Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@12:11:01 GMT

صفر تا صد مشخصات فنی رنو داستر

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۷۶۶۳

صفر تا صد مشخصات فنی رنو داستر

خبرگزاری میزان- رنو داستر به عنوان یک خودروی SUV یا همان شاسی بلند در دو تیپ SE و PE به صورت تک دیفرانسیل (۲WD) و دو دیفرانسیل (۴WD) وارد کشور شد. تاریخ انتشار: 05:01 - 15 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۴۷۷

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رنو داستر به عنوان یک خودروی SUV یا همان شاسی بلند در دو تیپ SE و PE به صورت تک دیفرانسیل (۲WD) و دو دیفرانسیل (۴WD) وارد کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سواری نرم، استهلاک کم، مصرف سوخت پایین منجر شد که رنو داستر در ایران به جایگاه مقبولی برسد و مورد توجه علاقمندان به خودرو‌های شاسی بلند قرار گیرد.

یکی از نکاتی که رنو داستر را بیشتر مورد توجه قرار می‌داد این بود که این محصول مشترک رنو و داچیا بر اساس پلتفرم X۹۰ ساخته شده بود و نکته مهتر این بود که به عنوان یک خودروی شاسی بلند از قابلیت رانندگی در خارج از جاده یا همان آفرود برخوردار بود؛ موردی که در برخی شاسی بلند‌های موجود در بازار ایران به چشم نمی‌آمد.

بعد از ورود نسخه اولیه رنو داستر واردات نسخه فیس لیفت این محصول نیز آغاز شد و با توجه به بهبود‌های چشمگیر این خودرو مشتریان بیشتری به سوی خرید این شاسی بلند فرانسوی حرکت کردند.
البته تفاوت میان این محصولات بیشتر بر روی طراحی و امکانات آن‌ها بود چرا که موتور و پلتفرم مورد استفاده دچار تغییرات شگرفی نشدند.

رنو داستر می‌تواند تا ۵ نفر را در خود جای دهد و تا ۴۷۵ لیتر هم فضا برای وسایل آنان داشته باشد البته با تا شدن صندلی‌های عقب این فضا به بیش از ۱۶۳۶ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

طراحی ظاهری رنو داستر

طراحی رنو داستر یک طراحی ساده و به دور از پیچیدگی‌های خاص است، دارای ظاهری عضلانی مناسب برای یک خودروی شاسی بلند و البته آفرود است که تشنه ماجراجویی کردن در طبیعت نیز هست.

در نمای جلوی رنو داستر طراحی خوشه مانند چراغ‌های بزرگ جلو به چشم می‌خورد، این دو چراغ توسط یک نوار کرومی زیبا که در پس زمینه اش نیز جلو پنجره مشکی رنگ چشم نوازی می‌کند به لوگوی بزرگ و کرومی رنو می‌رسند.

نکته قابل توجه در نمای جلوی رنو داستر این است که مهندسین طراح این خودرو برای القای حس یک خودروی آفرود شاسی بلند و البته به دلیل جلوگیری از آسیب دیدن قطعات جلویی خودرو از یک اسکید نقره‌ای زیر سپر جلو استفاده کرده اند تا نمای ساده، اما زیبایی را خلق کنند.

مهندسین رنو در فیس لیفتی که در سال ۲۰۱۷ بر روی رنو داستر انجام دادند بازنگری و تغییراتی را هم در طراحی داخلی کابین این شاسی بلند اعمال کردند، این تغییرات بیشتر در طرح داشبورد، رودری‌های خودرو، نمایشگر کیلومتر شمار و غریبلک فرمان به چشم می‌آید.

داشبورد رنو داستر از ترکیب دو رنگ ساخته شده است و ارگونومی کابین و صندلی‌ها نیز افزایش یافته است؛ البته سادگی زبان طراحی خارجی در داخل کابین نیز دیده می‌شود، اما این مورد چیزی از دقت به جزییات کم نمی‌کند.

در ساخت دستگیره درب ها، رو دری ها، اطراف دریچه‌های هوا و روی غربیلک فرمان خودرو نیز از نوار‌های کرومی بهره برده شده است تا بر زیبایی رنو داستر افزوده شود. صندلی‌های رنو داستر پارچه‌ای و صندلی راننده قابلیت تنظیم دارد.

همچنین صندلی‌های عقب برای افزایش فضای بار به صورت ۱.۳ و ۲.۳ تاشو هستند، سیستم صوتی خودرو نیز از ظریق صفحه نمایشگر ۷ اینچی با قابلیت اتصال بلوتوث و USB که در مرکز داشبورد رنو داستر قرار گرفته است در دسترس است.

امکانات رنو داستر

رنو داستر دارای امکاناتی مانند صندلی شش حالته راننده، کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو، دستگیره داخلی درب‌ها روکش کرومی، آیینه‌های بغل برقی، فرمان هیدرولیک، بشکن، تلسکوپی، شیشه برقی با محافظ، ریموت کنترل، کروز کنترل، صفحه نمایش دمای بیرون، چراغ مه شکن جلو، سنسور عقب – در مدل دو دیفرانسیل با قابلیت تنظیم اتومات توسط راننده – ترمز جلو دیسکی از نوع خنک شونده و ترمز عقب کاسه ای، باربند، سیستم صوتی با قابلیت اتصال AUX و USB، بلوتوث، چراغ روشنایی روز و رینگ ۱۶ اینچی آلیاژی است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مشخصات فنی تویوتا کرولا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خودرو اخبار اقتصادی شاسی بلند رنو داستر یک خودروی صندلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر در محله‌ای زندگی می‌کنید که این صداهای مزاحم آشنا هستند، احتمالاً شما را شگفت‌زده نخواهد کرد که تحقیقات تمایل به داشتن این نوع خودرو را به سطوح بالاتر سادیسم و روان‌پریشی مرتبط می‌کند.

روانشناس جولی ایتکن شرمر از دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا بیش از ۵۰۰ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی «تاریک» و ترجیح خودروهای پر سر و صدا با صدای اصلاح شده را بررسی کند.

شرمر در مورد مطالعه آزمایشی خود در Psychology Today نوشت:«از آنجایی که این تغییرات اگزوز هم برای مردم و هم برای حیوانات مزاحمت ایجاد می‌کند و هم در برخی از حوزه‌های قضایی غیرقانونی است، فپی بردن به این موضوع که چرا افراد می‌خواهند صدای خودروی آن‌ها سر به فلک بکشد، حائز اهمیت و جالب است.

شرمر ۵۲۹ دانشجوی بازرگانی را که میانگین سنی آنها ۱۸ سال بود، مورد بررسی قرار داد که ۵۲ درصد از آنها مرد بودند. این تحقیقات با سه سؤال در مورد احساسات شرکت‌کنندگان نسبت به خودروهای پر سر و صدا، شناخته شدن با خودروهای خود و پتانسیل تغییر صدای خودرو را مطرح کرد.

آنها همچنین نظرسنجی شخصیت تتراد تاریک را تکمیل کردند، یک مقیاس که ویژگی‌های شخصیتی ماکیاولیسم، خودشیفتگی، روان‌پریشی و سادیسم را می‌سنجد. این ویژگی‌ها به دلیل ویژگی‌های "شیطانی" آنها که شامل خودخواهی و سوء استفاده از دیگران است، تاریک نامیده می‌شوند.

فرض اولیه شومر آن بود که مردم ممکن است دوست داشته باشند با صدای بلند خودروی خود شناخته شوند و توجه زیادی را به خود جلب کنند که با رفتار خودشیفتگی همسو است. او همچنین پیش‌بینی می‌کرد که افرادی با ویژگی‌های سادیستی یا روان‌پریشی، مرتبط با نگرش‌های مجرمانه، تمایل بیشتری به خودروهای پر سر و صدا با تغییرات اغلب غیرقانونی داشته باشند. او همچنین پیش‌بینی کرد که مردان جوان‌تر ماشین‌های پر سر و صدا را ترجیح می‌دهند چراکه فکر می‌کنند با این کار امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.

شرمر به سی‌بی‌سی نیوز گفت:« به نظر می‌رسد این کار بی‌توجهی بی‌رحمانه به احساسات و واکنش‌های دیگران است.»

مرد بودن و داشتن ویژگی‌های شخصیتی سادیستی و روان‌پریشی حدود 29 درصد از واریانس ترجیح خودروهای پر سر و صدا را تشکیل می‌دهد. تجزیه و تحلیل نشان داد که جوان بودن امتیاز بالاتری را در مقیاس خودرو در گروه پیش‌بینی می‌کند، اما این همبستگی به اندازه کافی برای نتیجه‌گیری معنادار نبود. ارتباط بین نمرات بالاتر در مقیاس ماشین و هر یک از صفات تتراد تاریک یافت شد، اگرچه در مورد ماکیاولیسم و خودشیفتگی به طور معنی داری نبود.

در حالی که این مطالعه بینش‌هایی را ارائه می‌دهد، البته هشدارهایی نیز وجود دارد. شرکت‌کنندگان در نمونه نسبتاً کوچک و نسبتاً جوان بودند و همه در یک مدرک بازرگانی در همان دانشگاه ثبت‌نام کردند، بنابراین یافته‌های شرمر ممکن است برای جمعیت‌های گسترده‌تر صدق نکند.

این نظرسنجی فقط در مورد تمایل به داشتن خودروهای پر سر و صدا است و ترجیحات داشتن سایر وسایل نقلیه با صدای بلند، مانند موتور سیکلت یا کامیون‌های بزرگ را بررسی نکرد. تحقیقات آینده می‌تواند متغیرهای دیگری مانند گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در حین رانندگی را مورد بررسی قرار دهند.

این تحقیق در Current Issues in Personality Psychology منتشر شده است.

منبع: sciencealert

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899823

دیگر خبرها

  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند