Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن مصلح با بیان اینکه ارزش آفرینی، یک پله بالاتر از کارآفرینی است، گفت: جهش تولید موجب رونق تولید می شود و این دو مولفه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از برازجان، ﺗﻤﺎﻣﯽ‌‌ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺟﻬﺎﻥ‌ﺁﻓﺮﯾﻦ ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﯾﮏ ﻧﻮﺭ ‌ﻣﯽ‌ﺩﺭﺧﺸﻨﺪ ﻭ ﯾﮏ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺣﯿﺎﺕ‌ﺑﺨﺸﯽ ﺩﺭ ﺍﺻﻮﻝ ﻭ ﺭﻋﯿﺎﻥ ﮐﻠﯿّﻪ ﻣﻤﮑﻨﺎﺕ ﺳﺮﯾﺎﺕ ﺩﺍﺭﺩ، ﻫﻢ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺍﻓﻖ ﻧﻘﺮﻩ‌ﻓﺎﻡ ﺻﺒﺤﮕﺎﻫﯽ، ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻃﻼ‌ﯾﯽ ﻇﺎﻫﺮ ‌ﻣﯽ‌ﺳﺎﺯﺩ ﺗﺎ ﭘﺮﺩﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺯﺭﺑافت ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﮐﺎﺥ‌ﻫﺎ ﻭ ﻗﻠّﻪ ﮐﻮﻩ‌ﻫﺎ ﭘﻬﻦ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻭﯼ ﻗﻄﺮﻩ ﺩﺭﺩﺍﻧﻪ ﺷﺒﻨﻢ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺁﻏﻮﺵ ﮔﻠﺒﺮﮒ‌ﻫﺎﯼ ﺭﻧﮕﺎﺭﻧﮓ ﻟﻄﯿﻒ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و همچنین ﮔﺎﻫﯽ ﺑﺎ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻥ ﮔﺮﺩﻭﻧﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﻪ ‌ﺩﻭﺭ ﺧﻮﺩ، ﺷﺐ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﭘﺪﯾﺪ ‌ﻣﯽ‌ﺁﻭﺭﺩ ﮐﻪ ﺟﻬﺎﻥٍ ﮔﺮﻡ ﻓﻌﺎﻟﯿّﺖ ﻭ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﯿﺎﻫﯽ ﺍﺳﺮﺍﺭ‌ﺁﻣﯿﺰ ﺷﺐ ﻓﺮﻭ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺳﯿﺮ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﻬﺪ ﺧﺎﮐﯽ، ﺩﺭ ﻣﺪﺍﺭ ﺑﯿﻀﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ، ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺭﺍ ﺻﻔﺎ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ ﻭ ﮔﺮ‌ﻣﯽ ‌‌ﺑﻬﺎﺭ ﻭ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻝ ﮔﺮﻓﺘﮕﯽ ﻭ ﺳﺮﻣﺎﯼ ﭘﺎﯾﯿﺰ ﻭ ﺯﻣﺴﺘﺎﻥ، ﺩﺍﺧﻞ ‌ﻣﯽ‌ﺳﺎﺯﺩ ﻭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺯﯾﺒﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺩ ﻏﺎﺭﺕ ﺑﺎﺩﻫﺎﯼ ﻣﻬﺎﺟﻢ ﺧﺰﺍﻧﯽ ‌ﻣﯽ‌ﺳﭙﺎﺭﺩ.

 

 

ﺍﯾﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﻣﻨﻔﯽ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻥ‌ﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﺍﺗﻢ ﺭﺍ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ‌ﻭﺍﺭ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺳﺮﺳﺎﻡ‌ﺁﻭﺭﯼ ﺑﻪ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻫﺴﺘﻪ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺁﻥ ‌ﻣﯽ‌ﭼﺮﺧﺎﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺟﻮﺩ؛ ﻧﺎﻡ ﺯﯾﺒﺎﯼ ﻟﺮﺯﺍﻧﻨﺪﻩ ﺩﻝ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺸﺘﺎﻗﺎﻥ ﻭ ﭘﺪﯾﺪﺁﻭﺭﺩﻧﺪﻩ ﺁﺯﻫﺎ ﻭ ﺍﯾﺪﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻬﺠﻮﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ. و نیز ﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﻧﺎﻡ ﺭﻭﺍﻥ‌ﺑﺨﺸﺶ؛ ﻗﻠﺐ ‌ﻣﻀﻄﺮﺏ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺗﻼ‌ﻃﻢ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺁﺭﺍﻣﺶ ‌ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﯾﺎﺩ ﻓﺘﻨﻪ ﺍﻧﮕﯿﺰﺵ؛ ﺩﻝ ﺁﺭﺍﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺩ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ، ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺞ ‌ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻭ ﺭﺍ "ﻣﺤﺒّﺖ" ‌ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ، ﻭ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﺍﻫﻞ ﺩﻝ "ﻋﺸﻖ" ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ. لذا پذیرش تغییرات رنگارنگ طبیعت و دیگر امور عالم آفرینش؛ یکی از اصول مهم در زندگی هر فرد است.

 

 

خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان  در برازجان در دیداری صمیمانه با حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح، امام جمعه شهر برازجان و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان، پیرامون موضوعات "کارجهادی و نهضت خدمت رسانی به مردم - نقش مشارکت و بسیج سایر اقشار جامعه در فعالیت های مدنی و اجتماعی با محوریت مسجد و روحانیت" را به گفتگو نشستیم، که شرح آن در ذیل آمده است:

 

 

* اساس همه حرکت های نوعدوستانه ﺑﺮ محور پرتو رحمت پروردگار متعال ﺍﺳﺖ

 

 

امام جمعه برازجان، مظهر اخلاق اسلامی را نرم خویی و گشاده رویی دانست و اظهار کرد: ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﺯ ﺍﺛﺮ ﻣﺤﺒّﺖ ﺍﺳﺖ. ﺯﯾﺮﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﺮ ﻋﻤﻞ ﻣﺘﺮﺗﺐ ﺑﺮ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻣﺘّﮑﯽ ﺑﻪ ﺷﻮﻕ ﻭ ﻣﺤﺒّﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻋﻤﻠﯽ‌‌ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻋﻤﻠﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﯾﺎﻓﺖ. ﭘﺲ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ؛ ﺗﻤﺎﻡ حرکت های خیرخواهانه و ﮐﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﻓﻌﺎﻟﯿّﺖ‌ﻫﺎﯼ ﻓﺮﺩﯼ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭ ﺳﯿﺎﺳﯽ و... ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺤﺒّﺖ در پرتو رحمت پروردگار متعال و حس نوعدوستی ﺍﺳﺖ.

 

 

* خداخواهی؛ شعاع عبادت بندگان است

 

 

حجت الاسلام حسن مصلح با ابراز اینکه ارتباط معنوی انسان با پروردگار از اهداف رسالتی اهل بیت (ع) است، بیان کرد: بندگان خدا با ذکر "یا رب" و دیگر اعمال عبادی واجب دینی می خواهند بگویند همه خواسته های من در شعاع خداخواهی من است. لذا از برجسته ترین نشانه های فرد مومن شیعی؛ نماز، روزه، خیرخواهی، صداقت و گریه بر سیدالشهداء (ع) است.

 

 

* پرهیز از محرمات؛ برای پیشگیری و عدم سقوط در دام های دنیوی است

 

 

وی با تصریح بر اینکه کسی جلوی اراده خداوند رحمان را نمی تواند بگیرد و کسی یارای مقابله با آن را ندارد، گفت: واجبات دینی و الهی برای ارتقاء و کیفیت زندگی مسلمانان و مومنان است و لذا همانطور که پرهیز از محرمات برای پیشگیری و عدم سقوط در دام های دنیوی است.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان با بیان اینکه ارزش آفرینی، یک پله بالاتر از کارآفرینی است، تصریح کرد: کار؛ استعدادها و ظرفیت های درونی منابع انسانی را بروز و ظهور می دهد.

 

 

* جهش و رونق تولید یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

 

 

امام جمعه برازجان در ادامه اضافه کرد: جهش تولید موجب رونق تولید می شود و این دو مولفه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

 

 

* تحریم ها موجب تولید نیازها و ابتکارات ملی در داخل کشور شد

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اولین پیشوای شیعیان حضرت امام علی (ع) می فرماید«دانش؛ نابود کننده نادانی است»، عنوان کرد: وجود تحریم ها موجب می شود که به دنبال تولید نیازها و ابتکارات ملی و استانی از درون نیروهای مهارت دیده و کارآمد جامعه شهری و روستایی کشور خودمان باشیم.

 

 

* پیشرفت و توسعه بنیادین محصول کارجهادی و تلاش همگانی است

 

 

حجت الاسلام مصلح اظهار کرد: کارجهادی و تلاش همگانی یک عامل حقیقی و واقعی برای پیشرفت و توسعه بنیادین یک کشور است.

 

 

* متن عبادت در رسانه ها، تبیین بیانیه بنیادین گام دوم انقلاب است

 

 

خطیب جمعه شهر برازجان با بیان اینکه تبیین بیانیه بنیادین گام دوم انقلاب به عنوان متن عبادت در رسانه ها یقینا محسوب می شود، گفت: رسانه های قرآنی، دینی و انقلابی نیز یکی از بازوان نظام هستند که می توانند با حفظ آرامش و دوری از افکار انحرافی و شایعات رسانه های معاند؛ به تحرک و راندمان رونق تولید و جهش تولید در حوزه مشاغل کارآفرینی و کارگاه های خوداشتغالی مردمی که بر محور رونق اقتصاد مقاومتی تلاش و حرکت می کنند، حامی خوبی در معرفی دستاوردها و تولیدات داخلی آنان باشند.

 

 

* یافته ها و داشته های علمی با حضور جوانان مومن و پرانگیزه تحقق عملی می یابد

 

 

وی جوانان مومن و پرانگیزه و بصیر را یکی دیگر از بازوان نظام خواند و ادامه داد: جوان مومن، دانا و پرانگیزه با روح مهارت آموزی و کسب مهارت یعنی یافته ها و داشته های علمی را تحقق عملی ببخشند. لذا حفظ علم بومی در کنار فراگیری علم نوین از دیگر نکات اساسی برای رشد و تعالی در عرصه خوداتکایی و خودکفایی ملی و استانی است.

 

 

* طلایه داران تمدن اسلامی

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان، جامعه روحانیت و هیات امناء مساجد و نیروهای مردمی پایگاه های مقاومت بسیج را طلایه داران تمدن اسلامی و از دیگران بازوان نظام برشمرد و تصریح کرد: هر فرد مومن و مسلمان موحد در هر منطقه و جغرافیا که باشد؛ مبلغ اسلام و پاسدار دین و مدافع آرمان ها و ارزش ها است.

 

 

حجت الاسلام مصلح به تشریح چگونگی مقابله با "ویروس کرونا" و اعزام بهنگام گروه های جهادی به کلیه مناطق شهرستان دشتستان با محوریت مساجد و روحانیت پرداخت و اظهار کرد: از همان اولین اعلام عمومی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر ورود و شیوع "ویروس کرونا" در کشور؛ در لحظات اول، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی به همراه فراخوان گروه های جهادی جامعه روحانیت و هیات امناء مساجد و نیروهای مردمی پایگاه های مقاومت بسیج و با حضور جمعی از نمایندگان ادارات اجرایی و درمانی و فرهنگی در دفتر تشکیل و برگزار شد.

 

 

امام جمعه شهر برازجان در ادامه افزود: راه اندازی کارگاه های تولید انبوه ماسک و دستکش و دوختن لباس گان ویژه پرستاران و تولید و بسته بندی مواد ضدعفونی کننده و همچنین ضدعفونی کردن اماکن عمومی و محلات نظیر "نانوایی ها، مغازه ها، بانک ها، پمپ بنزین ها، مساجد، مراکز آموزشی، یگان های نظامی" در شهرها و روستاها به صورت شبانه روزی در سه نوبت شیفت بندی کارها توسط گروه های جهادی با محوریت مساجد و روحانیت؛ به عنوان اولین اقدامات انجام شده بود و کماکان در حال انجام است و حتی در نوبت بندی شیفت شب بیش از 50 نفر نیروهای بسیج مردمی در قالب تیم های جهادی با وسیله نقلیه موتوری و خودرویی با هماهنگی با ستاد در بحث ضدعفونی کردن محیط ها و اماکن عمومی به منظور دفع و مقابله با "ویروس کرونا" فعالیت می کنند.

 

 

* تولید روزانه بیش از 60 هزار ماسک و مواد ضدعفونی کننده در دشتستان

 

 

وی از تولید روزانه 30 هزار ماسک و 30 هزار دستکش در کارگاه های جهادگران به مشارکت خیرخواهانه مردم خبرداد و اعلان کرد: ماسک ها و دستکش های تولید شده به همراه بسته های بهداشتی مواد ضدعفونی کننده به صورت روزانه و با نظارت ماموران وزارت بهداشت؛ توسط گروه های جهادی پایگاه مقاومت بسیج با محوریت مساجد و روحانیت و طلاب جهادگر و با همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی در بین مراکز درمانی و بهداشتی و در سطح عمده روستاهای پر جمعیت ویژه معلولین و سالمندان و خانواده های آسیب پذیر شهرستان دشتستان؛ ضمن اینکه بازدید به عمل می آید، توزیع می گردد.

 

 

* توزیع بسته های معیشتی بین بیش از 200 نفر جمعیت آسیب پذیر دشتستانی

 

 

امام جمعه شهر برازجان در پایان به آسیب اقتصادی "ویروس کرونا" به کار و معیشت زندگی مردم جامعه اشاره نمود و اظهار کرد: شناسایی جمعیت آسیب پذیر در ایام کرونایی که تاثیراتی در کار و معیشت زندگی مردم داشته است یکی از دیگر اقداماتی می باشد که در این مدت توسط دفتر و با همکاری روحانیت و با محوریت مساجد صورت پذیرفته است و در این ایام بیش از 200 نفر از جمعیت آسیب پذیر در شهرستان دشتستان مورد حمایت خیرخواهانه قرار گرفتند و همچنان این حرکت نوعدوستی استمرار دارد.

 

 

حامد فکوری، خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در شهر برازجان

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید دستکش تولید ماسک پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا رونق تولید ماسک جهاد استان بوشهر اقتصاد خبرگزاری شبستان اقتصاد مقاومتی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی جمعه شهر برازجان شهرستان دشتستان محوریت مساجد گروه های جهادی حجت الاسلام رونق تولید امام جمعه آسیب پذیر رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان روز سه‌شنبه در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی با اشاره به عملیات موفقیت آمیر وعده صاق گفت: عملیات وعده صادق به پشتیبانی نیرو‌های انقلابی ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست.
سردار نعمت اله باقری افزود: امیدواریم شاهد محقق شدن پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا ۲۵ سال آینده این رژیم اشغالگر نابود می‌شود باشیم. 
حجت‌الاسلام علی درویشی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان در این مراسم فلسفه وجودی حکومت دینی را برقراری عدالت و توجه به قشر محروم و محرومیت زدایی دانست و افزود: خدمت رسانی بی منت به مردم موجب افزایش حس نوعدوستی، انصاف، عدالت و محبت در جامعه می‌شود.
احسان جهانبخش مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان نیز در این آیین با اشاره به اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در لرستان در سال گذشته گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال نیز همین مقدار به اشتغال استان اختصاص یابد.
دبیر قرار گاه اقتصاد مقاومتی کشور نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خرد و خانگی در اختیار مردم قرار گرفت و پیش بینی می‌کنیم این مبلغ امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.
 فرحی گفت: پیش بینی می‌کنیم با این اعتبار بتوانیم ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیمم که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۰ هزار بیشتر است. 
دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی با حضور ۱۶۰ تسهیل گر از ۱۰ استان کشور به مدت دو روز با موضوع آموزش تسهیل گری و ایجاد اشتغال در خرم آباد برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان