Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نسبت به انتشار فیلمهایی از تجمع مجدد معتادان در سطح پایتخت واکنش نشان داد و گفت: تهران ۱۹ هزار معتاد متجاهر دارد که اکنون هفت هزار نفر در مراکز نگهداری می‌شوند و بقیه رها شده‌اند و عمده آنها در سطح شهر حضور دارند. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا درباره فیلمهای منتشر شده از تجمع معتادان در تهران و خرید و فروش موادمخدر توسط آنها، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا در سطح کشور و تهران، اقداماتی توسط پلیس مبارزه با موادمخدر مبنی بر طرحهای تعطیلات نوروز در کمیته مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ افزود: جمع‌آوری پنج هزار معتاد جامانده در شهر تهران در مناطق آلوده مخصوصاً مناطقی از جمله فرحزاد، شوش، مولوی، هرندی و دروازه غار از جمله تصمیمات اخذ شده بود.

وی تصریح کرد: این اقدامات باید صورت می‌گرفت اما نامه‌ای از طرف شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تهران (زیرمجموعه ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست‌جمهوری) به ما ابلاغ شد که با توجه به شیوع بیماری کرونا فعلاً تا اطلاع ثانوی نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام نشود.

این مقام انتظامی ادامه داد: از طرفی دیگر برخی زندانیان و معتادان متجاهر در برخی مراکز ماده 16 یا 15 آزاد شدند و این مزید بر علت شد یعنی ضمن عدم تحقق برنامه جمع‌آوری پنج هزار معتاد متجاهر در طرح نوروزی، تعدادی معتاد متجاهر نیز از مراکز بازپروری مرخص شدند و این اتفاقات منجر شد مناطقی مانند فرحزاد، شوش، هرندی، دروازه غار، خلازیر و گردنه تنباکویی که پیش از این کلونی حضور معتادان متجاهر در سطح شهر تهران بود، مجدداً شکل بگیرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ به اقدامات انجام شده توسط این پلیس برای مقابله با کرونا در محلاتی مانند شوش و هرندی اشاره و عنوان کرد: در این محلات اقداماتی درباره ضدعفونی و گندزدایی انجام شد.

وی، حضور معتادان  متجاهر در سطح شهر را یکی از  نگرانی‌های پلیس مبارزه با موادمخدر و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دانست و تأکید کرد: هیچ مرجعی معتادان متجاهر را از پلیس تحویل نمی‌گیرد، در حال حاضر نیز چنانچه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر ظرفیتی ایجاد کند، در مدت یک هفته تمام این معتادان متجاهر را جمع‌آوری می‌کنیم و تحویل مراکز بازپروری می‌دهیم.

این مقام انتظامی افزود: مرکز مهر سروش یکی از مراکز بازپروری معتادان متجاهر است که معتادان متجاهر در این مرکز روزانه توسط اکیپ درمانی معاینه شده و در دو نوبت تمام نقاط مرکز مذکور گندزدایی می‌شود.

حسنوند خاطرنشان کرد: در مرکز مهر سروش [تحت نظر پلیس مبارزه با موادمخدر] هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشتیم و اگر در سایر مراکز نیز کار خود را به این روال انجام می‌دادند این اتفاق پیش نمی‌آمد کما اینکه در دیگر مراکز بازپروری ماده 15 و 16 نیز گزارشی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ ادامه داد: شکایات درباره حضور معتادان متجاهر در سطح شهر از طریق سامانه 110 و 197 به پلیس مبارزه موادمخدر و فرماندهی انتظامی ارجاع می‌شود و کاملاً در جریان این شکوه و گلایه‌ها هستیم.

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر باید در اسرع وقت تشکیل شود

وی درباره نحوه تصمیم‌گیری مجدد برای جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر، گفت: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر زیر مجموعه ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری است، این شورا ترتیبی اتخاذ می‌کند که تمام مراکز ماده 16 و 15 ظرفیت مدنظر را ایجاد کنند، اکنون تقریباً ظرفیت نگهداری هشت هزار نفر در این مراکز وجود دارد.

این مقام انتظامی یادآور شد: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر باید این جلسه را در اسرع وقت تشکیل دهد؛ در این شورا نمایندگانی از دادستانی تهران، پلیس، بهزیستی، وزارت بهداشت و سپاه حضور دارند.

حسنوند با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا نیاز است که معتادان متجاهر در سطح جامعه نباشند، اظهار کرد: در تمام مراکز ماده 16 یک واحد مددکاری وجود دارد، این واحدهای مددکاری تصمیم برای ترخیص می‌گیرند و مدیر مرکز مذکور نیز موضوع را به مرجع قضائی گزارش داده و مرجع قضائی در نهایت تصمیم‌گیری می‌کند.

مراکز بازپروری تشخیص دادند در دوره شیوع کرونا، معتادان را ترخیص کنند!

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، مراکز بازپروری این تشخیص را دادند که به دلیل احتمال ابتلای افراد نگهداری شده در آنها به بیماری کرونا، باید آنها آزاد شوند و موضوع را به مقام قضائی گزارش دادند البته ما در مرکز مهر سروش این گزارش را به مقام قضائی اعلام نکردیم زیرا نظارت خوبی در این مرکز انجام می‌شود.

وی یادآور شد: می‌شد در شرایط بحران مراکز قرنطینه به پیوست در همان مراکز ماده 16 درنظر گرفته و این افراد ترخیص نمی‌شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تهران حدود 19 هزار معتاد متجاهر وجود دارد، گفت: اکنون هفت هزار نفر در مراکز نگهداری حضور دارند و مابقی رها شده‌اند، ممکن است برخی از این معتادان رها شده در سطح شهر و مشهود نباشند اما تعداد عمده آنها در سطح شهر حضور دارند.

زحمات چند ساله نیروی انتظامی با تعطیلی مراکز ماده 16 هدر رفت

انتهای پیام/

R1370/P1014142/S2,21,1392,24,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان ویروس کرونا قاچاق مواد مخدر مواد مخدر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا قاچاق مواد مخدر مواد مخدر بهداشت و درمان ویروس کرونا قاچاق مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر معتاد متجاهر معتاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر معتادان متجاهر هزار معتاد متجاهر مقام انتظامی مراکز بازپروری متجاهر در سطح مراکز ماده 16 حضور دارند سطح شهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، اظهار کرد: مراکز ملی سلامت روانی و اجتماعی جامعه (سراج) نماد انسجام و ساختاریافته مداخلات عمیق پیشگیری، درمان و توابخشی در حوزه بهداشت روانی هستند.

وی به نظام ادغام خدمات اجتماعی در در حوزه مراقبت‌های بهداشت روان در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط بارز و متمایز نظام سلامت در کشور، ادغام حوزه بهداشت و درمان با حوزه سلامت و اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بازدید‌های میدانی نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از سیستم بهداشت و درمان کشورمان اشاره کرد و نظام ادغام یافته روان در مراقبت‌های اولیه را که با نظر کارشناسی و تخصصی در کشور شکل گرفته، نظامی کاربردی و مترقی در کشور توصیف کرد.

زالی بهداشت روان را حوزه‌ای چند وجهی دانست و ضرورت انجام کار‌های گروهی و بین بخشی را در این حوزه مورد توجه قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعامل مراکز سراج با فرمانداری‌ها را به عنوان مراجع ذی‌صلاح ارایه خدمت به مردم نشانه دغدغه متولیان کشور نسبت به ارتقای سلامت اجتماعی و روانی جامعه دانست.

زالی به ساختار چند وجهی اهداف مراکز ملی سراج اشاره کرد و افزود: تنها حوزه بهداشت تولیت بهداشت روان را برعهده ندارد و سایر دستگاه‌ها مثل فرمانداری، بهزیستی، استانداری و سایر دستگاه‌ها برای ارایه خدمات باکیفیت‌تر به مردم در اجرای اهداف طرح مذکور همکاری دارند.

وی صنعتی شدن جامعه و‌شتاب‌شهرنشینی را دو‌عامل مهم در افزایش بروز اختلالات روان در دنیا دانست و ضروت مداخلات پیشگیرانه، بهداشتی، درمانی و‌توانبخشی در زمینه روان را یادآور شد.

رئیس دانشگاه به تغییرات ساختاری اختلالات روان بعد از کرونا اشاره کرد و گفت: تغییر در ساختار بیماری‌های روان بعد از پاندمی کرونا مسئله‌ای جهانی است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات بیانگر این موضوع است که از هر سه نفر تا هفت نفر، مبتلا به کرونا بدون در نظرگرفتن تعداد ابتلا، دچار اختلالات روان شناختی شده‌اند اضافه کرد: شایع‌ترین اختلال، اختلال مربوط به خواب، عدم خواب عمیق و مطلوب، افسردگی، اختلال ترس و اضطراب پس از سانحه و کماکان گوشه‌گیری است.

 زالی به مطالعات عمیق و‌کاربردی دانشگاه در رابطه با عوارض کرونا اشاره کرد و افزود: بر اساس نتایج این مطالعات چنانچه فردی بعد از ابتلا به کرونا پس از چهار ماه از گذشت بیماری همچنان عارضه‌های بیماری با او همراه باشد، طبق تعریف دچار کرونای مزمن است.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه بین ۳۵ تا ۴۵ درصد مبتلایان به کوید طولانی یا مزمن با اختلالات روانی آن دست و پنجه نرم می‌کنند خاطرنشان کرد: افسردگی، کاهش اعتماد‌بنفس اجتماعی، اختلال شناختی و حافظه، و اختلال در خواب از مهمترین عوارض روانی کرونای مزمن است.

وی به تحقیقات دانشگاه و انتشار اولین مقالات علمی در دنیا با سرفصل ارتباط سکته مغزی با کرونا اشاره کرد و گفت: افزایش مراکز ملی سراج راهکار مناسبی برای ارتقای بهداشت روان در مبتلایان به کرونای مزمن است.

 زالی عنوان کرد: ایجاد و افزایش مراکز سراج بستر مناسبی برای غربالگری، ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم است.

رئیس دانشگاه یکی از مهمترین دلایل کم‌اظهاری و عدم مراجعه مردم برای درمان بیماری روان را بحث انگ یا برچسب‌زدن در جامعه عنوان کرد و افرود: یکی از اهداف ما برای ایجاد مراکز سراج انگ‌زدایی و ایجاد زمینه مطلوب درمان با حفظ محرمانگی پرونده‌هاست.

به گفته وی طرح ملی سراج ارجاعات مجموعه بهداشت و درمان و نهاد‌های حمایتی مثل فرمانداری و بهزیستی را به‌همراه دارد.

وی به ایجاد ۱۰ مرکز ملی سراج در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اشاره کرد و افزود: به طور کلی با توجه به ترسیم برنامه‌های ملی ایجاد ۱۰۰ مرکز سراج در کل کشور دستور کار است، امروز پنجمین و ششمین مرکز ملی سراج توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در شهرستان دماوند و فیروزکوه به بهره‌برداری رسید و در ماه‌های آتی چهار مرکز دیگر نیز وارد چرخه مدار ارایه خدمت خواهند شد.

رئیس دانشگاه به تاکیدات رییس جمهور با محوریت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شرق تهران اشاره کرد و جذب نیروی انسانی، تامین تجهیزات و تقویت زیرساخت‌های عمرانی را راهکار تحقق این مهم دانست.

وی با بیان اینکه منطقه دماوند با وجود دو جاده مواصلاتی استان مازندران به تهران، مرکزی مهم در ارجاعات تروماست اضافه کرد: بدون تردید با تلاش بیشتر شاهد تحقق و رشد رو به تزاید شاخص‌های بهداشتی و درمانی در منطقه دماوند و فیروزکوه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود