Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@21:43:54 GMT

سهم ۵۷ درصدی مردان در متقاضی جذب هیات علمی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۴۳۶

سهم ۵۷ درصدی مردان در متقاضی جذب هیات علمی

خبرگزاری میزان- بر اساس داده‌های آخرین فراخوان جذب هیات علمی در دانشگاهها، ۳ دانشگاه و ۹ رشته تحصیلی دارای بیشترین متقاضی هستند. تاریخ انتشار: 13:25 - 15 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۵۸۷

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، آخرین فراخوان جذب هیأت علمی در بهمن ۹۸ انجام شد. در این فراخوان مجموعاً ۱۰۴۹۸ داوطلب در ۲۷۲۹۹ اولویت (هر متقاضی تا ۳ اولویت) شانس خود را برای راه یافتن به عضویت هیأت علمی جستجو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۳ درصد از داوطلبان را زنان و ۵۷ درصد را مردان تشکیل دادند. ۴۰ درصد متقاضیان فراخوان عضویت هیأت علمی در بهمن ۹۸ مجرد و ۶۰ درصد متاهل بودند.

۳۵۴ نفر دارای مدرک دکتری و ۸۰ نفر دارای مدرک سطح چهار حوزه (معادل دکتری) بودند همچنین ۱۰۶۳ نفر مدرک کارشناسی ارشد داشتند، ۱۷ درصد از متقاضیان متولد تهران و بقیه متولدین سایر استان‌ها و شهر‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام تکمیلی ترم و امتحان جامع دانشگاه آزاد

دانشگاه فرهنگیان با ۱۵۲۶ متقاضی بیشتر داوطلبان را به خود جذب کرد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه تهران و سازمان تحقیقات کشاورزی در رتبه بندی بعدی قرار داشتند.

رشته‌های آموزش ابتدایی، شیمی، مهندسی کامپیوتر، زبان و ادبیات فارسی، اصلاح نباتات، مهندسی برق، حسابداری، زیست شناسی و مهندسی مکانیک جز پر متقاضی‌ترین رشته‌ها در این فراخوان بوده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هیأت علمی هیات علمی داوطلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین صباغی، مسؤول جدید هماهنگ‌کننده هیأت‌های آزادگان استان تهران در نشست سالیانه این مجمع برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

مسؤولین هماهنگ‌کننده مجمع هیأت‌های آزادگان به صورت دو سال یک بار انتخاب و فعالیت‌های خود را در چهارچوب وظایف و اهدافی که به تصویب اعضا مجمع رسیده اعلام و به اجرا می‌گذارند.

مجمع هیأت‌های آزادگان استان تهران در حال حاضر در سطح مناطق و شهرستان‌های این استان بیش از ۲۲ هیأت که شامل هیأت‌های همسران (بانوان) و آزادگان می‌باشد در حال فعالیت و برگزاری جلسات مربوطه می‌باشند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین صباغی با اشاره به گسترش فعالیت‌های مجمع هیأت‌های آزادگان استان تهران به سمت خودباوری اهداف اصلی این مجمع را در یازده بند مطرح کرد که اهم این اهداف گسترش کمی و کیفی فعالیت هیأت‌ها در قالب هیأت همسران، فرزندان و آزادگان در سطح مناطق و شهرستان‌های استان تهران بود. همچنین وی دیگر برنامه‌های مجمع را برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی با حمایت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با جامعه هدف دانست.

مسؤول جدید هماهنگ‌کننده هیأت‌های آزادگان استان تهران گفت: برگزاری مراسمات ملی و مذهبی به مناسبت دهه فاطمیه، عید غدیر، اربعین حسینی، مراسم دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و دیدار با خانواده آزادگان سایر برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این مجمع است.

کد خبر 6095514 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی