Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:15:16 GMT

تداوم راه سردار سلگی توسط جوانان انقلابی قطعی است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۶۰۸

تداوم راه سردار سلگی توسط جوانان انقلابی قطعی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی درباره سردار سلگی نوشت: یاد و خاطره سردار میرزامحمد سُلگی و تداوم راهش در گام دوم انقلاب توسط جوانان انقلابی ایران وعده الهی و قطعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «علی آقامحمدی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی درباره سردار سلگی نوشت: دوست عزیز و گرانقدرم،  جانباز سرافراز اسلام، فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل(ع) در لشکر انصارالحسین(ع) همدان و راوی کتاب "آب هرگز نمی میرد"، سردار میرزامحمد سُلگی،  پس از تحمل سال‌ها درد و رنج آسمانی شد و به یاران شهیدمان پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیتی اثرگذار، ولایتمدار، مخلص، پرتلاش، بی توقع و کم نظیر در پیگیری امر انقلاب اسلامی که هدایت و رهبری رزمندگان بسیاری را در طول دوره دفاع مقدس به عهده داشت و زندگیش بر پایه زهد و تقوا و مجاهدت یکپارچه بود و شهادتش نیز نمادی از سپردن مسوولیت به جوانان انقلابی برای ادامه راهش است.

بنده این شهید بزرگوار را از نزدیک می شناختم و از دست دادن این برادر عزیز همچون دیگر برادران شهیدم کمرشکن است، لذا این مصیبت بزرگ را به مقام معظم رهبری، همسر و فرزندان و وابستگان آن عزیز از دست رفته، یادگاران دفاع مقدس، اهالی متدین و ولایتمدار استان همدان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.

تسلیت ویژه بنده نیز خطاب به اهالی شهیدپرور نهاوند است که علاوه بر این شهید بزرگوار، روحانیون برجسته ای چون شهید قدوسی، شهید حیدری  و شهدای گروه ابوذر که در مبارزه بر علیه رژیم طاغوت خط شکن بودند و شهدای گردان ابوالفضل را تقدیم اسلام و انقلاب نمودند.

روح بلند شهیدی که رهبر انقلاب در موردش فرمودند «اگر برای من امکان داشت به همدان می رفتم و این مرد را می‌دیدم»،   هرچند از میان ما خاکیان به افلاک سفر کرد، اما یاد و خاطره اش و تداوم راهش در گام دوم انقلاب توسط جوانان انقلابی ایران وعده الهی و قطعی است.

سردار حاج‌میرزا محمد سلگی یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان همدان و راوی کتاب "آب هرگز نمی‌میرد" امروز پنجشنبه پس از سال‌ها درد به دلیل جراحت شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست. وی از ابتدای سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ حضور داشت و به تعبیر سردار شهید «حاج حسین همدانی» نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند. استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار سلگی علی آقا محمدی شهدا جوانان انقلابی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است