Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:54:08 GMT

۱۰ رقم گندم جدید در سال جهش تولید در گلستان تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۳۲۷

۱۰ رقم گندم جدید در سال جهش تولید در گلستان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اولویت‌های سال جهش تولید، گفت: مقرر شده ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان تا پایان سال عملیات زهکشی انجام و تکمیل شود. ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مختار مهاجر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات و برنامه های بخش کشاورزی در سال جهش تولید اظهارداشت: در سازمان جهاد کشاورزی استان پس از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص  نامگذاری سال 99 به نام جهش تولید جلسات متعدد تشکیل دادیم و برنامه مدون و جامعی برای تحقق این مهم و تامین امنیت غذایی جامعه تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این خصوص مقرر شد 80 هزار هکتار از اراضی استان تا پایان سال عملیات زهکشی انجام و تکمیل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان اظهار کرد: 280 تا 300 هزار تن تولید مرغ در برنامه داریم و در خصوص احداث گلخانه هم 250 هکتار گلخانه را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

مهاجر گفت: در بحث اراضی شیبدار و گیاهان دارویی هم برنامه مدونی برای افزایش تولید در دست اقدام داریم.

تخصیص اعتبار لازم برای اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی در غرب کشورزهکشی 16 هزار هکتار از اراضی استان گلستان به بهره‌برداری رسیدعملیات زهکشی 50 هزار هکتار از اراضی استان گلستان امروز آغاز می‌شود‌

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در بحث زراعی مشکلاتی در خصوص افزایش بارندگی‌ها داریم که به کشاورزان توصیه می‌کنیم برای مبارزه با زنگ گندم و فوزاریوم و قارچ‌ها یک تا دو نوبت سمپاشی را انجام دهند.

مهاجر گفت: مدیریت خوبی در راستای تامین نهاده‌ها انجام شده و هم‌اکنون حدود 25 هزار تن کود اوره تامین شده و با تلاش و پیگیری این سازمان مشکلی برای تامین کود نخواهیم داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان افزود: تولید 10 رقم گندم جدید را در دستور کار داریم که متناسب با اقلیم‌های متفاوت استان است تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی تولید 20 تا 30 هزار هکتار پنبه  و تولید 31 تا 32 هزار تن گوشت و اقدامات موثر در خصوص باغات و افزایش تولید و زراعت چوب در بخش منابع طبیعی و تولید ارقام زودبازده را نیز از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در سال 99 سال جهش تولید اعلام کرد.

انتهای پیام/581/ ت

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان هزار هکتار از اراضی استان سال جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکپارچه سازی اراضی استان ضروری است چرا که کشاورزی علمی بر روی اراضی خرد امکان پذیر نیست.

سید عماد شاهرخی ششم اردیبهشت در همایش روز مزرعه شهرستان سلسله و معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی، اظهار کرد: همه ما تکلیف قانونی در بحث امنیت غذایی داریم که راه رسیدن به آن تناوب است تا جهش تولید ایجاد شود و باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم و روز مزرعه ها همین فلسفه را دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تناوب را در تولیدات خود بکار گیریم، عنوان کرد: امروز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید کلزا معرفی شده و از سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت کلزای استان حدود یکهزار و ۷۰۰ هکتار متعلق به سلسله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه چهار میلیون دلار ارز برای واردات روغن هزینه می‌کنیم، بیان کرد: باید کشور را از واردات روغن بی نیاز کنیم و در این راستا بحث یکپارچه سازی اراضی بسیار مهم است و هرکس که می تواند باید در این زمینه فرهنگ سازی کند.

شاهرخی یادآور شد: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور چهار و نیم تن است در حالی که در استان پنج و نیم تن در هکتار است و یکهزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت