Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از غنی سازی اوقات "در خانه ماندن" و انتقال نشاط اجتماعی به کودکان و نوجوانان و آموزش خود مراقبتی به کودکان از طریق فضای مجازی خبر داد. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، با شیوع ویروس کرونا و تدابیر وزارت بهداشت برای اعمال پویش "در خانه بمانیم" و پرهیز از خروج بی‌دلیل از منزل، باعث شد ذوق کودکانه فرزندان در رسیدن بهار و عید نوروز و دید و بازدید و مسافرت کور شود و قرنطینه خانگی پیش روی خانواده ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تدبیر والدین، ارگان‌ها و نهادهای دولتی، رسانه ها و ... تاحدودی بر کنترل این دوران شکل گرفت.

آخرین اخبار کرونا در چهارمحال و بختیاری| از فعالیت 23 کارگاه تولیدی سنگر سلامت تا استریل رایگان تولیدات

عزم شهرک‌های صنعتی ‌چهارمحال و بختیاری برای تامین نیازهای مردم در مبارزه با کرونا‌گزارش| سیزده به دری متفاوت در چهارمحال و بختیاری / مردم امسال در خانه مشق سلامتی می‌کنند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم با اتخاذ تدابیری سعی خود را برای حفظ روحیه کودکان و نوجوانان و مشارکت آن‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت غنی‌سازی اوقات "درخانه ماندن" به کار بست.

انتقال نشاط اجتماعی از طریق فضای مجازی

فرزاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: پیرو‌ فراخوان کشوری پیک امید مجازی، مربیان مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان به عنوان جهادگران جبهه‌ی فرهنگی برای تقویت امید و عزت نفس و آموزش خود مراقبتی به کودکان و انتقال نشاط اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ی خود را در فضای مجازی آغاز کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری افزود: با تشکیل گرو‍‌های مجازی با خانواده‌ها و اعضا، آثار فرهنگی هنری و ادبی در رشته‌های انیمیشن، قصه گویی، هنرهای نمایشی کاردستی، نقاشی، شعر خوانی، داستان گویی، معرفی کتاب، نقالی، موسیقی، ساخت فیلم مستند کوتاه، عکاسی، سفال و خطاطی تولید شد.

وی تصریح کرد: پوشش بیش از دو هزار عضو وخانواده در فضای مجازی با برگزاری کارگاه‌ها و انجمن‌های  متنوع فرهنگی هنری و ادبی، تولید 220 فیلم توسط مربیان با هدف امید افزایی و فرهنگ سازی، تولید 288 اثر توسط اعضا با هدف خود باوری ملی و نشاط اجتماعی، برگزیده شدن 7 اثر از آثار و تولیدات مربیان استان‌ و انتشار آن در کشور و استان و سایت پیک‌امید، از مهم ترین دستاوردهای فعالیت مجازی کانون پرورش فکری استان از اسفند سال گذشته تا کنون است.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیرو تفاهم نامه با صدا و سیمای استان، تولیدات منتخب از نمایه‌ی این رسانه و شبکه‌ها و کانال‌های اجتماعی نیز به صورت‌گسترده منتشر خواهد شد.

آموزش اصول بهداشتی به کودکان

سجاد ترابی فارسانی، یکی از برگزیدگان پیک‌ امید در سطح کشور و مربی کانون پرورش فکری واحد فارسان و عضو مرکز ملی تئاتر کودک و نوجوان و عضو مرکز بین المللی نمایشگران عروسکی در گفتگو با خبرنگار‌ تسنیم اظهار داشت: در تهیه این اثر برگزیده در قالب کلیپ تلاش شد به کودکان آموزش داده شود که درصورت رعایت بهداشت جای هیچ‌گونه استرسی برای مقابله با ویروس کرونا وجود ندارد.

وی با اشاره به ساخت عروسک این کلیپ‌ با کمترین امکانات، گفت : نحوه انتقال ویروس کرونا و روش صحیح شستشوی دست‌ها در این کلیپ با کمک همسر و فرزندم با یک‌ شعر آهنگین کرونایی به نمایش کشیده شد.

شعله ایل‌بیگی‌پور یکی دیگر از مربیان برگزیده پیک‌ امید هم به خبرنگار تسنیم گفت: برای عمل به پویش درخانه ماندن، ساخت کاردستیِ ماهی با دستکش یکبارمصرف که این روزها کاربرد فراوانی دارد در یک کلیپ آموزش داده شد.

وی افزود: مشارکت کودکان برای ساخت و رنگ‌آمیزی ماهی سفره هفت سین و سپس قصه گویی با ساخته دست خود از اهداف این ایده بوده است.

پریا باقری 13 ساله هم در گفتگو با تسنیم گفت: با راهنمایی مربیان کانون‌ در ایام قرنطینه مسابقاتی در رشته‌های مختلف هنری، روش ساخت انواع کاردستی، انشانویسی و... برای ما از طریق یک‌گروه مجازی آموزش داده می‌شود و هر یک از ما تمرین‌ها و ساخته‌های خود را برای اعلام نظر و رفع اشکالات در گروه به اشتراک می‌گذاریم.

نرگس عالیپور که سابقه 7 سال عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز سورشجان را دارد به خبرنگار تسنیم‌گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، گروهی از‌ طرف کانون ایجاد شد که برای لحظاتی استرس و نگرانی را از ما دور می‌کند و باعث می‌شود لحظات مفید و شادی را در خانه تجربه کنیم.

وی افزود: فعالیت هایی مثل طراحی چهره، کاردستی با وسایل دورریختی، نوشتن نمایشنامه و اجرای نمایش عروسکی با خانواده ، سایه بازی در نمایش‌ها، آموزش داستاننویسی و معرفی کتاب باعث پر کردن اوقات فراغت ما و استفاده از نظرات مربیان و بقیه اعضای کانون در گروه شده است.

سپیده طاهری از گندمان شهرستان بروجن نیز گفت: مربیان کانون در گروه‌های مجازی با ارائه موضوع برای نوشتن متن ادبی و سوژه عکاسی و آموزش ساخت کاردستی باعث شدند ما اوقات درخانه ماندن را مفید سپری کنیم.

انتهای پیام/7540/ی

R7540/P/S6,54/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نشاط اجتماعی ویروس کرونا خانه ماندن فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: امیرعلی مهرابی در رشته لکوکیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم، و سهمیه شرکت در مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط کشور عمان را دریافت کردند.

وی افزود: مسابقات کشوری دانش‌آموزی لکوکاپ ایران دو روز پیش، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این رویداد هزار گروه برتر حوزه رباتیک از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ با هم رقابت کردند.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در خاورمیانه است که هر سال در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود.

این رویداد پژوهشی با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان رقابت کنند.

مسابقات جهانی مسقط آذر ۱۴۰۳ در کشور عمان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟