Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۶۵ کودک مبتلا به اوتیسم تحت پوشش  مراکز  بهزیستی این استان قرار دارند. ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

محسن مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: تاکنون 65 کودک مبتلا به اوتیسم در این استان شناسایی و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته است که در راستای خدمت به خانواده‌های دارای کودک اوتیستیک یا در خود مانده، مراکز آموزشی خاص تدارک و راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در این مراکز خدمات غربالگری، روانشناسی، گفتار درمانی و کاردرمانی ذهنی ارائه می‌شود که در صورت مثبت بودن آزمون گارس(که در طرح غربالگری کودکان اوتیسم استفاده می‌شود ) کودک برای تشکیل پرونده  به سازمان بهزیستی  معرفی می‌شود.

مرادیان با اشاره به اینکه پس از تشکیل پرونده و تایید شدن در کمیسیون تشخیص معلولیت می‌توانند از خدمات مراکز اوتیسم استفاده کنند، ابراز کرد: هم اکنون 65 کودک مبتلا به اوتیسم تحت پوشش  مراکز  بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بوده که تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات آموزشی و درمانی دو مرکز بوده که یک مرکز در شهرستان گچساران و یک مرکز در شهرستان بویراحمد فعالیت دارد.

ماجرای اعتماد به نفس بازیابی شده دختری مبتلا به اوتیسم در مستند «سحر»کشف روشی تازه برای تشخیص اوتیسم در کودکانرفتار وحشیانه پلیس آمریکا با نوجوان مبتلا به اوتیسم + فیلم

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) بوده که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

مرادیان خاطرنشان کرد: علائم این اختلال تا پیش از سه‌سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن هنوز ناشناخته مانده و به کسانی که این  اختلال را دارند اوتیستیک یا درخودمانده گفته می‌شود و این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.

وی بیان کرد: وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد و این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد.

مرادیان اظهار داشت: کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند و در این  اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج دشوار می‌ شود.

وی گفت: هسته مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط بوده و از هر 60 تا 70 تولد زنده در دنیا، یک نفر مبتلا به اوتیسم است که البته مشکل این کودکان ذهنی نیست اما گاهی 20 تا 30 درصد این کودکان با عقب ماندگی ذهنی روبه‌رو می‌شوند و گاهی  10 تا 15 درصد آنان نبوغ خاصی دارند و درصورت تشخیص زودرس می‌توان این نبوغ را در آن‌ها تشخیص دهیم.

مرادیان افزود: مداخله‌ی به‌هنگام در روند اوتیسم – توانبخشی – موجب کاهش چشم‌گیر پیامدهای آن و پیشگیری از معلولیت شدید می‌شود، اما با تشخیص دیرهنگام، هر چه سن بالاتر می‌رود، قدرت فرد مبتلا برای برقراری ارتباط با اطرافیان بیشتر کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/544/ ت

R41452/P/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد مبتلا به اوتیسم کودک مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل خون ۲۰۰ زن سفیدپوست بریتانیایی که نیمی از آنها به آرتروز زانو مبتلا بودند و نیمی دیگر مبتلا به این بیماری نبودند، محققان دریافتند که وجود برخی از نشانگرهای زیستی زنان مبتلا به آرتروز زانو را از زنان بدون این بیماری متمایز می‌کند.

دکتر «ویرجینیا بایرز کراوس»، نویسنده ارشد این مطالعه و جراح ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «ما دریافتیم که می‌توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلاء به آرتروز زانو هستند شناسایی کنیم، اما چیزی که هیجان‌انگیز بود این بود که هشت سال قبل از اینکه آنها تغییراتی در اشعه ایکس داشته باشند، توانستیم آن را شناسایی کنیم.»

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که در آن آزمایش خون ۷۴ درصد دقت در پیش‌بینی پیشرفت آرتریت زانو و دقت ۸۵ درصد در تشخیص آرتریت زانو را نشان داد.

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروز زانو وجود ندارد، موفقیت درمان‌های جدید می‌تواند به شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش سرعت پیشرفت آن بستگی داشته باشد.

محققان تاکید کردند که درست مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری آلزایمر، آرتروز زانو نیز یک اختلال مزمن است که معمولاً در اواخر بیماری تشخیص داده می‌شود. به گفته محققان، با شناسایی زودتر آن، پزشکان به طور بالقوه می‌توانند این بیماری را قبل از اینکه ناتوان کننده شود، متوقف کنند.

کراوس گفت: «در واقع با شناسایی زودتر آن، می‌توانیم از ناتوانی، درد و بدتر شدن کیفیت زندگی جلوگیری کنیم.»

به گفته کراوس، اگر بیماران از طریق آزمایش خون متوجه شوند که در معرض خطر بالای آرتروز زانو هستند، می‌توانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که شامل کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم یا حتی تزریق استروئید می‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آرتروز زانو برای بیماران چیزی بیش از دردناک است: همچنین منجر به اکثر موارد تعویض مفصل می‌شود و بار اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6097590

دیگر خبرها

  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • جستجوی ۱۷ روزه ‌در رود خروشان خرسان برای یافتن سبحان+فیلم
  • «کودکان اُتیسمی» روی مرز باریک مرگ و زندگی
  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید