Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:15:06 GMT

طرح «انس با قرآن در منزل» برای دانش آموزان قمی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۸۳۹

طرح «انس با قرآن در منزل» برای دانش آموزان قمی اجرا می‌شود

محسن محمدی مزرعه شاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری طرح حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم افزود: این طرح با حضور نزدیک به ۸۲ هزار دانش آموز از پایه‌های مختلف تحصیلی برگزار که با توجه به تعطیلی مدارس از سوی دانش آموزان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دارالقرآن‌ها به صورت تخصصی در زمینه حفظ قرآن دانش آموزان فعالیت می‌کنند، با توجه به تعطیلی مدارس به صورت دائم توسط مربیان با دانش آموزان تماس گرفته شده و علاوه بر بررسی تکالیف قبلی به ارائه تکالیف جدید نیز پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم ضمن بیان اینکه ۱۴ دارالقرآن در استان قم فعال است، افزود: دارالقرآن‌ها در شهر قم و همچنین جعفریه، کهک و خلجستان دایر است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه نصر در میان دانش آموزان، تصریح کرد: این طرح ابتدا از سوی استان خراسان رضوی مطرح شد که به عنوان طرحی کشوری انتخاب شد و دانش آموزان در این مسابقه می‌توانند به حفظ قرآن از طریق اپلیکیشن بپردازند و سپس جوایزی به آنها اهدا می‌شود.

محمدی مزرعه شاهی ادامه داد: این طرح همچنین شامل برگزاری مسابقات در زمینه نقاشی قرآنی، داستان گویی قرآنی، صحیح خوانی نماز، بازی با قرآن، مکبری نماز، اذان، قرائت تقلیدی، دعاخوانی و خطبه خوانی می‌شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با توجه به تعطیلی مدارس، افزود: زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات دانش آموزی اسفندماه بود که به دلیل تعطیلی مدارس به تعویق افتاد و مقرر شد مرحله کشوری نیز اواخر مردادماه و یا اوایل شهریور برگزار شود که سعی داریم با توجه به این شرایط مرحله استانی را در اوایل تیرماه برگزار کنیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور نزدیک به ۲ هزار و ۱۶۰ دانش آموز دختر و پسر در ۱۴ رشته مختلف برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: طرح «هر خانه، یک مسجد» از سوی ناحیه یک برای دانش آموزان اجرا می‌شود به این صورت که دانش آموزان نماز خود را به صورت جماعت در خانه برپا و عکس آن را ارسال می‌کنند.

مزرعه شاهی با اشاره به اجرای طرح «انس با قرآن در منزل» در ایام تعطیلات دانش آموزان افزود: در این طرح دانش آموزان تعدادی از آیات را تلاوت کرده و عکس و یا صوت آن را ارسال می‌کنند.

کد خبر 4890842

منبع: مهر

کلیدواژه: قم محسن محمدی آموزش و پرورش قم مسابقه قرآن دانش آموزان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام طرح غربالگری گرگان سیلاب سال جهش تولید فاصله گذاری اجتماعی بارش باران شهرکرد روز طبیعت ضدعفونی تعطیلی مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا