Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:41:46 GMT

راه اندازی سرویس جدید اینترنت پرسرعت VDSL در قم

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۸۸۸

راه اندازی سرویس جدید اینترنت پرسرعت VDSL در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید اسدالله دهناد،مدیرعامل مخابرات استان قم گفت: واگذاری سرویس VDSL درقم ازاواخر سال۹۸ آغازشده و در این مدت کوتاه، تاکنون ۵۸۹۴ سرویس VDSL در شهر قم نصب شده که ۳۲۸۰ مورد آن نیز دایر گردیده است.

او با اشاره به اینکه VDSL نوعی سرویس اینترنت پرسرعت است که قادر به افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت برای کاربران است افزود: در این سرویس کاربران قادر خواهند بود با سرعت ۴۰ تا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (بر اساس فاصله مشترک تا مرکز مخابراتی) برای دریافت اطلاعات و بین ۲۰ تا۵۰ مگابیت در ثانیه برای ارسال اطلاعات اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهناد، سرعت بسیار بالای این سرویس جدید را در مقایسه با ADSL مورد توجه قرارداد و گفت: حداکثر سرعت دانلود اطلاعات در سرویس ADSL هشت مگابیت در ثاینه و سرعت آپلود اطلاعات از کاربر به اینترنت ۸۰۰ کیلو بیت در ثانیه است به همین جهت سرویس VDSL خدمات بسیار بهتری را به مشترکان ارائه میکند.

مدیر عامل مخابرات قم با اشاره به اینکه ۱۲۸ روستای استان از ADSL بهره‌مند هستند عنوان کرد، واگذاری VDSL به روستا‌ها نیزدرآینده‌ای نزدیک امکان پذیر خواهد شد.

مهندس دهناد با اشاره به اینکه هم اینک حدود ۱۰۰ هزار کاربر مشترک اینترنت پرسرعت مخابرات هستند گفت: واگذاری سرویس VDSL به مشترکینی که امکان فنی دارند در اسرع وقت انجام می‌شود.

او در پایان گفت: مشترکینی که تمایل به تغییر سرویس اینترنت پرسرعت خود به VDSL دارند می‌توانند ضمن تماس با ۲۰۲۰ ازاطلاعات بیشتردر این زمینه برخوردار شوند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی شبکه های اجتماعی مخابرات استان قم اینترنت پرسرعت سرویس VDSL

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟