Web Analytics Made Easy - Statcounter

الله مراد عفیفی پور روز جمعه با اعلام این خبر افزود :براساس برنامه تعیین شده تا پایان فروردین ماه جاری پنج کشتی دیکر حامل گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد که بیشتر آن از طریق حمل ونقل ریلی وارد کشور می شود. 
وی بیان داشت: انجام عملیات تخلیه کالا (گندم) از کشتی و انتقال مستقیم آن به واگن قطار به عنوان گامی مهم درجهت تقویت فعالیت های ریلی در بندر شهید رجایی در سال جهش تولید انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: توسعه حمل ونقل چند وجهی و افزایش سهم ریلی در بندر شهیدرجایی یکی از مهم ترین برنامه های کاری درسال جهش تولید است.
وی همچنین به برنامه های تدوین شده در راستای تحقق سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور اشاره کرد وگفت: توسعه حمل ونقل چندوجهی (افزایش سهم ریل در بنادر کشور) به عنوان یک راهبرد درسال جهش تولید، در دستور کار قرارگرفته است. 
وی با تاکید بر این موضوع که سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال توسعه هرچه بیشتر فعالیت های ریلی در بندر شهیدرجایی و بنادر دیگر است،  تصریح کرد: براساس هدف گذاری انجام گرفته تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بار را از طریق ریل به بندر وارد و یا خارج کنیم. 
وی اضافه کرد: پیش ران تحقق این هدف مشارکت همه دستگاه ها، صاحبان کالا و انجام اقدامات مطالعاتی است که نتیجه آن توسعه هرچه بیشتر حمل ونقل چند وجهی و ارزش آفرینی برای ذینفعان خواهدبود. 
مدر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین به زیرساخت ریلی ایجادشده در بزرگترین بندر تجاری کشور اشاره کرد وگفت: تعمیرات اساسی خطوط ریلی، اصلاحات ترافیکی معابر مشترک جاده با ریل وهمچنین ایجاد سیستم زهکشی درخطوط ریلی با هدف جلوگیری از خوردگی وپوسیدگی ریل در خطوط جدید از مهم ترین اقدامات در این حوزه می باشد. 
 نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بنادر و 
دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران اواخر اسفند ماه سال گذشته در تهران برگزار شد که سیاست های کلی وزارت راه وشهرسازی در زمینه توسعه حمل و قل چند وجهی (افزایش سهم ریل در بنادر کشور) مهم ترین موضوع این تفاهم نامه بود. 

برچسب‌ها گندم تخلیه کالای اساسی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم تخلیه کالای اساسی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گندم تخلیه کالای اساسی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: یک هیات تجاری متشکل از طرف ایرانی و روسی با ورود به بندر امیرآباد با مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد دیدار و در خصوص گسترش همکاری تجاری و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد بحث و گفتگو کردند.

این شرکت روسی که در زمینه کشتیرانی و حمل ریلی کالا در روسیه فعالیت دارد، هدف از این دیدار را ترانزیت کالا از کشور‌های حاشیه دریای خزر از طریق کریدور شمال – جنوب به هندوستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و صادرات محصولات باغی استان مازندران به کشور روسیه اعلام کرد

 این شرکت با دارا بودن ۲۳ فروند شناور و بیش از ۵۰۰ Teu کانتینر یخچالی در دریای خزر، در زمینه حمل ریلی نیز در روسیه فعالیت دارد و فعال سازی حداکثری خط دریایی استاراخان به امیراباد برای مبادلات تجاری از برنامه‌های اصلی آنان است که در این راستا نسبت به تشکیل شرکت بازرگانی و سرمایه گذاری مشترک دو ملیتی اقدام نموده اند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن برشمردن مزایا و امکانات بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توان تجهیزاتی، موقعیت بندر امیرآباد را در دریای خزر تثبیت کرده و امروزه شاهد بالاترین میزان فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر هستیم.

محمدعلی موسی پور با استقبال از پیشنهادات طرف روسی ضمن ارائه آمار عملکردی و میزان فعالیت این بندر بعنوان یک بندر استراتژیک و تنها بندر متصل به ریل در شمال کشور، افزود: خوشبختانه موقعیت بندر امیرآباد در شمال ایران و اتصال به شبکه ریل سراسری این بندر را متمایز کرده و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل ترکیبی سبب شده تا جایگاه بسیار خوبی در کریدور شمال – جنوب داشته باشیم و با تکیه بر این عوامل در سال گذشته توانستیم به بالاترین رکورد تخلیه و بارگیری در ادوار فعالیت ۲۳ ساله بندر دست یابیم.

او یکی از اقدامات مهم بندر امیرآباد را در سال گذشته شروع صادرات مرکبات استان مازندران از طریق حمل دریایی به روسیه عنوان کرد و گفت: با انتقال چند محموله گلوگاه‌های مسیر شناسایی و طی سفر استاندار اسبق مازندران به کشور روسیه توافقات مناسبی در زمینه تسهیل فرایند واردات و صادرات بین بنادر دو کشور، امور گمرکی، استاندارد و دامپزشکی صورت پذیرفته است که با اقدامات انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته مطمئنا در سال جدید شاهد توسعه تجارت در بخش دریایی و شقوق حمل و نقل چند وجهی خواهیم بود.

موسی پور از اعلان آمادگی طرف روسی جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی، خدماتی و لجستیکی استقبال کرد و بر اساس توافق بعمل آمده مقرر گردید طرفین نسبت به عقد تفاهم نامه و برگزاری نشست فنی و تخصصی در هفته‌های اتی اقدام و پس از بررسی‌های فنی و ارزیابی‌های اقتصادی در چارچوب دستورالعمل سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در سریعترین زمان ممکن قرارداد سرمایه گذاری امضا نمایند

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد همچنین به امکانات و تسهیلات بندر امیرآباد و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت صادرات میوه و مرکبات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک واحد سردخانه و سورتینگ ۴ هزار و ۵۰۰ تنی و ۱۴۰ پلاک برای تامین برق کانتینر‌های یخچالی در بندر امیرآباد وجود دارد و با توجه به ظرفیت بالای طرف روس در تامین کانتینر یخچالی و شناور کانتینری شرایط بسیار خوب برای صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات استان مازندران فراهم است و پیشنهاد ما به طرف روسی این است که فعالیت خود را در زمینه صادرات میوه و مرکبات و محصولات باغی استان مازندران شروع کند که این فعالیت تجاری مطمئنا شروعی برای گسترش همکاری‌ها خواهد بود.

موسی پور در پایان گفت: گسترش همکاری‌های تجاری بین دو کشور منجر به رونق و فعالیت بیش از پیش کریدور شمال – جنوب خواهد شد و این اطمینان وجود دارد که جایگاه ویژه بندر امیرآباد در این مسیر کمک شایانی به ترانزیت کالا‌های ایران و روسیه در این مسیر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد