Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام اداره غذا و دارو (FDA)، از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین) همه شکل‌های داروی رانیتیدین (زانتاک)، به‌دلیل احتمال آلودگی به ماده خطرناک و سرطان‌زای ان-نیتروزو-دی-‌متیل-‌آمین (NDMA)، باید از بازار جمع‌آوری شود. مطالعات نشان می‌دهد مقدار این ماده با گذشت زمان و نگهداری دارو در دماهای بالاتر، بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا در حال حاضر میزان آلودگی در بسیاری از فرآورده‌های رانیتیدین ممکن است پایین باشد، ولی باتوجه به این‌که مشخص نیست این داروها تا چه وقت ممکن است نگهداری شود، تصمیم گرفته شد همه انواع آن جمع‌آوری شود.

این بدان معنی است که محصولات رانیتیدین برای نسخه های جدید یا موجود یا استفاده بدون نسخه (OTC) در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود.

FDA میزان N-nitrosodimethylamine) NDMA) را در برخی از محصولات ranitidine با افزایش زمان و دما ایجاد می کند و این خطر را برای مصرف کنندگان افزایش می دهد ، بنابراین آژانس درخواست کرده است که تمام محصولات رانیتیدین را از بازار آمریکا خارج کند.

مصرف کنندگان باید مصرف هر نوع فرآورده رانیتیدین OTC که در حال مصرف هستند با دستور پزشک معالج خود جایگزین کنند.

بنابراین هیچ‌یک از انواع رانیتیدین موجود در بازار بی‌خطر نیست و به همه بیماران توصیه می‌شود از مصرف این دارو به هر شکل اکیدا خودداری کنند.

تا به امروز ، آزمایش FDA ، NDMA را در محصولات مورد استفاده برای درمان مشابه مانند فاموتیدین (پپسید) ، سایمتیدین (تاگامت) ، استروسول (نکسیوم) ، لانسوپرازول (Prevacid) یا امپرازول (Prilosec) پیدا نکرده است.

بیماران می‌توانند با مشورت با پزشک خود، از داروهای مشابه مانند فاموتیدین، سایمتیدین، امپرازول، و ... استفاده کنند، چون بررسی‌های اداره غذا و دارو نشان می‌دهد که این داروها فاقد NDMA هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ریکال دارو غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!

به گزارش خبرآنلاین، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903434

دیگر خبرها

  • مشاوره دارویی با تماس به سامانه ۱۹۰
  • رشد مجدد دندان با دارویی جدید
  • بدقولی بیمه‌ها؛ کمبود دارو در بازار
  • عرضه محصولات خانگی و دانش‌بنیان در فروشگاه‌های عراق و مسکو
  • تخصیص میزان واقعی ارز دارو تابع چه شرایطی است؟
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟