Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@02:27:12 GMT

زیباترین مساجد اندونزی+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۸۶۴۹

زیباترین مساجد اندونزی+ تصاویر

مساجد الاکبر، بیور، ساماریندا و دیان مهری از زیباترین مساجد اندونزی هستند که چشم هر گردشگری را به خود جذب می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «رحال»، اندونزی از جمله کشورهایی است که بزرگ ترین و زیباترین مساجد جهان را دارا است و این مساجد ار اهمیت تاریخی و فرهنگی به سزایی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طراحی و مهندسی معماری این مساجد به زیبایی در عکس های آنان مشهود است که دیدن آن، انسان را در فکر فرو می برد.

 

مسجد الاکبر

مسجد «سوربایا» معروف به الاکبر، سومین مسجد بزرگ اندونزی است که یک گنبد بزرگ دارد و چهار گنبد کوچک آبی رنگ  دیگر آن را احاطه کرده است.

این مسجد 45 در دارد و دارای دو طبقه است و مناره آن 99 متر ارتفاع دارد. بازدید کنندگان و نمازگزاران به راحتی می توانند از این مسجد تمام شهر را ببینند.

در کف و دیوار این مسجد از مرمر «لامپونگ» مرمر مشهور اندونزی به کار رفته است و دیوارهای آن با خط عربی تزیین شده است.

 

 

 

مسجد مرکز الاسلام «ساماریندا»

این مسجد در کرانه نهر «ماهاکام» واقع شده است و جلوه ویژه ای به این منطقه داده است.این مسجد، دومین مسجد بزرگ اندونزی به شمار می رود.

این مسجد دارای معماری ویژه ای است و هفت مناره بلند و یک گنبد چشم نواز زیبا دارد که از مسجد«ایاصوفیه» در ساخت آن الهام گرفته شده است.

این مسجد با داشتن کف سرامیکی گرانیت، بسیار مجلل به نظر می رسد و یک حیاط بزرگ در جلوی مسجد دارد.

 

 

 

مسجد بزرگ «بیور»

این مسجد دارای معماری مهندسی سنتی و قدیمی است و همین ویژگی آن را برجسته کرده است. مسجد بیور از برجسته ترین اماکنی است که گردشگران در سفر به این کشور از آن بازدید می کنند.

این مسجد در غرب سوماترا و در شهر بیور واقع شده است و رنگ این مسجد خاکی است و مناظر طبیعی را به یاد می آورد.

 

 

 

مسجد دیان مهری

این مسجد به گنبد طلایی معروف است و دارای گنبد بزرگ پوشیده از طلا است و چهار گنبد کوچک دیگر آن را احاطه کرده است. در طراحی این مسجد از سبک خاورمیانه الهام گرفته شده است و دارای تزیینات اسلامی است.

نام این مسجد برگرفته از فردی است که هزینه ساخت آن را تقبل کرده است. این مسجد  به نام خانم «دیان» است. این مسجد دارای مساحت بزرگی است و از بزرگ ترین مساجد جنوب شرق آسیا است و 50 هکتار مساحت دارد.

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد جهان جاذبه های گردشگری اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان

عادل مصدقی در گفت‌وگو با مهر در خصوص سیل اخیر که در استان جاری شد، اظهار کرد: در چهارم و پنجم اردیبهشت ماه ۱۸ محور اصلی و ۵۱ محور غیر اصلی در حوزه راه فرعی روستایی استان گلستان دچار سیل شدند.

وی افزود: طی این دو روز در ۱۲ شهرستان چون علی آباد، آزادشهر، رامیان، گنبد، کلاله، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، بندرترکمن، کردکوی، آق قلا و گرگان سیل داشتیم که در حوزه راهداری مبلغ ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

وی پل بایلر در محور گنبد - کلاله و پل سید کلاته رامیان را به عنوان مکان‌های یاد کرد که به دلیل طغیان آب در سیل دچار آسیب شدند و افزود: پل بایلر در کوتاه‌ترین زمان بازگشایی شد و ترافیک بر قرار شد اما پل سید کلاته پل آب نما قدیم بوده که در زمان جهاد سازندگی در این مسیر ساخته شد. در بازدیدهای به عمل آمده مشاهده شد دیواره‌های سنگی اطراف پل هم در حال تخریب است و باید اقدامت سریع برای حفظ دیواره‌های در حال تخریب انجام می‌شد

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • حوزه انتخابیه گنبد کاووس
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • فیلم/ فوران آتشفشان در اندونزی
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان