Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: میزان وصول مطالبات بانک‌ها از بدهکاران بانکی از طریق اجرای ثبت در سال گذشته، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. تاریخ انتشار: 11:00 - 15 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۴۶۶۴

سعید محوری مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، درباره میزان وصول مطالبات بانک‌ها، بیان کرد: میزان وصول مطالبات بانک ها از بدهکاران بانکی از طریق اجرای ثبت در سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند سال اخیر فعالیت شعبات اجرا برای اخذ مطالبات بانکی افزایش یافته است و وظیفه و مسئولیت این شعبات، شبه قضایی است. ادارات اجرایی ثبت نقش تاثیرگذاری در کاهش مراجعات افراد به دستگاه قضایی دارند.

وی اظهارکرد: ادارات اجرای ثبت اسناد و املاک به لحاظ توان و قابلیت‌ها و پتانسیلی که دارند، این ظرفیت را دارند که بتوانند سهم قابل توجهی در امر قضا زدایی در کشور داشته باشند و این مهم را به انجام رسانیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر خاطرنشان کرد: میزان وصول مطالبات بانک‌ها از بدهکاران بانکی از طریق اجرای ثبت در سال گذشته، رقمی معادل ۵۸۶ میلیارد و ۴۹۹ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۸۰۰ ریال بوده است و با توجه ۲۳۸ روز کاری این اداره کل روزانه ۲.۴۶ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها را وصول نموده است.

بیشتر بخوانید:

رشد ۱۰۸ درصدی وصول مطالبات معوق بانک‌های استان کرمان

محوری با اشاره به وصول این میزان مطالبات در در اداره‌های اجرا اسناد رسمی استان بوشهر گفت: در پی اجرای برنامه‌های ابلاغی قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف حمایت از تولید و بازگشت مطالبات معوقه به چرخه اقتصادی کشور و نیز ایجاد رونق اقتصادی این مطالبات وصول و دریافت آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه کوتاهی کردن در وصول مطالبات موجب نتایج زیان بخش بر بانکها، بخش‌های مختلف اقتصادی و مردم می‌شود، افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره وصول مطالبات، شناسایی اموال بدهکاران با همکاری مقامات قضائی و نیز اجرای دستور صادر شده بوده که خود موجب کاهش معوقات و تعداد بدهکاران مالی شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر وصول مطالبات اداره ثبت بوشهر بانک ها از بدهکاران ثبت اسناد و املاک میلیارد ریال استان بوشهر اجرای ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک‌ها املاک بسیاری دارند و بار‌ها بار‌ها جدا از بحث قانونی بر این نکته تاکید شده که نباید بنگاهداری دارند بنگاهداری بانک‌ها که معایب مختلفی از جمله تحت تاثیر قرار گیری شاخص‌های کلان اقتصادی را به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: گاهی خود بانک‌ها تمایل به عرضه و فروش املاک خود دارند، اما به سبب شرایط و میزان مبالغ مورد نیاز متقاضی برای آنها وجود ندارد حالا صندوق املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کند که بانک‌ها بتوانند این املاک خود را به واحد‌های خرد تبدیل و به متقاضیان بیشتری با فروش برسانند.

خبری زاده افزود: در کل صندوق‌های املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن و زمین با سرمایه‌های خرد خود هم بتوانند در این‌حوزه سرمایه‌گذاری کنند مسیری که می‌تواند به کاهش بنگاهداری داری بانک‌ها کمک قابل توجهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی هم به سبب همین موارد مطرح شده این اجازه را به بانک‌ها داده که بتوانند صندوق املاک و مستغلات تاسیس کنند تاسیس صندوقی که شاید کمی نادیده هم گرفته شده، اما در مجموع مسیری مناسب، شفاف و در دسترسی برای بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری