Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مجموع ۱۵۰ دستگاه پژو لیموزین در ایران تولید شد که بعدها این خودروها سر از مزایده های کوچک و بزرگ درآوردند و امروز نیز تعداد اندکی از پژو پارس های لیموزین باقی مانده اند

خودرو لیموزین مشکی که شخصیت نقی معمولی سریال پایتخت آن را به عنوان خودروی نماینده مجلس مورد استفاده قرار می دهد در حقیقت همان پژو پارس خودمان است که به صورت لیموزین در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش عصر ایران، سریال پایتخت که در شب های تعطیلات سال جدید در حال پخش از صداو سیماست سالهاست که دردل مردم ایران جا باز کرده وبینندگان زیادی را هر شب با خود همراه می کند.

در سری ششم این سریال نیز شاهد حضور خودرو هایی متعلق به شخصیت های آن هستیم که در مطلب قبلی خودروی مگان کروک بهتاش را معرفی کرده و در ادامه به بررسی خودروی لیموزین مشکی شخصیت نقی معمولی پایتخت که روزگاری در واقیعت نیز اقدام به جابجایی شخصیت های مهم دنیا در تهران کرده است می پردازیم.

در دهه ۷۰ شمسی و گسترش روابط ایران با جهان، سفرهای دیپلمات های خارجی به کشورمان افزایش یافت. در آن زمان بود که در کنار خودروهای وارداتی، نیاز به وجود یک خودروی تشریفاتی از تولیدات داخلی هم شکل گرفت.

در آن زمان پژو ۴۰۵ که به عنوان خودروی سال اروپا در دهه ۸۰ میلادی و یک سدان متوسط خانوادگی، پا به خطوط تولید ایران خودرو گذاشته بود، از اواخر دهه ۷۰ شمسی به تدریج وارد ناوگان خودروهای دولتی، حفاظت اطلاعات و نیروی انتظامی کشور شد و همان دوران بود که تهران، میزبان اجلاس سران کشورهای اسلامی نیز شد.

شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز دولتی، مأموریت یافت با همکاری شریک فرانسوی خود، خودرویی تشریفاتی درخور مقامات ایرانی و مهمان هایشان، طراحی کند و این چنین بود که پژو لیموزین، متولد شد.

نیمه های عمر پژو 405 لیموزین بود که شرکت ایران خودرو، قطعات ظاهری آن را با پژو پارس تعویض کرد و به این ترتیب، پژو پارس لیموزین متولد شد و این دقیقا همان خودرویی است که نقی معمولی سریال پایتخت از آن برای جابجایی شخصیت نماینده مجلس استفاده می کند.

پژو پارس لیموزین، در دسته لیموزین های شش در جای می گیرند. هر چند اضافه شدن یک در و یک ستون اضافه در هر طرف از بدنه خودرو، بی عیب و خالی از نقص نبود اما با توجه به سال طراحی این خودرو و تازه کار بودن مرکز تحقیقات ایران خودرو که طراحی این لیموزین ها را بر عهده داشت در زمان اجرای این پروژه، در مجموع می توان نمره قبولی را به آن داد.

در واقع پژو لیموزین تا امروز، اولین و آخرین اتومبیل تشریفاتی شش در تولید ایران بوده و آن طور هم که سایت اسب بخار نوشته پس از تولید نمونه های اولیه، پژو لیموزین آن چنان موردتوجه کمپانی فرانسوی مادر قرار گرفت که بعدها یک نمونه از آن، در کلکسیون موزه محصولات پژو قرار گرفت و به نام ایران ثبت شد.

در مجموع ۱۵۰ دستگاه پژو لیموزین در ایران تولید شد که بعدها این خودروها سر از مزایده های کوچک و بزرگ درآوردند و امروز نیز تعداد اندکی از پژو پارس های لیموزین باقی مانده اند که بیشتر در مجالس و مراسم های خصوصی کاربرد داشته که آگهی های فروش آن را نیزمی توان در سایت های خرید و فروش خودرو مشاهده کرد.

لازم به ذکر است که عمده مدل های پژو لیموزین همچون پژو ۴۰۵های دهه ۷۰ از پیشرانه 2 هزار سی سی کاربراتوری برخوردارند.

منبع: عصر ایران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سریال پایتخت سریال پایتخت ایران خودرو پژو پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)

 فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس گفت: «مراقب باشید به بهانه توقیف خودروها به‌دلیل بی‌حجابی، مراکزی برای اقدام‌های غیرقانونی ایجاد نشود.»   به گزارش عصر ایران؛ سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت: در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.

وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد

دیگر خبرها

  • افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم
  • واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!
  • شوخی داریم، بی‌احترامی نه!
  • تغییر صدا و چهره رحمان و رحیم سریال پایتخت بعد ۹ سال (فیلم)
  • پایان‌ راز آلود قسمت ۱۰ سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟