Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@08:44:57 GMT

جزئیات طرح اختصاص کارت اعتباری به اقشار آسیب‌پذیر

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۸۶۲۸

بر اساس مصوبه هیئت دولت با هدف حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ؛ کارت‌های اعتباری در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع  کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهور به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف 4 میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی - بانک‌های عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند 48 ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار 1 میلیون تومانی را در کارت خانوارهای یک نفره و 2 میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفره فاقد درآمد ثابت منظور نمایند.

 بازپرداخت طی 27 ماه که 3 ماه آن تنفس است صورت می گیرد و 8 درصد از سود 12 درصدی آن توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می شود.

 مشمولین نیازی به مراجعه به بانک‌ها نداشته و بانکها با اخذ تعهد الکترونیک می توانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر نمایند.

دارابودن چک برگشتی و اقساط معوق بانکی مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا یارانه کمک هزینه معیشتی کارت اعتباری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هیئت دولت بسته حمایت معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم

ایسنا/لرستان معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: برای اجرای دیوار و پل روستای بیشه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم.

سید علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سیل سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه در آن مقطع، واحدهای آسیب‌دیده نیازمند کمک بیشتری بودند و بخشی از آنها به‌عنوان مصوبه هیأت دولت به لرستان در نظر گرفته شد، بیان کرد: در مجموع، از کل واحدهای یادشده، کار ۲۸۵۰ واحد از واحدهای آسیب‌دیده انجام شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: مصوبه هیأت دولت ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در قالب کمک به ۲۸۵۰ واحد نیمه‌تمام آسیب‌دیده از سیل سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تصویب شد و در نهایت در ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و این بانک به عاملیت چهار بانک، کار پرداخت تسهیلات را برعهده گرفت.

وی اظهار کرد: تاکنون ابلاغیه استانی به بانک‌های ملت و صادرات ارسال و کار معرفی افراد به سیستم بانکی انجام شده و ۲۵ درصد پرونده‌های معرفی‌شده به بانک منجر به قرارداد شده است.

او با بیان اینکه نیازمند مساعدت بیشتر بانک‌های ملت و صادرات با متقاضیان تکمیل واحدها هستیم، ادامه داد: برای بانک‌های تجارت و سپه ابلاغیه‌ای به استان ارسال نشده است.

رحیمی افزود: برای روستای نظرآباد شهرستان دلفان که در بارندگی‌های پایان سال گذشته و فروردین ماه دچار رانش شده بود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم تا دیوار حائل بتنی آن را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر