Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:51:16 GMT

در خانه بمانیم کتاب بخوانیم

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۰۴۴

در خانه بمانیم کتاب بخوانیم

افشین تحفه‌گر روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: بهار امسال به دلیل تلاش همگانی برای شکست و مهار کرونا، "بهار همدلی" لقب گرفته و از آنجا که در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به حالت تعلیق درآمده است، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فعالیت‌های فرهنگی را در قالب پویش‌های مجازی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا به خاطر ترویج فرهنگ کتابخوانی و حمایت از صنعت نشر خراسان رضوی، این معاونت اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان "در خانه بمانیم، کتاب بخوانیم" نموده است.

وی ادامه داد: پویش "در خانه بمانیم" مورد حمایت اصحاب فرهنگ، ادب و رسانه این استان است و بر این اساس مسابقه یاد شده به صورت مجازی برگزار شده و ارسال آثار نیز بدون خروج از خانه به صورت مجازی خواهد بود.

تحفه‌گر گفت: این مسابقه به صورت استانی و در ۲ بخش خوانش کتاب و مسابقه کتابخوانی برگزار شده و به خاطر ارادت به امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، هشت جایزه ۱۵۰ هزار تومانی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی افزود: شرکت در این مسابقه برای همه مردم آزاد است و هر فرد می‌تواند سه اثر در هر بخش ارسال کند ولی یک اثر در هر بخش در مسابقه شرکت داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در ابتدای هر هفته نیز پنج کتاب در دو سایت https://taaghche.com و  ketabchin.com  معرفی می‌شود و شرکت کنندگان می‌توانند فایل کتاب را از بین پنج کتاب معرفی شده در هر بخش انتخاب کنند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهلت ارسال آثار مربوط به بخش خوانش کتاب و ارسال پاسخنامه مسابقه کتابخوانی تا چهارشنبه هر هفته است و در بخش خوانش کتاب باید فیلم کوتاه خوانش کتاب، با حداکثر زمان ۵۶ ثانیه با رعایت شئونات اسلامی تهیه و ارسال شود.

وی افزود: سوالات مربوط به بخش کتابخوانی یکشنبه هر هفته در کانال واتساپی به نشانی https://chat.whatsapp.com/CZ۳dEDRhX۴uKGSfxDT۲Dfp به اشتراک گذاشته خواهد شد و پاسخنامه تکمیل شده باید به شماره  ۰۹۳۳۹۲۷۲۷۰۵ در واتساپ ارسال شود.

وی ادامه داد: برندگان مسابقه جمعه هر هفته در پیج ایسنتاگرام به نشانی ghrar _aramesh @ ، معرفی شده و جوایز به صورت آنلاین به حساب برندگان واریز خواهد شد.

تحفه‌گر گفت: اولین لیست کتاب‌های این مسابقه برای هفته آینده شامل "کافه داش آقا" نشر سپیده باوران، "شهربانو" نشر ستاره‌ها، "رضاجان خوش آمدی" نشر به نشر و "حکمت‌های مهدوی" نشر به نشر است. 

برچسب‌ها مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانش کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌، مسابقه «دوست فلسطینی من» با هدف تقویت حس انسان‌دوستی، همدلی و همبستگی با کودکان فلسطینی و اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری توسط کانون پرورش فکری کشور برگزار شد.

بر این اساس؛ در بخش نامه نگاری، فاطمه طالشی از مرکز فرهنگی هنری تنکابن و آیناز جنت علیپور از مرکز فرهنگی هنری کتالم به عنوان برگزیده کشوری تقدیر شدند. 

۶۵ اثر در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری به مرحله‌ی پایانی این مسابقه راه پیدا کردند که از این تعداد، ۱۵ اثر در بخش نقاشی و ۱۵ اثر در بخش نامه‌نگاری به عنوان برگزیده اعلام شده است.

در مجموع حدود ۸۰۰ اثر در بخش نقاشی و ۷۵۰ اثر در بخش نامه‌نگاری به دبیرخانه این‌رویداد ادبی و هنری ارسال شده بود.

کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه آثار خود را به مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است