین ماسک مورد استفاده در جهان با تلاش متخصصین  بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) در روزهای اخیر راه اندازی و با ظرفیت تولید ۳ الی ۴ هزار ماسک در روز فعال شده است.

وی همچنین بیمارستان بقیه الله (عج) را پیشتاز تغسیل و تکفین بیماران فوتی کرونایی در کشور پس از فتوای رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) دانست.

سردار شریف تشکیل همزمان قرارگاه سلامت و معنویت با مسئولیت نماینده ولی فقیه در سپاه را از جمله اقدامات ارزشمند و تأثیرگذار در صحنه این جهاد ملی قلمداد و تصریح کرد: این قرارگاه به طور مستمر و روزانه و از طریق ارتباط تصویری زنده و برخط با قرارگاه های فرعی سلامت و معنویت در سپاه های استانی که تحت مسئولیت مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه های استانی مدیریت می‌شوند به ارزیابی وضعیت و اقدامات صورت پذیرفته می پردازند.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: جلسات قرارگاه سلامت و معنویت با هدایت حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به حوزه انجام حداقلی آداب مربوط به تکریم متوفیان کرونایی به ویژه تغسیل، تکفین و تدفین و همچنین سرکشی و روحیه بخشی به بیماران به خانواده های آنان و نیز کمک به کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی دیگر که با حضور داوطلبانه و سازماندهی شده روحانیون و طلاب در سراسر کشور در حال انجام است را بصورت ویدیو کنفرانس مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ویروس کرونا مقام معظم رهبری گرگان قم رمضان شریف بابل کاشان سازمان بسیج مستضعفان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری تلاش نیروهای مسلح در مواجهه علیه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ویروس کرونا مقام معظم رهبری گرگان قم رمضان شریف بابل کاشان سازمان بسیج مستضعفان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ویروس کرونا مقام معظم رهبری گرگان قم رمضان شریف بابل کاشان سازمان بسیج مستضعفان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمارستان بقیه الله بقیه الله الاعظم نیروی زمینی سپاه مقابله با کرونا بیمارستان ها وزارت بهداشت سخنگوی سپاه سپاه و بسیج سردار شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، حپسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت:

۱- جنگ خندق در جریان است. همه دشمنان اسلام از هر حزب و گروه و عقیده با یکدیگر متحد شده و به مقابله با اسلام آمده‌اند. اسلام را دشمن مشترک خود می‌دانند و به این نتیجه رسیده‌اند که اختلافات را برای مدتی کنار بگذارند و همگان به مقابله با این دشمن مشترک برخیزند و پس از آن، هرکدام به راهی بروند که پیش از آن می‌رفتند. از این روی جنگ خندق را «جنگ احزاب» نامیده‌اند. قبائل و احزاب با همراهی یهود، سپاهی نزدیک به ده هزار مرد جنگی و مجهز به آخرین تجهیزات تدارک دیده و به محاصره مدینه آمده‌اند. در این سوی اما، سپاه اسلام که تعدادشان به سه‌هزار نفر هم نمی‌رسد و از تجهیزات اندکی برخوردارند، در پس خندق که به ابتکار سلمان فارسی حفر شده است، به مقابله ایستاده‌اند. از سپاه کفر ۵ پهلوان نامدار و جنگجوی بی‌نظیر که عبدود سرآمد آنان است به میدان آمده‌اند.

عمرو، هماورد می‌طلبد و کسی جرأت مقابله با او را ندارد. از سپاه اسلام، علی علیه‌السلام به میدان می‌رود. رسول خدا(ص) در توصیف این پیکار می‌فرمایند: «بَرَزَ الاْیمَانَ کُلُّهُ اِلی الشِرْکِ کُلِّهِ...تمام ایمان در برابر تمام شرک قرار گرفته است‌». امیرالمؤمنین در میان حیرت و ناباوری همگان، با ضربه شمشیر، عمروبن عبدود را از پای در می‌آورد. چهار پهلوان دیگر فرار را برقرار ترجیح داده و می‌گریزند. سپاه شرک انسجام و استحکام خود را از دست می‌دهد. سپاهیان اسلام غریو شادی سر می‌دهند. و پیامبر اعظم‌(ص) می‌فرمایند: «ضَربَةُ عَلِی یَومَ الخَندَقِ اَفضَلُ مِن عِبادَةِ الثّقلین... [‌ارزش‌] ضربت علی در روز خندق از عبادت تمام جنّ و انس برتر است‌».

۲- از سپاه اسلام علی‌(ع) در میانه میدان است و از آن سوی، عمروبن عبدود. چرا پیامبر خدا از این صحنه با عنوان درگیری «‌همه اسلام‌» با «‌همه کفر» یاد می‌فرمایند؟! و ضربت علی را از عبادت همه جهانیان برتر معرفی می‌کنند؟! این علت را اگرچه بسیاری از مورخان و شاهدان آن روز بر زبان و قلم آورده‌اند ولی شنیدن آن از زبان رسول خدا(ص) شیرین‌تر و دلنشین‌تر است. حضرت ایشان خطاب به علی می‌فرمایند: «‌ای علی! مژده باد تو را که اگر عمل تو را به تنهایی در این روز با عمل تمامی امت محمد بسنجند عمل تو بر آن‌ها برتری دارد؛ زیرا خانه‌‏ای از خانه‏‌های مشرکان نیست مگر آن که با کشته شدن عمروبن عبدود خواری و زبونی در آن وارد شده است و خانه‏‌ای از مسلمانان نیست جز آن که با قتل او عزت و شوکت یافته است‌» و این کلام نیز از حضرت پیامبر(ص) در همین خصوص است: «ذهب ریحهم و لا یغزوننا بعد الیوم و نحن نغزوهم ان‌شاء‌الله‌... از امروز به بعد شوکت و عظمت اینان [کفار و مشرکان‌]فرو ریخت و از این پس دیگر به جنگ ما نخواهند آمد و ماییم که در آینده -اگر خدا بخواهد- به جنگ آنان خواهیم رفت‌».

۳- حالا به عملیات اخیر سپاه اسلام «‌وعده صادق‌»
که نیمه‌شب ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ (۱۳‌آوریل ۲۰۲۴) علیه
رژیم صهیونیستی صورت پذیرفت باز می‌گردیم.

الف: در یک‌سوی این آوردگاه، سپاه اسلام قرار دارد و در سوی دیگر همه دشمنان ریز و درشت جمهوری اسلامی به صف ایستاده‌اند. رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ۲۳ کشور دیگر که از شمال و جنوب و مشرق و مغرب برای مقابله با عملیات از پیش اعلام شده ایران به حالت آماده‌باش درآمده و تمامی توان خود را به صحنه آورده‌اند (نظیر آنچه در جنگ احزاب اتفاق افتاده بود).

ب: توان و تجهیزاتی که مجموعه دشمنان در اختیار دارند بارها بیشتر و گسترده‌تر از این سوی آوردگاه است‌. هیمنه و قدرت دشمن به اندازه‌ای مخوف، گسترده، فراگیر و چشم‌پُرکن است که هیچ قدرت دیگری جرأت مقابله با آنها را ندارد. رژیم صهیونیستی خود را چهارمین ارتش قدرتمند دنیا و شکست‌ناپذیر می‌داند! آمریکا ابرقدرت بلامنازع جهان تلقی می‌شود. انگلیس و سایر کشورهای اروپایی با برخورداری از پیشرفته‌ترین تسلیحات در پیمان «‌ناتو» گرد آمده‌اند، بسیاری از کشورهای عربی و غیرعرب منطقه، تمام قد به خدمت رژیم صهیونیستی درآمده و در عرصه حضور دارند و... (مقایسه کنید با هیمنه و تجهیزات و لشکر پُرشمار مشرکان در جنگ احزاب‌).

ج: عملیات «‌وعده صادق‌» در اوج اقتدار صورت می‌پذیرد و موشک‌ها و پهپادهای سپاه در میان ناباوری و حیرت دشمنانی که با همه توان به صف ایستاده بودند از سامانه‌های دفاعی چند لایه
رژیم صهیونیستی و پدافند ۲۳ کشوری که پیشاپیش آماده شده بودند عبور می‌کند و دو هدف از قبل تعیین‌شده را با دقتی مثال‌زدنی منهدم می‌کند. دشمنان ریز و درشت تقریباً بدون استثناء و با حیرتی آمیخته به یاس و ناامیدی، پوشالی بودن ادعای شکست‌ناپذیری خود را به چشم می‌بینند و آشکارا اعتراف می‌کنند که قدرت بازدارندگی خود در مقابل توان نظامی توأم با هوشمندی ایران اسلامی را از دست داده‌اند...
(شبیه شکست هیمنه و شوکت سپاه شرک در جنگ احزاب که با کشته شدن عمروبن عبدود، فرو پاشید) و در همان حال غریو شادی ملت‌های مسلمان و همه مظلومان و حق‌طلبان جهان به آسمان بلند می‌شود و... (یادآور غریو شادی مسلمانان بعد از ضربت کارساز امیرالمؤمنین علیه‌السلام که از عبادت ثقلین برتر بود).

د: این روزها علاوه‌بر اعتراضات انبوه و سراسری مردم دنیا علیه جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه، چند هفته‌ای است که اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، اقیانوسیه، آسیا و آفریقا، نیز در اعتراض به نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن به صحنه آمده‌اند و خواسته‌ها و شعارها از محکومیت اسرائیل عبور کرده و به محو این رژیم وحشی تغییر مسیر داده و اخبار مربوط به خیزش اساتید و دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی به خبر اول رسانه‌های دنیا تبدیل شده است. ضرب و شتم دانشجویان و اساتید و بازداشت و اخراج آنها نه فقط دامنه این اعتراضات را کاهش نداده بلکه بر گستره آن نیز افزوده است. همین چند ساعت قبل خبر رسید که در محوطه مقابل کاخ سفید تصویر رهبر انقلاب و پرچم فلسطین نصب شده و دانشجویان دانشگاه میشیگان در جشن فارغ‌التحصیلی خود با پرچم‌های فلسطین حضور یافته‌اند و...

۴- اگرچه گفته‌اند؛
همتای علی نخواهد آمد هرگز
صد بار اگر کعبه ترک بردارد
و این سخن حکیمانه‌ای نیز هست، اما، به وضوح می‌توان دید که عملیات «‌وعده صادق‌» رنگ و بوی جنگ احزاب را دارد و گویی از ضربه علی علیه‌السلام در آن روز، سمت و سو گرفته است. چرا که ضربه عملیات وعده صادق فقط بر سر رژیم صهیونیستی فرود نیامده است. رژیم صهیونیستی در این عملیات جای عمروبن عبدود نشسته بود! عملیات وعده صادق ضربه‌ای سرنوشت‌ساز بر آمریکا، اروپا، ناتو و تمام کشورهای عرب و غیرعرب حامی اسرائیل است‌... دقیقاً الگو گرفته از جنگ خندق و تار و مار شدن احزاب.

۵- و بالاخره، این نکته نیز از قول «محمد حسنین هیکل» نویسنده و روزنامه‌نگار بلندآوازه مصر خواندنی است. او درباره اولین دیدارش با امام خمینی(ره) که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در تهران صورت گرفته بود می‌نویسد؛ «‌یکی از صحابه رسول خدا(ص) را دیدم که گویی از تونل ۱۴۰۰ ساله زمان عبور کرده و به عصر حاضر آمده است، تا سپاهیان علی را که بعد از شهادت او پراکنده شده بودند، گرد هم آورد و اسلام فراموش‌شده را بار دیگر بر کرسی حکومت عدل علی بنشاند. من در چهره او این توانمندی را به وضوح می‌بینم‌».

کد خبر 849543 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین شریعتمداری - کیهان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۸۲ گروه جهادی در خوی 
  • بسیاری از دستاوردهای استان مرکزی همت سپاه و بسیج حاصل شد
  • ۱۳۰ هزار بیمار در بیمارستان امام کرج خدمات درمانی دریافت کردند
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری
  • ارتقای تخت‌های بیمارستانی هرمزگان در دستور کار دولت
  • بازدید رئیس کل دادگستری البرز از بیمارستان امام کرج
  • کمالشهر صاحب بیمارستان جدید می‌شود
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل