Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@11:48:40 GMT

جزییات افزایش تسهیلات ساخت مسکن

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۸۴۳۹

مدیر امور اعتباری بانک مسکن در حالی از افزایش 47 درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن در سال 99 تا 250 میلیون تومان خبر داد که نرخ سود این تسهیلات مشابه سال گذشته همان 18 درصد باقی مانده و تغییر نکرد. ناطقان: محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به اینکه سقف تسهیلات ساخت مسکن در تهران به 250 میلیون تومان افزایش یافته است گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن بر اساس مصوبه هیات مدیره بانک مسکن با ۴۷ درصد افزایش به 250 میلیون تومان،مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 230 میلیون تومان و در شهرهای زیر 200 هزار نفر به 180 میلیون تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علمداری در پاسخ به این سوال که سازندگان مسکن نرخ سود این تسهیلات را بالا می دانند اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن در سال 99 نیز همان 18 درصد خواهد بود.

وی افزود: به هر حال رشد 47 درصدی سقف تسهیلات تا 80 درصد هزینه های ساخت را پوشش خواهد داد اما آنچه که مشخص است این است که بانک مسکن هم محدودیت هایی در پرداخت تسهیلات دارد و این نرخ همان نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

به گفته وی، آمار مشارکت مدنی تسهیلات ساخت مسکن در سال 98 نسبت به سال 97 بالغ بر 51 درصد افزایش داشته است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه به طور متوسط هزینه ساخت مسکن دو و نیم میلیون تومان است گفت: افزایش 47 درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن می تواند تا 80 درصد هزینه‌های ساخت منهای هزینه های صدور پروانه ساختمانی و قیمت زمین را پوشش دهد.

علمداری افزود: بخش مسکن به دلیل ارتباط مستقیم با 135 شغل می تواند محرک خوبی برای اقتصاد کشور و سایر صنایع باشد پس رونق بخش مسکن در سال جاری که به نام جهش تولید نامگذاری شده می تواند به تحقق این شعار کمک بسیاری کند. منبع: فارس برچسب ها: تسهیلات ، ساخت مسکن ، بانک مسکن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تسهیلات ساخت مسکن بانک مسکن سقف تسهیلات ساخت مسکن تسهیلات ساخت مسکن میلیون تومان مسکن در سال بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است، گفت: براساس آخرین استعلامات، استان قم رتبه اول ساخت مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا 3 هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود 71 هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: 63 هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد  را به حدود 71 هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های  عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روزهای آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آن‌ها در استان تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران