Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:43:29 GMT

عشقی بی مانند در ظلمت کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۳۰۳

عشقی بی مانند در ظلمت کرونا

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، از کسانی می گویم که عشقشان به کار و زندگی خیلی‌ها آمده است و تمامی ندارد، عاشقانه برای بودن و ماندن خیلی‌ها از جان گذشتگی می‌کنند؛ انگار فرشتگانی هستند که خداوند آن‌ها را برای نجات جان بیماران آفریده است.

حضورشان، وجودشان و نفس هایشان به نفس مردم بند است تا زمانی که هر کدام از ما در خانه بمانیم آن‌ها آرامش بیشتری دارند و می‌توانند بهتر مقابل کرونا بایستند و آن را شکست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاره شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا همت و تلاش همه ما را می‌طلبد، کادر درمانی بی وقفه سخت در تلاش اند.

بله از خط مقدم سلامت می گوییم کسانی که دلتنگ خانواده و روال عادی زندگی خودهستند.

این پرستاران پرتلاش در وقت استراحت دل نوشته‌هایی دارند که بد نیست شما هم در مرورشان شریک باشید

یادداشتی از طاهره سیستانی پرستار بخش ریه بیمارستان افضلی پور کرمان

دل نوشته‌ای برای پرستاران این روز‌های دردمند وطنم

همانانی که در این روز‌های پر از درد و رنج، روز‌های سخت و ناآرام، لقب رزمندگان نجات را گرفتند. اما به جرات می‌توان گفت که هیچ نویسنده‌ای، شاعری و هیچ قلمی را یارای نوشتن فداکاری و رشادت این فرشتگان سفید بال را داشته باشند. چگونه می‌توان نوشت از فداکاری پرستارانی که بیست و اندی روز فرزند، پدر، مادر و عزیزانشان را ندیده اند، چگونه می‌توان نوشت از پزشکی که سال‌ها درس خواند، زحمت کشید و طبیب شد و شفا بخشید، ولی به ناگهان این ویروس شوم به جانش زد و زندگی را از او گرفت، چگونه می‌توان به آخرین تصویر پرستار نرگس خانعلی زاده خیره شد و نگاه پر از حسرت او به زندگی را در آخرین قاب عکس ندید و گریه نکرد.

دل نوشته‌هایی از طیبه نوری پرستار بخش ریه بیمارستان افضلی پور کرمان

کرونا کرمانی‌ها شکستت می‌دهند کاسه و کوزه ات را برچین و برو، ما مردم صلابتیم، ناامید نمی‌شویم وامیدوارتر از قبل به زندگی ادامه خواهیم داد.

کرونا کارم از گریه کردن گذشته شاید باورت نشود که الان ۳۷ روزه که پاره تنم فرزندم را نبوسیدم و تنها دلیلش تویی دست از سرمان بردار ما که با تو کاری نداریم تو هم با ما کاری نداشته باش.

کرونا کار ندارم که از کجا آمده‌ای و به کجا خواهی رفت فقط اینو بهت بگم که خیلی قلب‌ها را لرزاندی، خیلی چشم‌ها را گریاندی و آرزو‌های زیادی را بر باد دادی، تو منفورترین ویروس دنیایی.

مرضیه عباسی بهیار بخش داخلی ریه بیمارستان افضلی پور کرمان هم نوشت

در این روز‌ها همه ما و مردم کشور، دوران سخت و متفاوتی را تجربه می‌کنیم که تا پیش از این، در موقعیتی این‌چنینی قرار نگرفته بودیم و شاید به همین خاطر است که متأسفانه عده‌ای هنوز نتوانسته‌اند شدت و اندازه این خطر بزرگ را درک کرده و رفتار‌های عادی و روزانه خود را کنار بگذارند.

در این شرایط بحرانی و نفس‌گیر که مدام از مردم درخواست می‌شود در خانه بمانند و از سفر‌های غیرضروری حتی درون شهری خودداری کنند متأسفانه شاهد رفت و آمد‌های عادی و روزمره در سطح شهر هستیم که خطر بزرگی برای کنترل شیوع این بیماری است.

دل نوشته نغمه اسماعیلی سرپرستار بخش داخلی ریه بیمارستان افضلی پور کرمان

و مرگ لکه سیاهی بود روی روپوش‌های سفیدمان، در آغوشش گرفتیم!... مردیم تا زنده بماند ایران

همه ما در حال گذراندن روز‌های سختی هستیم...

به من می‌گویند مراقب خودت باش، اما دقیقاً شما باید مراقب من و همکارانم باشید با در خانه ماندن! هیچ سلاحی نداریم، در خانه بمانید تا در آخرین سنگر سلامت یاریگر ما باشید.

در این روز‌های پر استرس و خستگی و از دست دادن همکاران عزیز در گوشه گوشه ایران دردیست جانکاه با تک تک سلولهایم عجین شده و ناگزیرم خیسی چشمانم را پشت عینک محافظم پنهان کنم!

دوری از عزیزانمان، حتی دلهره‌های پدرانه و مادرانه مان را با بهبود یافتن بیماری فراموش می‌کنیم ما برای پاک کردن ردپای کرونا آنقدر تلاش می‌کنیم تا نفسی بند نیاید، آنقدر عاشقانه برای هر نفس تلاش می‌کنیم تا ذره ذره بخار شویم... ابر شویم... و بباریم تا کرونا را برای همیشه از این خاک بشویم و ببریم! حتی اگر ما را با خودش ببرد...

گوشه ای از این دل نوشته‌هایی که خواندید با تلاش پرسنل بخش‌های مختلف بیمارستان افضلی پور کرمان به دستمان رسیده اند، از همه آن عزیزان خصوصاً خانم‌ها جوینده و صابری برای در دست داشتن این یادداشت‌ها کمال تشکر را داریم.

قهرمانان ایران
قلب‌های ما عشق و فداکاری شما می‌تپد، گوشه گوشه ایران دلتنگی ها، غصه‌ها و دغدغه هایتان را درک می‌کند، در خانه می‌مانیم تا قدردان زحمات و تلاش هایتان باشیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرستاران علوم پزشکی ویروس کرونا ریه بیمارستان افضلی پور کرمان روز ها دل نوشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • جان تری: تلاش فرگوسن برای انتقالم باورنکردنی بود اما من عاشق چلسی شده بودم
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری
  • یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری