Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش بینی می‌شود حدود ۱۰ میلیون خانوار ژاپنی برای دریافت کمک‌های ویژه به عنوان یکی از ستون‌های اصلی بسته اقتصادی اضطراری دولت در مبارزه با کرونا واجد شرایط باشند. 

اعطای این بسته در حالی است که در پی کمبود ماسک در ژاپن دولت این کشور اعلام کرده بود قصد دارد ظرف هفته آینده به حدود ۵۰ میلیون خانوار ماسک‌های پارچه‌ای قابل شست و شو توزیع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش شهرهایی که آمار ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها بیشتر است در اولویت قرار می‌گیرند اما این موضوع باعث انتقاد مردم از دولت شده بود که دو عدد ماسک برای هر خانوار بسیار کم است. 

عبور مبتلایان از مرز سه هزار تن 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن از مرز سه هزار نفر عبور کرده و بیش از ۷۰ مورد هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند با این حال شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است «فعلا اعلام وضعیت اضطراری در ژاپن ضرورت ندارد» . 
 
آبه گفت: اعلام وضعیت اضطراری محدودیت‌های اقتصادی را در پی خواهد داشت و کشور هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که نیاز به اعلام وضعیت اضطراری داشته باشد. 

این در حالی است که برخی از متخصصان ژاپنی معتقد هستند این کشور در وضیعت خاصی است و احتمال می‌دهند در یک الی دو هفته آینده آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن سیر صعودی پیدا کند. 

آغاز آزمایش بالینی داروی آویگان برای کرونا

شرکت فوجی فیلم اعلام کرد آزمایش‌های بالینی داروی ضد انفلوانزای آویگان را بر روی ۱۰۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا انجام داده است این دارو در حال حاضر در ژاپن تنها با نظارت وزارت بهداشت این کشور قابل استفاده است زیرا که احتمال می‌رود عوارض جانبی متعددی به همراه داشته باشد. 
 

سقوط شاخص بورس توکیو 

سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا به وضعیت اقتصادی، در معاملات روز گذشته اقدام به فروش سهام خود کردند که منجر شد شاخص بورس توکیو برای مدت کوتاهی بیش از ۱۰۰۰ واحد افت کند. 

احتمال تعویق یک ماهه آغاز سال تحصیلی در پایتخت ژاپن

با اعلام اپیدمی شدن ویروس کرونا در جهان وزارت آموزش و پرورش ژاپن هم جهت جلوگیری و مهار شیوع این ویروس در حال بررسی برای بسته نگهداشتن مدارس و دانشگاه‌ها تا اوایل ماه می‌هستند. 

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ژاپن مبارزه با کرونا کمبود ماسک شیوع ویروس کرونا بسته مالی ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است

روزنامه پالیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی امروز (جمعه) گزارش داد، واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی با شرکت‌های دفاعی آمریکایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین است.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده در حال انجام اقداماتی نهایی در یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی خود به اوکراین است که ممکن است امروز (جمعه) اعلام شود.

به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس گزارش پالیتیکو، این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

این بسته به بودجه ۶۱ میلیارد دلاری اوکراین که روز چهارشنبه توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امضا شد، اضافه می‌شود.

این روزنامه همچنین نوشت، تسلیحات مذکور احتمالا تا چندین سال به اوکراین ارسال نمی‌شود چون این مبلغ تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین تخصیص می‌یابد. در ارتباط با این ابتکارعمل، پنتاگون قراردادهایی را با شرکت‌های دفاعی ایالات متحده برای تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید برای اوکراین، در مقابل برداشت از ذخایر فعلی آن، منعقد می‌کند.

روز سه‌شنبه، سنای آمریکا بسته‌ای از لوایح را برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه چین تصویب کرد.

در ۲۰ آوریل، این لوایح در مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شد. حجم کل بسته بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار است که شامل ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق درگیری از جمله نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد