Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@15:54:51 GMT

۳۴ واحد صنفی در خراسان جنوبی پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۶۰۴۴

۳۴ واحد صنفی در خراسان جنوبی پلمپ شد

شهرکی گفت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکنون ۳۴ واحد صنفی خراسان جنوبی پس از نادیده گرفتند تذکرات و توصیه های لازم، پلمپ شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «داوود شهرکی» امروز (14 فروردین) با اعلام این خبر به رسانه های گروهی، اظهار کرد: طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی در راستای جلوگیری از شیوع ویروی کرونا، همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی افزود: تعطیلی صنوف غیر ضرور از سوی اصناف، عمل به مسئولیت اجتماعی است، لذا در راستای جلوگیری از شیوع و تسری ویروس کرونا، تاکنون 34 واحد صنفی که پس از دادن تذکرات شفاهی و کتبی کماکان بدون توجه به تذکرات به فعالیت خود ادامه دادند که برابر قانون پلمپ شده و از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری به عمل آمد.

 

شهرکی از همراهی مسئولانه و خوب برخی اصناف در خراسان‌ جنوبی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: در این خصوص گشت‌زنی روزانه توسط تیم‌های مشترک و نظارت بر اجرای دقیق طرح در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان خراسان جنوبی بیش از 97 درصد اصناف فهیم و موقعیت شناس به صورت داوطلبانه و مسئولانه نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقدام نموده اند، گفت: به منظور اجرای دقیق و نظارت بر طرح فاصله گذاری اجتماعی در حوزه اصناف، روزانه گشت‌های مشترکی با حضور نمایندگان ادارات مرتبط از جمله پلیس نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سطح استان خراسان جنوبی انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: طبق دستورالعمل‌ها و مصوبات اجرایی ستاد کرونا و همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی واحدهای غیرضرور تا اطلاع ثانوی باید تعطیل باشند که در این راستا از آغاز این طرح تاکنون 1200 تذکر شفاهی و 585 تذکر کتبی به اصناف استان داده شده است.

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی بیان کرد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی سلامت مردم در اولویت است، لذا اصناف غیر ضرور بنا به مسئولیت اجتماعی خود باید اقدام به تعطیلی واحدهای خود کنند.

 

شهرکی ادامه داد: این طرح باید با جدیت بیشتری توسط اصناف اجرا شود و بازرسان این سازمان با همراهی سایر دستگاه های نظارتی بر این مهم نظارت خواهند داشت.

 

وی تنها راه شکست کرونا را، ماندن در خانه عنوان کرد و گفت: از تمامی اصناف غیرضرور خواهشمندیم تا فعالیت خود را تا اطلاع ثانوی و تا پایان طرح آغاز نکنند، در غیر این صورت با توجه با اهمیت موضوع سلامت جامعه و همچنین اجرای مصوبات ستاد، برخورد قانونی با این دسته از مشاغل صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی اصناف و بازاریان خراسان جنوبي بیرجند طرح فاصله گذاری اجتماعی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد

احمدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۴۲۸ واحد صنفی این شهرستان پارسال بازرسی شد که از این تعداد واحد صنفی ۱۱۸۳ واحد نانوایی‌های سطح شهرستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۱۰ فقره پرونده در این بازه زمانی به تعزیرات حکومتی ارسال شد، افزود: از این تعداد، ۳۳۲ مورد از تخلفات شامل گرانفروشی، درج نکردن قیمت، عدم صدور فاکتور، ارائه نکردن فاکتور خرید، تقلب و تداخل صنفی است.

مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: ۲۷۸ مورد از پرونده‌های متخلف مربوط به نانوایی‌های این شهرستان است.

جعفری ادامه داد: ۸۴۰ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۲۳ ریال بر اثر تراکنش‌های مازاد توسط نانوایی‌ها دریافت شده به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی گفت: همچنین با پیگیری‌های انجام شده سهمیه ١١مورد نانوایی که تعداد ۵۸۲ کیسه که کسر شده بود، اصلاح و بازگردانده شد و٣٠٠ کیسه نیز به عنوان سهمیه آرد ویژه ایام ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ بین نانوایان توزیع شد.

کد خبر 6096867

دیگر خبرها

  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی