Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-04@12:57:57 GMT

درآمد مالیاتی آمریکا چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۵۱۹

درآمد مالیاتی آمریکا چقدر است؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه مارس به سه تریلیون و ۴۲۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون و ۵۶۶ هزار دلار رسیده است. میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تاپایان ماه مارس به طور متوسط ۱۰ هزار و ۵۸۰  دلار و میزان درآمد هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۹ هزار و ۴۲۸ دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه مارس به یک تریلیون و ۶۴۷ میلیارد و ۵۳۵  میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۱۹ میلیارد و ۵۸۹ میلیون دلار بوده است.

تا پایان ماه مارس، نسبت درآمد به تولید ناخاص داخلی این کشور به ۱۶.۶۸ درصد رسیده است. بین بازه زمانی ۱۹۰۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین نسبت درآمد به تولید ناخالص داخلی آمریکا مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۹.۵ درصد و بیشترین نسبتمخارج به تولید ناخالص داخلی مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۷.۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به مارس به ۲۱ تریلیون و ۶۷۱ میلیارد و ۵۷ میلیون دلار رسیده است که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۲۳ میلیون ۴۵۵ هزار و ۷۹۷ نفر است که از این تعداد، ۱۵۸ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۵۲ نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. از بین جمعیت شاغل آمریکایی، ۱۲۶ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۴۸ نفر در بخشخصوصی مشغول به کار بوده اند و ۸ میلیون ۹۰۷ هزار و ۹۶۴ نفر نیز خود اشتغال بوده اند.

از بین کل شاغلین آمریکایی، ۱۳۱ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۸۴۷  نفر به صورت تمام وقت و ۲۷ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۷۲ نفر به صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند. هم چنین ۵۴ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۷۸۷ نفر بازنشسته تا پایان این ماه درامریکا بوده اند.

تا پایان ماه مارس متوسط قیمت خانه در امریکا ۳۱۲ هزار و ۴۸۷ دلار، متوسط قیمت خودروی جدید ۳۸ هزار و ۴۶۰ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۳ هزار و ۸۹۷ دلار بوده است.

در شرایطی که تا پایان ماه مارس ۳۶ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۱۳ آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند، ۱۷ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۷ نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: درآمد مالیاتی آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی