Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز یزدانپناه روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: فضایی امن و به طور کامل استریل به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در تمامی مراکز انتقال خون  در شهرهای مختلف استان ایجاد شده است و به طور مستمر تمامی وسایل، امکانات و تجهیزات با مواد ضدعفونی کننده تمییز می شوند، بنابراین اهدا کنندگان با اطمینان خاطر و بدون هیچ گونه نگرانی برای اهدای خون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به نیاز روزانه بیمارستان به فراورده های خونی هم استانی ها هیچ گونه نگرانی برای مراجعه به مراکز اهدای خون نداشتهباشند و پایگاه انتقال خون در شهرهای استان در نوبت های صبح و عصر آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

یزدانپناه  با اشاره به کاهش مراجعه مردم  به مراکز انتقال خون استان به علت شیوع ویروس کرونا در استان، افزود: خون ماده حیاتی و ضروری برای تمام افراد و به ویژه بیماران محسوب می‌شود ودر این میان مصدومان حوادث ترافیکی، بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

وی اظهارکرد: بدون تردید از افراد بیمار با داشتن نشانه های بیماری، خون گرفته نمی شوند و مردم اطمینان داشته باشند که خون های اهدایی از سلامت کامل برخوردار هستند.

یزدانپناه اضافه کرد: افراد خیر و نوع دوست کهگیلویه وبویراحمد در روزهای کرونایی، بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند.

وی گفت: افرادی که شرایط اهدای خون را دارند میتوانند به آدرس https://nobatdehi.ibto.ir  مراجعه کرده و تاریخ و ساعت مورد دلخواه خود را برای اهدای خون به صورت غیر حضوری انتخاب و در وقت مشخص شده به این مرکز مراجعه کند .

یزدانپناه نقش رسانه ها و خبرنگاران را برای ترویج و نهادینه کردن هر چه بیشتر فرهنگ اهدای خون و تبیین فواید و مزایای آن برای مردم را بسیار موثر دانست.

فرآیند اهدا و تزریق خون به دریافت کنندگان، «انتقال خون» نام دارد.

اهدای خون هنگامی رخ می دهد که یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد سازمان انتقال خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد سازمان انتقال خون ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد سازمان انتقال خون انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت)، با تحت پوشش داشتن بالغ بر ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان مستقیم دارای ۴۰۳ داروخانه در مراکز درمانی ملکی سراسر کشور است که با حضور و فعالیت ۶۴۰ داروساز، به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه خدمات می‌کنند. از این تعداد، ۳۶۳  داروخانه به صورت یک یا دو شیفته و ۴۰ داروخانه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

بر اساس آخرین آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، در سال گذشته بیش از ۹/۹۹ درصد نسخ در مراکز درمانی این سازمان به‌صورت الکترونیک در داروخانه‌های مراکز درمانی این سازمان ثبت شده است و داروهای تجویزی برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان در این مراکز، به‌صورت کاملاً رایگان به این بیماران ارائه شده است.
این گزارش حاکی است ارائه خدمات دارویی در داروخانه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق سطح‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و مبنای اقلام دارویی موجود در داروخانه‌های مراکز درمانی این سازمان نیز «دارونامه» یا «فارماکوپه» رسمی کشور است.
براساس این گزارش، سیاست کلی سازمان تأمین‌اجتماعی در تأمین و توزیع داروهای مورد نیاز در مراکز درمانی سازمان، خرید از شرکت‌های دارویی معتبر و دارای مجوز و البته با در اولویت قراردادن خرید از هولدینگ دارویی این سازمان است به‌گونه‌ای که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد  از داروهای مورد نیاز در سیستم درمانی تأمین‌اجتماعی از تولیدات شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین (هولدینگ دارویی تیپیکو) تأمین می‌شود.
گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی همچنین حاکی است این سازمان به‌عنوان اولین خریدار خدمات درمانی کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۱۵ هزار داروخانه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد است که خدمات دارویی مورد نیاز را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده است، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.
مطابق آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، داروخانه‌های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور، در سال گذشته خدمات دارویی مورد نیاز را بر اساس ۱۴۸ میلیون نسخه صادرشده، به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه کرده‌اند.
لازم به ذکر است به‌منظور تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان، با دستور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، از تیر ماه سال گذشته، فرآیند رسیدگی به درخواست‌ها و عقد قرارداد با داروخانه‌ها، در مناطق کمتر برخوردار نهایتاً ظرف مدت یک هفته و در سایر مناطق نهایتاً در طول یک ماه انجام می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • گروه خونی همگانی در راه است؛ آنزیمی که ناهمخوانی گروه‌های خونی‌ را از بین می‌برد
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • قطعی برق برخی از مناطق یاسوج
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند
  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری